Gå til innhold

Vannkopper?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vår sønn fikk først to blemmer, som raskt utviklet seg til mange flere. Nå er overkropp og delvis ansikt full av blemmer og røde prikker. Feber har han også, men god virkning av Paracet. Ringte legevakten og fikk beskjed om at det mest sannsynligvis er vannkopper, og at sykdommen  var registrert på flere barn i vår region - men han ble ikke sett på av lege. Jeg er ikke uenig, det ser ut som vannkopper, men skal ikke vannkopper klø enormt? Jeg husker når jeg selv hadde det som barn, og kløen var intens. Vår sønn derimot, klør ikke. Er det flere som har hatt barn med vannkopper, hvor kløen uteble?

har selvsagt tatt glasstesten, sjekket for stiv nakke, sjekket symptomer for skarlagensfeber osv. 

Anonymkode: cfc63...ed3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke alle som klør. Og det kan være kløen kommer når de begynner å tørke ut. Så lenge han har fin allmenntilstand ville jeg avventet og sett. Ikke oppsøk legevakt/legekontor uanmeldt med mindre det virkelig er nødvendig 

Anonymkode: 71e01...43e

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke alle som klør. Og det kan være kløen kommer når de begynner å tørke ut. Så lenge han har fin allmenntilstand ville jeg avventet og sett. Ikke oppsøk legevakt/legekontor uanmeldt med mindre det virkelig er nødvendig 

Anonymkode: 71e01...43e

Bare vært i kontakt med legevakt pr telefon - ønsker ikke å utsette andre for smitte. 🙂 

Skrevet

Det er ikke alltid det klør så veldig før de har nådd "toppen" og begynt å tørke inn.

Jeg husker da jeg selv hadde vannkopper (var nesten 10 år, så jeg husker det selv), det klødde minimalt. Datteren min var heller ikke så plaget av kløe, men almenntilstanden var desto mer påvirket.

Hvis prikkene har væske i midten vil jeg tro det er stor, stor sjanse for at dette er vannkopper.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen av mine klødde, eldste drev å pelte på skorper etterhvert, men det gjør han med alle skorper. Høres definitivt ut som vannkopper ditt barn har fått, greit å bli ferdig med det :)

Anonymkode: 975dc...949

AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn med mange blemmer over hele kroppen klødde ikke i det hele tatt. Jeg selv hadde visstnok ca 5 blemmer hadde heller ikke klødd noe, i følge min mor.

Anonymkode: 55e93...853

AnonymBruker
Skrevet

Vi har 2 barn med vannkopper akkurat nå. Fikk første blemmene for 4 dager siden. De klør foreløpig veldig lite. 

Storebror hadde det for 2 uker siden. Han klødde ikke før de tørket inn. 

Anonymkode: 1349a...ccd

AnonymBruker
Skrevet

Takk for innspill 😊 i morgen er det 4 dager siden de første blemmene oppstod. Allmenn tilstanden er fin tatt i betraktning. Håper han slipper unna kløen - den kan jo være intens slik som jeg selv husker det. Blir nok en «forlenget juleferie» her i huset inntil blemmene er tørket inn. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har 2 barn med vannkopper akkurat nå. Fikk første blemmene for 4 dager siden. De klør foreløpig veldig lite. 

Storebror hadde det for 2 uker siden. Han klødde ikke før de tørket inn. 

Anonymkode: 1349a...ccd

Da fikk våre barn det nesten samtidig. God bedring til dine barn 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle klør like mye. Jeg klødde noe enormt, mens min tvillingsøster klødde ikke. 
Husk å ikke gi barnet Ibux. 

Anonymkode: 4c1d7...d16

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle klør like mye. Jeg klødde noe enormt, mens min tvillingsøster klødde ikke. 
Husk å ikke gi barnet Ibux. 

Anonymkode: 4c1d7...d16

Kløen er tydeligvis veldig individuell da 🙂 fortsatt ingen kløe her, men masse utslett/blemmer. 
Vet om Ibux, men takk for påminnelsen 😊

AnonymBruker
Skrevet

Mitt ene barn hadde enormt mye prikker, kun én av dem klødde.

De to andre barna var mildere rammet, men der klødde den ene skikkelig over hele kroppen og den andre klødde ikke. 

Anonymkode: 15613...b5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...