Gå til innhold

Vaske trekk til overmadrass

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Trekket til min overmadrass har fått flere flekker på seg, og jeg ønsker å vaske det. På vaskelappen til trekket til overmadrassen står det "do not wash, do not tumble dry".

Hvorfor er trekket til å ta av da..? Må madrassen bare hives?

Anonymkode: 75bed...1a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trekket til min overmadrass har fått flere flekker på seg, og jeg ønsker å vaske det. På vaskelappen til trekket til overmadrassen står det "do not wash, do not tumble dry".

Hvorfor er trekket til å ta av da..? Må madrassen bare hives?

Bare gjør det, men ikke tørketrommel. 

Anonymkode: d7bf4...f3e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du lam jo prøve 40 grader først. Midden vil ikke dø før på 60, men flekken kan bli borte. 60 kan krympe det.

Anonymkode: edf8f...27c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du lam jo prøve 40 grader først. Midden vil ikke dø før på 60, men flekken kan bli borte. 60 kan krympe det.

Det viktigste for meg er flekkene, det ser så lite appetittelig ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å ta det av og prøve. Er det fullt av flekker er det"ødelagt" likevel så hvis det ikke tåler vask i det hele tatt er det jo bare å kaste og heller kjøpe ny overmadrass. Selv har jeg vasket en god del ting hvor det står noe lignende som på dette madrasstrekket, men det har alltid gått bra. Det eneste som sikkert er lurt er å ikke vaske det på for høy temperatur, ikke tørke det i tørketrommel og å strekke det godt ut et par - tre ganger mens det tørker. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mitt gikk ikke inn i maskinen, så jeg vasket de verste flekkene med en våt klut. Det ble betraktelig bedre. 
Forstår ikke de flekkene, ser jo ut som man har tisset i sengen og det har jeg IKKE 🤪

Anonymkode: f9ae5...af5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 4.1.2020 den 21.59, AnonymBruker skrev:

Derfor er det viktig å strekke den ut med en gang du tar den ut av vaskemaskinen. Det lønner seg å være to når du skal strekke.

Anonymkode: bbea1...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Strekk gjerne trekket skikkelig før du henger det til tørk. Vasket madrasstrekk til overmadrass i sommer og det var noe herk å få det på igjen siden jeg ikke hadde strukket det i våt tilstand. 

Anonymkode: 8b3cc...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fant ut at trekket ikke går an å ta av likevel. Det er en glidelås som går rundt, men trekket er jo pinnet på madrassen med slike «knapper». Er veldig nysgjerrig på glidelåsens funksjon.

Så får vel ikke vasket trekket, med mindre jeg eventuelt tar å spyler hele madrassen. Det får eventuelt vente til sommeren slik at den får anledning til å tørke.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fant ut at trekket ikke går an å ta av likevel. Det er en glidelås som går rundt, men trekket er jo pinnet på madrassen med slike «knapper». Er veldig nysgjerrig på glidelåsens funksjon.

Så får vel ikke vasket trekket, med mindre jeg eventuelt tar å spyler hele madrassen. Det får eventuelt vente til sommeren slik at den får anledning til å tørke.

TS

Akkurat det har jeg prøvd med negativt resultat. Siden madrassen blir mer enn gjennomvåt og ikke lar seg vri eller sentrifugere på noen måte tok det, selv i skikkelig sommervarme, så lang tid før den tørket at den ikke luktet særlig godt etterpå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...