-smash- Skrevet 4. januar 2020 #1 Skrevet 4. januar 2020 Hei. Fikk ny vaskemaskin i går. Den skyller ikke klærne fri for såpe, er noe såperester igjen. En genser ble heller ikke ordentlig ren.Vaskemaskinen har fått gode anmeldelser, men jeg skjønner ikke hvorfor. Jeg har prøvd alt, til og med kjørt flere vasker på samme klesvask, men såpa sitter fortsatt i. Jeg har også prøvd flere skyllinger. Det er ikke brukt mye såpe. Det er en AEG. Hvilken rettigheter har jeg?
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #2 Skrevet 4. januar 2020 Bruker du riktig program? Anonymkode: 17e67...693
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #4 Skrevet 4. januar 2020 Fyller du den for full? Anonymkode: 07077...fbe
-smash- Skrevet 4. januar 2020 Forfatter #5 Skrevet 4. januar 2020 Nei, jeg gjør alt etter boka. Prøvd forskjellig mengder tøy, forskjellig mengder vaskepulver. Forskjellige programmer, lagt på ekstra skylling.
Orchideae Skrevet 4. januar 2020 #7 Skrevet 4. januar 2020 Bruker du pulver eller flytende? Min halvt år gamle Husqvarna til 9000,- klarer ikke skylle ut flytende da det skummer helt hinsides av det.. Kan bruke det til typ ei jakke, dress eller votter, men full maskin går ikke. Da må jeg skylle i evigheter. Når jeg vasker yttertøy bruker jeg minimalt, så tror det er derfor det går da..
-smash- Skrevet 4. januar 2020 Forfatter #8 Skrevet 4. januar 2020 18 minutter siden, Orchideae skrev: Bruker du pulver eller flytende? Min halvt år gamle Husqvarna til 9000,- klarer ikke skylle ut flytende da det skummer helt hinsides av det.. Kan bruke det til typ ei jakke, dress eller votter, men full maskin går ikke. Da må jeg skylle i evigheter. Når jeg vasker yttertøy bruker jeg minimalt, så tror det er derfor det går da.. hei! bruker pulver hva gjør du når maskinen ikke klarer å skylle ut alt? Takler din pulver?
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #9 Skrevet 4. januar 2020 Har du fjernet låsen på trommelen? Anonymkode: 5b28d...395 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #10 Skrevet 4. januar 2020 Velkommen til moderne vaskemaskiner som skal være miljøbesparende! De sparer sånn på vannet at man blir nødt til å kjøre flere runder med ekstra skylling. Jævlig irriterende! Anonymkode: e90fc...817 4
-smash- Skrevet 4. januar 2020 Forfatter #11 Skrevet 4. januar 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du fjernet låsen på trommelen? Anonymkode: 5b28d...395 Ja
Orchideae Skrevet 4. januar 2020 #12 Skrevet 4. januar 2020 1 time siden, -smash- skrev: hei! bruker pulver hva gjør du når maskinen ikke klarer å skylle ut alt? Takler din pulver? Jeg skyller, skyller og skyller. Helt til det ikke skummer mer. Måtte kjøre 6 skyllinger etter hovedvaskprogrammet fordi jeg ikke fikk det ut. Altså totalt 9 skyllinger. Det var full maskin med håndklær med dosering til mindre enn 3-5 kg, altså godt under anbefalt dose.. Har aldri problemer med pulver, da skummer det nesten ikke i vaskeprogrammet engang. Kan du ha brukt for mye?
-smash- Skrevet 5. januar 2020 Forfatter #13 Skrevet 5. januar 2020 27 minutter siden, Orchideae skrev: Jeg skyller, skyller og skyller. Helt til det ikke skummer mer. Måtte kjøre 6 skyllinger etter hovedvaskprogrammet fordi jeg ikke fikk det ut. Altså totalt 9 skyllinger. Det var full maskin med håndklær med dosering til mindre enn 3-5 kg, altså godt under anbefalt dose.. Har aldri problemer med pulver, da skummer det nesten ikke i vaskeprogrammet engang. Kan du ha brukt for mye? Nei, hvis jeg bruker mindre nå så blir det nok ikke reint.. Hvor mye pulver bruker du? Kan jeg spørre hvilken maskin du har?
-smash- Skrevet 5. januar 2020 Forfatter #14 Skrevet 5. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Velkommen til moderne vaskemaskiner som skal være miljøbesparende! De sparer sånn på vannet at man blir nødt til å kjøre flere runder med ekstra skylling. Jævlig irriterende! Anonymkode: e90fc...817 Hjelper lite på miljøet da. Skaper bare irritasjon og frustrasjon.
