Gå til innhold

Avslutte BSU2 og opprette ny i annen bank?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å avslutte BSU2, bruke pengene på boligkjøp, for deretter å opprette ny BSU2 i en annen bank? Jeg kommer uansett til å måtte bytte bank ved boligkjøpet, så kommer til å flytte den vanlige BSU-kontoen til ny bank. 

Er det noe fast regel på dette, eller varierer vilkårene for BSU2 fra bank til bank? Kan det kun opprettes en gang?

Anonymkode: 81c32...936

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ha så mange BSU 2.0 - kontoer du bare vil, i så mange banker du vil. Men som du sier er ikke alle BSU 2.0-"variantene"helt like fra bank til bank, så det eneste jeg ville sjekket med den aktuelle banken er om du kan bruke en BSU 2.0-konto på en bolig som du allerede har kjøpt. Hvis det gjelder sparing til en fremtidig bolig skal ikke det være noe problem. 

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Økonomisk sans skrev:

Du kan ha så mange BSU 2.0 - kontoer du bare vil, i så mange banker du vil. Men som du sier er ikke alle BSU 2.0-"variantene"helt like fra bank til bank, så det eneste jeg ville sjekket med den aktuelle banken er om du kan bruke en BSU 2.0-konto på en bolig som du allerede har kjøpt. Hvis det gjelder sparing til en fremtidig bolig skal ikke det være noe problem. 

Det var det jeg trodde. Jeg prøvde å undersøke avtalevilkår, men ser at Danske Bank (som jeg da ønsker å skaffe boliglån hos) ikke engang tilbyr en slik BSU2/BSU Pluss konto.. det er vel litt rart, jeg trodde "alle" hadde dette tilbudet.

Når det gjelder sparing til kjøpt vs. fremtidig bolig så tenker jeg å bruke dagens BSU2 på bolig som skal kjøpes (førstegangsbolig), men kommer sannsynligvis til å kjøpe ny bolig i fremtiden. Sparingen på ny BSU2 er dermed tenkt til fremtidig bolig.

AnonymBruker
Skrevet

Obos-banken sin "BSU 2"-variant er ikke engang låst til bolig... Så man får renten, men slipper å ha pengene låst. 

Anonymkode: 6d460...16c

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Obos-banken sin "BSU 2"-variant er ikke engang låst til bolig... Så man får renten, men slipper å ha pengene låst. 

Anonymkode: 6d460...16c

Må man ha vanlig BSU i OBOS da? Eller kan man ha BSU i en annen bank?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...