Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går fikk jeg beskjed om at jeg skulle på jobb 14:30 i dag. Jeg bruker en drøy time på å gå dit, da jeg ikke får syklet i storm og på glattføre.

Jeg gikk hjemmefra klokken 13:00 i dag, og får beskjed klokka 14:00 om at det jeg skulle ble utsatt en time eller mulig avlyst. Jeg ble litt oppgitt da jeg sto ute i snøstorm og kuling, men hadde heldigvis en kjenning i nærheten av der jeg skulle jobbe og fikk sitte inne hos henne til jeg skulle på jobb. 15:00 får jeg beskjed at hele greia er avlyst og ingen jobb i dag. Jeg kasta altså bort drøye 3 timer av dagen min på å komme/vente på denne jobben. Er det innafor å skrive opp en time på logglista så jeg får betalt, selv om jeg aldri fikk møtt opp der jeg skulle jobbe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt dette kommer jo helt an på arbeidskontrakten din, du har vel det?

Men, arbeidsgiver har da ikke noe ansvar for hvordan du kommer deg til og fra jobb så at du allerede var på vei da du fikk beskjed er ikke noen grunn for å gå deg lønn likevel. 

Men hva slags jobb er dette egentlig, som kan bli utsatt eller avlyst?

AnonymBruker
Skrevet

Du har krav på betalt for avtalt vakt, enten arbeidsgiver velger å benytte deg eller ikke.

Anonymkode: 2a62f...925

• Liker 2
Skrevet

Der jeg jobber får vi betalt for minimum 2 timer ved tilkalling. Dvs uavhengig om vi gjør noe eller ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, Teatrica skrev:

Alt dette kommer jo helt an på arbeidskontrakten din, du har vel det?

Men, arbeidsgiver har da ikke noe ansvar for hvordan du kommer deg til og fra jobb så at du allerede var på vei da du fikk beskjed er ikke noen grunn for å gå deg lønn likevel. 

Men hva slags jobb er dette egentlig, som kan bli utsatt eller avlyst?

Tror du burde sette deg inn i arbeidsmiljøloven før du Utaker deg. Dette var, så vidt jeg skjønner en PLANLAGT vakt

Anonymkode: 641f3...0d4

• Liker 2
Skrevet

Med varsel under 48 timer lukter det overtid av dette.

Hvorvidt kansellert overtid betales eller ikke og i hvilken grad kommer an på tariffen og ansettelsesvilkår.  Jeg ville skrevet 2 timer.

AnonymBruker
Skrevet

På min tidligere jobb ville en slik situasjon gitt meg lov til å skrive 2 timer.

Anonymkode: 80cc2...c7c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skal ha betalt for hele vakta, uavhengig om du jobbet eller ikke, da arbeidsgiver ba deg komme. Du skal ikke tape på det. Krev betaling

Anonymkode: a7d0c...c0b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...