Orchideae Skrevet 5. januar 2020 #15 Skrevet 5. januar 2020 6 minutter siden, -smash- skrev: Nei, hvis jeg bruker mindre nå så blir det nok ikke reint.. Hvor mye pulver bruker du? Kan jeg spørre hvilken maskin du har? Kjører du kun ett plagg, eller flere? Jeg har denne: https://www.elon.no/Produkter/Hvitevarer/Vaskemaskin/Husqvarna-Vaskemaskin-QW167494#spesifikasjoner
-smash- Skrevet 5. januar 2020 Forfatter #16 Skrevet 5. januar 2020 oi, den er helt lik min AEG maskin. Kjører flere plagg.
Nerine_ Skrevet 5. januar 2020 #17 Skrevet 5. januar 2020 8 timer siden, -smash- skrev: oi, den er helt lik min AEG maskin. Kjører flere plagg. Hvor mye pulver bruker du sånn ca?
Orchideae Skrevet 5. januar 2020 #18 Skrevet 5. januar 2020 9 timer siden, -smash- skrev: oi, den er helt lik min AEG maskin. Kjører flere plagg. Ja, så det. Vil vel egentlig tro det er samme maskina med ulikt merke. På full maskin(ca. 9 kg) bruker jeg ca. 50 ml pulver. Det er det de anbefaler til 3-5 kg klesvask med det pulveret jeg bruker akkurat nå. Alt blir rent og pent og jeg slipper rester i tøyet. Det nesten ikke skum i trommelen under vask. Bruker alltid bomullsprogrammet og lar som regel maskina avgjøre hvor lenge den skal kjøre. Bortsett fra på ull, da bruker jeg ullprogrammet. Om du velger bomull så kan du også sette på kun skylledelen av programmet. Det varer vel ca. 40 minutter. Husk at pulver bruker litt lenger tid på å løse seg opp, så det egner seg ikke på kortprogrammer. Derfor bruker jeg kun det om det er snakk om ett vottepar, ei jakke eller ullvask. Og da bruker jeg kanskje ei t-skje.
-smash- Skrevet 5. januar 2020 Forfatter #19 Skrevet 5. januar 2020 1 time siden, Orchideae skrev: Ja, så det. Vil vel egentlig tro det er samme maskina med ulikt merke. På full maskin(ca. 9 kg) bruker jeg ca. 50 ml pulver. Det er det de anbefaler til 3-5 kg klesvask med det pulveret jeg bruker akkurat nå. Alt blir rent og pent og jeg slipper rester i tøyet. Det nesten ikke skum i trommelen under vask. Bruker alltid bomullsprogrammet og lar som regel maskina avgjøre hvor lenge den skal kjøre. Bortsett fra på ull, da bruker jeg ullprogrammet. Om du velger bomull så kan du også sette på kun skylledelen av programmet. Det varer vel ca. 40 minutter. Husk at pulver bruker litt lenger tid på å løse seg opp, så det egner seg ikke på kortprogrammer. Derfor bruker jeg kun det om det er snakk om ett vottepar, ei jakke eller ullvask. Og da bruker jeg kanskje ei t-skje. Jeg har kjørt bare skylledelen av programmet, det hjelper lite. Har til og med prøvd det 3 ganger på rad, og det er fortsatt masse såperester igjen. Nå satt jeg på en vask til, dette er de samme håndklene, så er vel oppe i 7 vasken uten å tilføre såpe. Disse håndklene sentifurgerte ferdig i går. I dag skulle man tro jeg hadde tatt såpe i trommelen fordi det er en del såpe som blir "skylt " . Helt utrolig... Jeg bruker kun pulver. Det fungerte fint i min gamle maskin. Elendig hvis man ikke kan velge hvilket vaskemiddel man kan bruke på de ulike programmene.. Vasket noen gensere, brukte lite pulver da. Ble fortsatt såperester i klærne, og den ene genser har en antydning til svettelukt under armen. Men takk for et så utfyllende svar!:) Er du fornøyd med din maskin?
-smash- Skrevet 5. januar 2020 Forfatter #20 Skrevet 5. januar 2020 3 timer siden, Nerine_ skrev: Hvor mye pulver bruker du sånn ca? Varierer veldig. Til anbefalt doseringsmengde, til for mye, til veldig lite. Maskinen klarer ikke å skylle ut såpe uansett. Har og lest i bruksanvisningen, og der anbefaler AEG at man følger vaskemiddelprodusentens anbefalte dosering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå