AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #1 Skrevet 4. januar 2020 For en uke siden kjøpte jeg en smartklokke. Jeg merket allerede da jeg tok den på at den hadde en biiitteliten ripe på skjermen, men det så kun ut som et lite støvkorn og var kun synlig under sterkt lys. Av den grunn tenkte jeg at det ikke var vits å bry seg særlig om det. Men i løpet av denne uken har ripen bare vokst og vokst, såpass at jeg har de siste dagene begynt å dokumentere forskjellene. Nå plager dette meg såpass mye at jeg vil gjøre noe med det. Har jeg noe som helst brukerrettigheter her? Klokken er kjøpt med «idiotforsikring». Men hvordan kan jeg bevise at dette ikke er noe jeg selv har gjort? For tviler på en slik forsikring dekker riper man lager selv ved å være uaktsom. Jeg har ALDRI knust en eneste telefon eller ødelagt noe produkt, så har aldri benyttet meg av disse forsikringene tidligere. Dette til tross for at jeg alltid lar de prakke på meg slike trygghetsgaranrier, men jeg vet derfor ikke helt hva de faktisk dekker? Altså, klokken fungerer jo. Det er bare at det plager meg når den kun er 1 uke gammel og er blitt behandlet så utrolig forsiktig fra min side. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 6c9b5...d67
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #2 Skrevet 4. januar 2020 Nederste bildet er fra torsdag, øverste er idag. Anonymkode: 6c9b5...d67
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #3 Skrevet 4. januar 2020 Evt. Er dette en garantisak? Anonymkode: 6c9b5...d67
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #4 Skrevet 4. januar 2020 Dette går nok ikke på garantien siden det ikke er noe galt med klokken. Er det snakk om Elkjøps Trygghetsavtale? Hvis ja sier vilkårene punkt 6.1 at «Skade som ikke påvirker varens brukbarhet, for eksempel riper« ikke dekkes av forsikringen. https://www.elkjop.no/is/content/tubby/Vilkår-Trygghetsavtale-2018-2-NO?$pdf$ Anonymkode: e8338...a11
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #5 Skrevet 4. januar 2020 Jeg ville tatt kontakt med Elkjøp på mail og lagt ved bildene. Eller du kan tryne på en joggetur og lande på en stein. Uansett ser jo ikke dette akkurat ut som en ripe, men en sprekk. Var klokken forseglet i esken? Anonymkode: 7fc89...bce
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #6 Skrevet 5. januar 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville tatt kontakt med Elkjøp på mail og lagt ved bildene. Eller du kan tryne på en joggetur og lande på en stein. Uansett ser jo ikke dette akkurat ut som en ripe, men en sprekk. Var klokken forseglet i esken? Anonymkode: 7fc89...bce Den var forseglet ja.. men tror du det spiller noe rolle om det er en ripe eller sprekk? Den fungerer jo.. Anonymkode: 6c9b5...d67
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #7 Skrevet 5. januar 2020 Om det er sprekk vil den ikke lengre være vanntett (antar at en slik bør være det inntil en viss grad?) En ripe vil heller ikke bli lengre av seg selv. Anonymkode: 7fc89...bce 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #8 Skrevet 5. januar 2020 Når jeg ser nærmere på bildene ser det ut som en sprekk ja. Da bør det være mulighet for å dette dekket på forsikringen. Hør med Elkjøp. Anonymkode: e8338...a11 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå