Gå til innhold

Stående panel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Planen min er å selge huset snart.
Vil ikke pusse opp, bare gjøre små endringer for å få litt bedre utseende på huset. 

Inne er det stående panel overalt. Tenkte å erstatte det med feks gipsplater. Tror det vil se mer moderne ut. Er det riktig?

På gulvet er det kirsebær parkett. Lysere gulv kunne gi huset verdiløft.

Er dette noe man legger merke til på visning?

Anonymkode: cbaef...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest loveli
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Planen min er å selge huset snart.
Vil ikke pusse opp, bare gjøre små endringer for å få litt bedre utseende på huset. 

Inne er det stående panel overalt. Tenkte å erstatte det med feks gipsplater. Tror det vil se mer moderne ut. Er det riktig?

På gulvet er det kirsebær parkett. Lysere gulv kunne gi huset verdiløft.

Er dette noe man legger merke til på visning?

Du sa du ikke skulle pusse opp men skal skifte alle flatene i huset?

Uhm, ok.

Ellers har du rett, gips er greia, billig falsk panel er ikke fint. Kirsebærparkett har vært ute i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å bytte ut panel med gips er en stor jobb! Både monteringen, belistning, sparkling og maling tar lang tid! I tillegg er det dyrt.

Anbefaler å få inn noen meglere som kan gi dere tips og råd basert på deres bolig i deres marked. Flinke meglere en gode på å gi råd om små grep som løfter boligen. Å bytte ut panel med gips er ikke er lite grep. Maling er derimot et lite grep. Det samme kan det å skifte gulvet være.

Anonymkode: 48ee7...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, loveli skrev:

Du sa du ikke skulle pusse opp men skal skifte alle flatene i huset?

Uhm, ok.

Ellers har du rett, gips er greia, billig falsk panel er ikke fint. Kirsebærparkett har vært ute i mange år.

Tenkte å ikke gjøre noe som koster mye. Som bad. Å skifte platene klarer jeg selv, det kommer ikke til å koste så mye. Men ja, du har rett. Det er jo oppussing også. 
Ellers takk for svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte å ikke gjøre noe som koster mye. Som bad. Å skifte platene klarer jeg selv, det kommer ikke til å koste så mye. Men ja, du har rett. Det er jo oppussing også. 
Ellers takk for svaret.

Greia er at om du skal legge på gips må de gamle listene av. Man kan sette opp brukte lister tilbake der de var før, men det er enkelt å skade dem og det vil antakelig henge fug fast så de må renses. Du vil bytte veggkledningen, så det betyr at tak, vindu, dør og gulvlister må av og monteres opp igjen.

Så er det det elektriske du må fikse. Uansett om du har skjult anlegg eller ikke så må du ha inn elektriker.

Å legge på gips er en lett men tidkrevende jobb.

Så må alt fuges. 

Og males.

Nei vettuhva, dette blir både dyrt og langtekkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, loveli skrev:

Greia er at om du skal legge på gips må de gamle listene av. Man kan sette opp brukte lister tilbake der de var før, men det er enkelt å skade dem og det vil antakelig henge fug fast så de må renses. Du vil bytte veggkledningen, så det betyr at tak, vindu, dør og gulvlister må av og monteres opp igjen.

Så er det det elektriske du må fikse. Uansett om du har skjult anlegg eller ikke så må du ha inn elektriker.

Å legge på gips er en lett men tidkrevende jobb.

Så må alt fuges. 

Og males.

Nei vettuhva, dette blir både dyrt og langtekkelig!

Hm, høres ikke så enkelt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis panel er i tre eller i mørk farge så kan du enkelt male over med lys farge. Tar ikke lang tid og koster ikke mye. 

Skal du bytte alt med gips så det skal ta tid det. 

Jeg ville ikke byttet gulv. 

Hvor mange kvm er det egentlig snakk om her ? Gulv ,vegger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, mr. skrev:

Hvis panel er i tre eller i mørk farge så kan du enkelt male over med lys farge. Tar ikke lang tid og koster ikke mye. 

Skal du bytte alt med gips så det skal ta tid det. 

Jeg ville ikke byttet gulv. 

Hvor mange kvm er det egentlig snakk om her ? Gulv ,vegger.

Panel er i lys farge, trengs ikke å male over. Farge er ikke problem, det er selve panel som gir huset mer gammeldags utseende. 

På taket er det panel i tre. Opprinnelig tenkte jeg å male over, men nå vil jeg montere gipsplater rett på panel, uten å fjerne den.

