Gå til innhold

Feta-mareritt!

Anbefalte innlegg

Gjest lillelou
Skrevet

Jepp.

Jeg har virkelig gjort det.

For en uke siden kjøpte jeg et glass Apetina fetaost, for den er jeg nærmest blitt avhengig av, men;JEG FIKK IKKE OPP LOKKET. Har prøvd varmtvanntrikset til den store gullmedaljen,og sambos hender er såre og ømme etter at han skulle trå til på en mandig måte.

MEN

Jeg blir ikke klok av skade. I går kjøpte jeg et nytt glass (og noen deilige oliven). OG JEG FÅR IKKE OPP DETTE GLASSET HELLER!Fyttifarao, nå er jeg kjempesint-like før jeg går til Maxi og gir dem glassene i retur...æsjæsjæsj!

Hvis da ikke noen mot formodning skulle ha et kjempegodt råd :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du forsøkt med kniv-trikset, da? Du stikker knivbladet, eller noe liknende, opp på siden i et av hulrommene mellom lokket og "gjengene" i glasset og vrir til ut mot deg til du hører et "popp". Voilá, og det er bare å skru av f...skapen :)

Skrevet

NullHulls forslag bør funke. Som en siste utvei kan du prøve å stikke hull i lokket for å frigi vakum. (Du må selvsagt helle maten over i et nytt, tett glass etterpå.)

Gjest gjest1
Skrevet

Ta en skje og bank på lokk-kanten. Fungerer hver gang :)

Skrevet

Alternativet er å gi kanten på lokket en skikkelig "smell" med noe hardt (kniv el) - eller kjøpe en sånn "greie" i plast som ser ut som en gammeldags brusåpner .. og som er til å fjerne vakum ved å "vippe på lokket"

Eller finne en kjekk sterk mann som kan hjelpe... :sjarmor:

Skrevet

Ta på deg skinnhansker....bruk en kjøkkenklut i mellom hendene og lokket. Det pleier å virke.

Gjest lillelou
Skrevet

NullHulls forslag funka som krutt! Hurra,så bra! Så nå har jeg ...masse feta jeg kan gumle på!Nam,nam!

Takk for alle gode råd! :-)

Skrevet

Ser du har fått opp lokket nå :wink: , men vil bare anbefale en sånn "spesialdings" i plast og metall (som også Lillebille nevner) beregnet på å bende litt på skrulokk slik at vakumet forsvinner - da går lokket opp som ingenting.

Jeg må som regel ha hjelp til å åpne de fleste skrulokk, men med en sånn for hånden åpner jeg hva som helst. :kul:

Skrevet

jeg pleier å først holde under rennende vann, og deretter dunke kanten på lokket hardt i kanten på kjøkkenbenken/bordet.

Skrevet
Ta en skje og bank på lokk-kanten. Fungerer hver gang :)

Jepp, det gjør jeg også, og det funker hver gang.

Skrevet
NullHulls forslag funka som krutt! Hurra,så bra! Så nå har jeg ...masse feta jeg kan gumle på!Nam,nam!

Takk for alle gode råd! :-)

Ja...det er nok den smarteste og enkleste måten å gjøre det på. :)
Gjest Violetta
Skrevet
Ser du har fått opp lokket nå :wink: , men vil bare anbefale en sånn "spesialdings" i plast og metall (som også Lillebille nevner) beregnet på å bende litt på skrulokk slik at vakumet forsvinner - da går lokket opp som ingenting.

Jeg må som regel ha hjelp til å åpne de fleste skrulokk, men med en sånn for hånden åpner jeg hva som helst. :kul:

Hvor får man kjøpt den da?

Skrevet

Jernvarehandel, kjøkkenutstyrsforretninger, Clas Olsson og i dagligvareforretninger (synes de finnes over alt jeg.. :wink: - selv om det tok lang tid før jeg skjønte hva de egentlig var til.. :wink: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...