Gå til innhold

Hvordan oppbevarer du skitne kjøkkenkluter før vask?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg byttet klut ca annenhver dag, likevel tar det noen uker minst mellom hver gang jeg vasker en 90 vask. Hvordan oppbevarer dere skitne kjøkkenkluter for at det ikke skal lukte? 

Anonymkode: ff2f3...50e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Henger dem så de tørker og kaster dem i skittentøyskurv. 

Anonymkode: bc2a3...0bf

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Henger dem så de tørker og kaster dem i skittentøyskurv. 

Samme her, bare at de hives i egen bøtte. Bytter en daglig, men bytter flere hvis de blir veldig skitne👍

Anonymkode: 8edcb...4c3

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

I skittentøyskurven, men lar de ikke ligge i ukesvis.

Endret av AthenaRavenLuna
AnonymBruker
Skrevet

Har de i en egen bøtte på badet.

Anonymkode: 52ee7...def

• Liker 3
Skrevet

Våte kluter henger jeg til tørk på kanten av skittentøyskurven. Når de er tørre legges de i skittentøyet. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Har en liten bøtte på vaskerommet til de. Henger de våte på kanten av bøtta, og vasker på kokvask når det har fylt seg opp.

Anonymkode: 54762...243

• Liker 4
Skrevet

Jeg henger dem på kanten av skittentøyskurven så de tørker og kaster dem så i kurven.

Jeg vasker forøvrig alltid kluter på 60 grader sammen med håndklær og sengetøy, så  de blir uansett ikke liggende så  mange dagene. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Henger de på kanten av skittentøysdunken. Vasker tøy med 90 (eller 60) 2-3 ganger i uka, så de henger ikke lenge. 

Anonymkode: 003b7...414

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vasker kluter på 60 sammen med alt det andre som skal på 60, så går ikke så lang tid før de vaskes. Hiver dem i skittentøyskurven med det andre. 

Anonymkode: 00ae1...7ac

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Får jeg kapre tråden litt ved å spørre hva dere vasker sammen med klutene på 90 grader?

Man er jo interessert i å fylle vaskinen når man skal vaske 😊

Anonymkode: 4713a...c24

Gjest moreno
Skrevet
2 timer siden, Perelandra skrev:

Våte kluter henger jeg til tørk på kanten av skittentøyskurven. Når de er tørre legges de i skittentøyet. 

Samme her!

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får jeg kapre tråden litt ved å spørre hva dere vasker sammen med klutene på 90 grader?

Man er jo interessert i å fylle vaskinen når man skal vaske 😊

Anonymkode: 4713a...c24

60 - 95 grader. 95 hvis de har vært nedi vasken. Mye bakterier der. Vasker separat.

Microfiberkluten blir ikke rein, hvis den vaskes sammen med bomull som tar alt vannet. Bruker heller oppvasksvamp, og kaster i søpla, når jeg vasker kjøkkenvasken.

Anonymkode: 8edcb...4c3

Skrevet

Bruker som regel ikke kjøkkenklut med mindre jeg går inn for dypvask. Bruker gif og tørkepapir og vasker kummen ved å fylle den med vann og tilsette klor.

Lar evt. Kluten tørke før jeg legger den i skittentøyskurven. Vasker sammen med håndkler på 90

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg byttet klut ca annenhver dag, likevel tar det noen uker minst mellom hver gang jeg vasker en 90 vask. Hvordan oppbevarer dere skitne kjøkkenkluter for at det ikke skal lukte? 

Anonymkode: ff2f3...50e

Ikke bruk kjøkkenklut. Det oppbevarer bakterie. Bruk svamper og kaste hver dag, 

Om du må bruke kjøkkenklut vask den hver dag. Minst 60 grader.

Anonymkode: 64f32...fd5

Skrevet

Oppbevarer de på kanten av skittentøyskurven og vasker de med annen 60 vask. Vasker 3-4 maskiner i uken med det. Så lenge blir de ikke liggende. 

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bruk kjøkkenklut. Det oppbevarer bakterie. Bruk svamper og kaste hver dag, 

Om du må bruke kjøkkenklut vask den hver dag. Minst 60 grader.

Ikke miljøvennlig og uaktuelt. Skylle kluten og heng til tørk mellom hver gang den brukes så blir det ikke bakterier om den byttes ofte nok. Det gror ikke bakterier der det er tørt. 

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Legger de sammen med håndklær, vasker kluter og håndklær på 90. 

Anonymkode: 4110c...fdc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, asterix skrev:

Jeg vasker forøvrig alltid kluter på 60 grader sammen med håndklær og sengetøy, så  de blir uansett ikke liggende så  mange dagene. 

Selv mikrofiberkluter? 

Anonymkode: cf78c...532

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke miljøvennlig og uaktuelt. Skylle kluten og heng til tørk mellom hver gang den brukes så blir det ikke bakterier om den byttes ofte nok. Det gror ikke bakterier der det er tørt. 

Bakterie jo gror der det er tørt:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1685507

Og enda verre er at i praksis er kjøkkenkluter ofte våt fra før når de brukes. Fordi de fleste "tørker" dem på kjøkkenets fuktigste sted: kranen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...