Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. :)

Har gått på p-piller i 9 år, og sluttet for ca. en mnd siden. Fikk den vanlige mensen/bortfallsblødningen etter endt p-pille brett. Nå har jeg fått mensen igjen (30 dager etter sist mensen/bortfallsblødning). Når jeg gikk på p-piller var det nøyaktig 28 dager mellom hver gang. Så syklusen er kanskje ikke helt stabil?

Kan jeg bli gravid nå? Får man automatisk eggløsning så lenge man får mensen? Eller er det mulig å ikke få eggløsning selv om man har mensen?

Forstår ikke helt dette med eggløsning, mensen og syklus. Vet at det er normalt å få eggløsning rundt 2 uker etter mensen. Hvor lenge før/etter dag 14 er det sjanse for å bli gravid?

Beklager kanskje dumme spørsmål, men er helt ny i "gamet". :)

Hilsen jente 24 år.

Anonymkode: 10260...e4d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lastet ned en app for å holde styr på de fertile perioden. Bare søk på «period tracker». Den jeg bruker viser hvilke dager du er fruktbar, heter «Menskalender: Periode kalender» og er på norsk. Fornøyd med den 😊 Ellers kan du jo bruke eggløsningstester eller tempe, vet mange her inne gjør det. Og ja, det er mulig å ikke ha eggløsning selv om man har mensen, men de aller fleste har det jo. 

Anonymkode: 6ad40...104

AnonymBruker
Skrevet

Når du går på p-piller så er det de som styrer menstruasjonen din, så hvordan syklusen din var når du gikk på p-piller har ingenting å si. Kanskje har du sykluser på 30 dager nå? Om du får flere sykluser etter hverandre og de også er på 30 dager så kan du nok gå ut i fra det.

ved en syklus på 30 dager så vil eggløsning skje ca. På syklusdag 16. Første syklusdag er første dag med menstruasjon. Du kan bli gravid nå ja. Har man menstruasjon så har man også mest sannsynlig eggløsning.

Anonymkode: c9b48...623

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...