Gulv er i mørk farge. Gir ikke lysere gulv bedre første inntrykk? 

Stående panel er omtrent 100 kvm, og ca 60 kvm med gulv, det samme på tak nede men dobling dersom tak oppe også skal taes. 
Er foreslått oppussing  lønnsomt ved tanken på salg? Bryr kjøpere seg om det er panel eller plater i huset?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Panel er i lys farge, trengs ikke å male over. Farge er ikke problem, det er selve panel som gir huset mer gammeldags utseende. 

På taket er det panel i tre. Opprinnelig tenkte jeg å male over, men nå vil jeg montere gipsplater rett på panel, uten å fjerne den.

Gulv er i mørk farge. Gir ikke lysere gulv bedre første inntrykk? 

Stående panel er omtrent 100 kvm, og ca 60 kvm med gulv, det samme på tak nede men dobling dersom tak oppe også skal taes. 
Er foreslått oppussing  lønnsomt ved tanken på salg? Bryr kjøpere seg om det er panel eller plater i huset?  

Kjøperen kan godt finne på å bytte det nylagte gulvet ditt og å rive ned den nyoppsatte gipsen din og erstatte den med panel... 

Er boligen tungsolgt kan det være lurt å gjøre noe, men mange ser forbi disse tingene slik at styling og fjas ikke nødvendigvis drar opp prisen. 

Anonymkode: 1850c...455

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta det som en selvfølge at du "får igjen" de pengene du bruker ved salg. For ikke å snakke om arbeidstimene dine. 

Jeg hadde kun vurdert om det er veldig vanskelig å selge der du bor. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med de over.

Kontakt en megler og ba ham komme innom ,si at du vurderer å selge så skal det ikke koste noe.

Sånn som du skriver så det blir mye jobb å bytte alt.

Noen kjøpere bryr seg ja ,de som vil flytte rett inn og ikke gjøre noe ,så har du den andre gruppen som vil bytte mange ting ,rehabilitere osv...  

Vet ikke hvor i landet er boligen din og hva slags marked er det der derfor mener jeg det beste blir å kontakte en megler og si fra hva slags planer du har så hør på hva de sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Smartpanel er en pen, moderne og billig løsning. Ferdigmalt til og med.

Gips er verken pent eller gir særlig godt kvalitetsinntrykk. Med dobbel gips med omlegg og godt med fugemasse blir det imidlertid god lydisolering. 

Anonymkode: 51d80...f4a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gipse 100m2 vegg og 60m2 tak er en tidkrevende oppgave. Hadde aldri noensinne vurdert å gjøre det for å "shine" leiligheten før salg. Det er slikt man gjør når man skal pusse opp skikkelig. Skal man gjøre det skikkelig må man jo helsparkle, fore ut vinduer, løsne alt elektrisk, fikle med dørkarmer, lister gulv, lister tak... Huff, snakker jo fort arbeid hver eneste kveld etter jobb i måned. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi malte brøstningspanelen. Var panel overalt! Sånn 90talls brøstning. Noen hadde til og med helkledning... malte dritten hvitt, ser vel nesten likens ut som MDF-panel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For en hinsides dårlig ide! For det første, så blir det jo en kjempestor jobb. For det andre, hva er det som er så galt med malt panel? Ekte panel er jo det flotteste som finnes. Gips er dødt materiale, som dessuten lett blir skadet dersom man er litt uvøren. Og man må bruke spesialskruer for hver minste lille ting man skal henge på veggen. Har virkelig aldri skjønt hva som er greia med gips.

Anonymkode: b1fbd...8ce

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for hjelpen! Nå ser jeg på saken annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
På 6.1.2020 den 14.11, AnonymBruker skrev:

Smartpanel er en pen, moderne og billig løsning. Ferdigmalt til og med.

Gips er verken pent eller gir særlig godt kvalitetsinntrykk. Med dobbel gips med omlegg og godt med fugemasse blir det imidlertid god lydisolering. 

Anonymkode: 51d80...f4a

:fnise: morsom du!

Anonymkode: 80034...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville definitivt foretrukket at det var panel på veggene. Ekte tre er mye bedre på alle måter enn gipsplater. 

Anonymkode: 49892...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 8.1.2020 den 14.07, AnonymBruker skrev:

Panel er koselig!

Anonymkode: ad450...fbe

Ja, det er det. Men er ikke glatte vegger finere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...