AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #1 Skrevet 4. januar 2020 Er det mulig å avslutte BSU2, bruke pengene på boligkjøp, for deretter å opprette ny BSU2 i en annen bank? Jeg kommer uansett til å måtte bytte bank ved boligkjøpet, så kommer til å flytte den vanlige BSU-kontoen til ny bank. Er det noe fast regel på dette, eller varierer vilkårene for BSU2 fra bank til bank? Kan det kun opprettes en gang? Anonymkode: 81c32...936
Økonomisk sans Skrevet 4. januar 2020 #2 Skrevet 4. januar 2020 Du kan ha så mange BSU 2.0 - kontoer du bare vil, i så mange banker du vil. Men som du sier er ikke alle BSU 2.0-"variantene"helt like fra bank til bank, så det eneste jeg ville sjekket med den aktuelle banken er om du kan bruke en BSU 2.0-konto på en bolig som du allerede har kjøpt. Hvis det gjelder sparing til en fremtidig bolig skal ikke det være noe problem.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #3 Skrevet 4. januar 2020 22 minutter siden, Økonomisk sans skrev: Du kan ha så mange BSU 2.0 - kontoer du bare vil, i så mange banker du vil. Men som du sier er ikke alle BSU 2.0-"variantene"helt like fra bank til bank, så det eneste jeg ville sjekket med den aktuelle banken er om du kan bruke en BSU 2.0-konto på en bolig som du allerede har kjøpt. Hvis det gjelder sparing til en fremtidig bolig skal ikke det være noe problem. Det var det jeg trodde. Jeg prøvde å undersøke avtalevilkår, men ser at Danske Bank (som jeg da ønsker å skaffe boliglån hos) ikke engang tilbyr en slik BSU2/BSU Pluss konto.. det er vel litt rart, jeg trodde "alle" hadde dette tilbudet. Når det gjelder sparing til kjøpt vs. fremtidig bolig så tenker jeg å bruke dagens BSU2 på bolig som skal kjøpes (førstegangsbolig), men kommer sannsynligvis til å kjøpe ny bolig i fremtiden. Sparingen på ny BSU2 er dermed tenkt til fremtidig bolig. Anonymkode: 81c32...936
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #4 Skrevet 4. januar 2020 Obos-banken sin "BSU 2"-variant er ikke engang låst til bolig... Så man får renten, men slipper å ha pengene låst. Anonymkode: 6d460...16c
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #5 Skrevet 4. januar 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Obos-banken sin "BSU 2"-variant er ikke engang låst til bolig... Så man får renten, men slipper å ha pengene låst. Anonymkode: 6d460...16c Må man ha vanlig BSU i OBOS da? Eller kan man ha BSU i en annen bank? Anonymkode: 81c32...936
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå