Husholdning1 Skrevet 4. januar 2020 #1 Skrevet 4. januar 2020 Det er jo det som typisk kalles å gjøre seg selv og andre en bjørnetjeneste. Ikke godta å gjøre gratisarbeid! 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #2 Skrevet 4. januar 2020 Fordi pasientene får lide for det. Anonymkode: 28b5b...6bb 9
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #3 Skrevet 4. januar 2020 Fordi jeg ikke har nok erfaring til å få jobb. Jeg sidestiller det at jeg jobber gratis for en periode for å få mer kompetanse, arbeidsattest og forhåpentligvis en god referanse med trainee/internshipstilling. Er man i praksis gjennom NAV er det muligens litt annerledes. Anonymkode: 937d2...7db 10
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #4 Skrevet 4. januar 2020 25 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi pasientene får lide for det. Anonymkode: 28b5b...6bb De lider hvis du jobber gratis? Da hadde jeg stanset umiddelbart. Anonymkode: ab275...b41 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #5 Skrevet 4. januar 2020 Personlig er jeg så glad i jobben min at jeg bryr meg ikke så mye om jeg får betalt for hvert minutt. Det kan dukker opp noe fem minutter før jeg er ferdig på jobb, og det er viktigere for meg at pasienten får den hjelpen hen trenger, uten at jeg stresser meg igjennom, enn at jeg skal ha betalt for hvert eneste minutt. Anonymkode: 4c3df...31b 9
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #6 Skrevet 4. januar 2020 Fordi det forventes av meg Anonymkode: 28532...570 2
Yme Skrevet 4. januar 2020 #7 Skrevet 4. januar 2020 Fordi jeg har god økonomi, og har glede av å hjelpe andre. 7
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #8 Skrevet 4. januar 2020 Jobber som frivillig, det er givende men samtidig hjelper det meg i studiene. Blir som ekstra praksis Anonymkode: a1ab3...b27 6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #9 Skrevet 4. januar 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi pasientene får lide for det. Anonymkode: 28b5b...6bb Skriv overtid. Du skal ikke være en martyr. Det tjener ikke pasientene, det tjener de som sitter øverst i hierarkiet. Anonymkode: d276e...d2f 14
Knirke Skrevet 4. januar 2020 #10 Skrevet 4. januar 2020 For å støtte en god sak, samt knytte til seg nettverk. 3
Silva Pluvialis Skrevet 4. januar 2020 #11 Skrevet 4. januar 2020 (endret) . Endret 5. oktober 2022 av Tvillingsjel 6
Husholdning1 Skrevet 4. januar 2020 Forfatter #12 Skrevet 4. januar 2020 Nå tenker jeg ikke på det å jobbe frivillig, men det å jobbe gratistimer i en jobb du egentlig skal ha betalt for å gjøre. Drt skulle vært presisert i ts. 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #13 Skrevet 4. januar 2020 Jeg gjorde det da jeg var ung og nyutdannet fordi jeg var usikker og ville gjøre en god jobb. Nå jobber jeg aldri overtid. Anonymkode: bf996...c95 2
abc123detvardet Skrevet 4. januar 2020 #14 Skrevet 4. januar 2020 Kanskje noen av dem liker jobben mer enn pengene.
Heisenberg Skrevet 4. januar 2020 #15 Skrevet 4. januar 2020 5 minutter siden, Husholdning1 skrev: Nå tenker jeg ikke på det å jobbe frivillig, men det å jobbe gratistimer i en jobb du egentlig skal ha betalt for å gjøre. Drt skulle vært presisert i ts. Fordi jeg jobber med mennesker som betyr noe for meg. Jeg jobber med unge mennesker fullstendig uten nettverk. For meg er det viktigere å bety noe for dem og å kunne utgjøre en forskjell enn å få betalt. 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #16 Skrevet 4. januar 2020 Gi og ta. Har ikke betalt lunsj og velger derfor å heller gå en halvtime tidligere. Likevel så får jeg ofte beskjed om å være med å spise. Har sikkert 20 min lunsj hver dag i gjennomsnitt som jeg får betalt for, og får likevel gå til avtalt tid. Da gjør det meg ikke så mye om jeg sitter opp til 20 min ekstra nå og da, det skjer uansett ikke så ofte og jeg vet at det er jeg som vinner på ordningen. Kan også bruke det de dagene jeg ikke rekker jobb feks. Plutselig så skjer det et eller annet som gjør at jeg trenger goodwill. Anonymkode: 02e02...481 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #17 Skrevet 4. januar 2020 5 minutter siden, Husholdning1 skrev: Nå tenker jeg ikke på det å jobbe frivillig, men det å jobbe gratistimer i en jobb du egentlig skal ha betalt for å gjøre. Drt skulle vært presisert i ts. Fordi jeg elsker jobben min, men kan samtidig ikke "lage meg overtid" når det er ting jeg får lyst til å gjøre som ingen pålegger meg. Kreative oppgaver som jeg ikke prioriterer i vanlig arbeidstid. Eller at jeg bruker mye tid på SoMe som kommer jobben min tilgode. Det har med interesse å gjøre, jeg holder meg oppdatert i bransjen min. Og styrer også bedriften sine kontoer. Eller at jeg tar digitale kurs på fritiden. Fordi jeg ikke prioriterer det i arbeidstiden. Anonymkode: fc046...9d0
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #18 Skrevet 4. januar 2020 Har blitt presset ut i praksis av NAV. Elendig "lønn" og enkelt useriøse, utnyttende arbeidsgivere, men også noen dels gode erfaringer. Hadde selvsagt aldri gjort dette om jeg fikk ordinært arbeid. Jobber også frivillig for organisasjoner jeg verdsetter og vet trenger hjelp. Anonymkode: 38f51...853 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #19 Skrevet 4. januar 2020 Jeg jobber gratis pga jeg tidligere hadde hull i CV, har blitt eldre og vanskelig å få betalt jobb. Målet er å få erfaring og kunnskap slik at jeg kan ta fagbrev. Hadde neppe gått like raskt om jeg hadde spurt etter penger. Er også avhengig av å jobbe på dagtid, da jeg er alene med barn 100%. Jeg får penger av NAV, så det går greit. Ser frem til å bli en del av vanlige ansettelsen. Anonymkode: afc74...04a 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #20 Skrevet 4. januar 2020 Jeg jobber innen helse. Vet om mange som jobber gratis. Mange skal være flink pike og perfekt. Ja, pasientene trenger det kanskje og bemanningen er før lav. Men disse flinke pikene ødelegger for alle. De dekker jo over at vi er før få og at det er før travelt/før mange oppgaver. Og når vi som ikke jobber gratis skriver overtid, så merker jeg sjefen reagerer. Fordi disse flinke pikene rekker jo liksom over alt. Men de dropper jo å kreve overtid... Anonymkode: 52150...199 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå