AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #1 Skrevet 4. januar 2020 Spm om flytting er kommet. Kjærester med barn fra før begge to. Hans barn er to snille og greie barn, men far mangler grensesetting. De får ubegrensede skjermtid, får se ipad når de spiser feks. Får se filmer med høy aldersgrense, og spill på tv. Som noen eksempler.. Barn nr 2 kan rope, hyle skrike og rope hold kjeft til meg uten at far bryr seg. Far kan si til meg 'Ole fikk nok dårlig samvittighet for det der' uten at han ber Ole si unnskyld. Det er roping og hyling hver gang jeg er sammen med de. Glad i de alle, men... Jeg er litt sliten allerede🙄 dette er så langt fra min oppdragelse man kommer. Kan det gå? Anonymkode: 1c477...889
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #2 Skrevet 4. januar 2020 Nei. Som du vet. Anonymkode: 3f34a...146 19
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #3 Skrevet 4. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Spm om flytting er kommet. Kjærester med barn fra før begge to. Hans barn er to snille og greie barn, men far mangler grensesetting. De får ubegrensede skjermtid, får se ipad når de spiser feks. Får se filmer med høy aldersgrense, og spill på tv. Som noen eksempler.. Barn nr 2 kan rope, hyle skrike og rope hold kjeft til meg uten at far bryr seg. Far kan si til meg 'Ole fikk nok dårlig samvittighet for det der' uten at han ber Ole si unnskyld. Det er roping og hyling hver gang jeg er sammen med de. Glad i de alle, men... Jeg er litt sliten allerede🙄 dette er så langt fra min oppdragelse man kommer. Kan det gå? Anonymkode: 1c477...889 Oi. Tror jeg ville avventet den flyttingen litt. En ting er barna, en annen ting er at det ikke virker som om du og kjæresten kan ha konstruktive samtaler om dette. Jeg tror desverre dette kommer til å bli et enormt irritasjonsmoment for deg. Anonymkode: f70bb...b9e 13
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #4 Skrevet 4. januar 2020 Dette tror jeg du vet selv. Følgmagefølrlsen din og ikke flytt uten at det føles 100% rett for deg og barna dine. Anonymkode: 4337a...0a3 10
Ulrikke Skrevet 4. januar 2020 #5 Skrevet 4. januar 2020 Nei! Far må endre dette i god tid FØR man flytter sammen, og vise at det holdes. Du kan ikke la deg selv og barna bo sammen med noen som har et syn på dette med oppdragelse fra en annen planet, nærmest.... Det er å be om frustrasjon, trøbbel og stress.... Vent! 8
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #6 Skrevet 4. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Oi. Tror jeg ville avventet den flyttingen litt. En ting er barna, en annen ting er at det ikke virker som om du og kjæresten kan ha konstruktive samtaler om dette. Jeg tror desverre dette kommer til å bli et enormt irritasjonsmoment for deg. Anonymkode: f70bb...b9e Det er det allerede. Jeg er såpass mye sammen med de (uten mitt barn). Dessverre tenker jeg at å pirke på andres oppdragelse ikke er min jobb. Så da finnes det kun en utvei. Jeg har en jobb der jeg jobber med pasienter og må ha mye tålmodighet en dag på jobben. Det begeret renner over inni meg om jeg kommer hjem til de etterpå , men holder gladelig kjeft for dette er ikke barnas feil tross alt. Anonymkode: 1c477...889
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #7 Skrevet 4. januar 2020 Har du dine 50% og han har sine 50%? Hvis det er slik, går det jo an å sørge for at den uka dine er hos sin pappa, har dere hans unger, og omvendt. Men skal dere ha alle barna samtidig, tror jeg det vil bli vanskelig. Anonymkode: cc405...4de 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #8 Skrevet 4. januar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Som du vet. Anonymkode: 3f34a...146 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er det allerede. Jeg er såpass mye sammen med de (uten mitt barn). Dessverre tenker jeg at å pirke på andres oppdragelse ikke er min jobb. Så da finnes det kun en utvei. Jeg har en jobb der jeg jobber med pasienter og må ha mye tålmodighet en dag på jobben. Det begeret renner over inni meg om jeg kommer hjem til de etterpå , men holder gladelig kjeft for dette er ikke barnas feil tross alt. Anonymkode: 1c477...889 Sier som noen over her: dette må far ta tak i før dere flytter sammen. Det er ikke din jobb, og å skulle være den «onde» som flytter inn og endrer alt er ikke holdbart for noen 😅 Du må snakke med far og være tydelig på hva som må være på plass før du kan vurdere samboerskap. Da har dere en sjanse, dersom han iverksetter tiltak umiddelbart og du ser endring. Anonymkode: 85766...ca0
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #9 Skrevet 4. januar 2020 Ville vært særbo til barna flytter ut. Anonymkode: f608f...432 8
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #10 Skrevet 4. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du dine 50% og han har sine 50%? Hvis det er slik, går det jo an å sørge for at den uka dine er hos sin pappa, har dere hans unger, og omvendt. Men skal dere ha alle barna samtidig, tror jeg det vil bli vanskelig. Anonymkode: cc405...4de Ungene må tilbringe mye tid sammen ja, men jeg har mine minst av oss to. Problemet er jo også at minst et av barna hans ikke har respekt for meg i stor grad. Vet ikke hvordan jeg skal ta opp at jeg er helt uenig i oppdragelse. Jeg kommenterer på små ting. Er det lurt at 'Ole på 7 år ser film med 16 års grense'? eller at Anne på 10 år spiller spill x antall timer om dagen? Men nei, når ikke gjennom. Anonymkode: 1c477...889
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #11 Skrevet 4. januar 2020 Dette kommer garantert ikke til å bli bra for noen. Vær så snill, spar deg selv og ungene hans og dine for dette og vent med å flytte sammen. Vær særboere, eventuelt bo sammen når dere ikke har barna til de har flyttet ut. Det du beskriver er oppskriften på en katastrofe. Anonymkode: 9b810...db2 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #12 Skrevet 4. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette kommer garantert ikke til å bli bra for noen. Vær så snill, spar deg selv og ungene hans og dine for dette og vent med å flytte sammen. Vær særboere, eventuelt bo sammen når dere ikke har barna til de har flyttet ut. Det du beskriver er oppskriften på en katastrofe. Anonymkode: 9b810...db2 Vel, barna våre er såpass små at det da minst blir 10-13 år til de flytter ut. Jeg blir ikke yngre akkurat. Vært litt tenkende i det siste. Vet ikke helt hva som blir korrekt å gjøre her. I de fleste forhold er jo det å bli samboere, gifte seg osv normalt etter en viss tid sammen... Jeg forstår alles tankegang her Anonymkode: 1c477...889
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #13 Skrevet 4. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, barna våre er såpass små at det da minst blir 10-13 år til de flytter ut. Jeg blir ikke yngre akkurat. Vært litt tenkende i det siste. Vet ikke helt hva som blir korrekt å gjøre her. I de fleste forhold er jo det å bli samboere, gifte seg osv normalt etter en viss tid sammen... Jeg forstår alles tankegang her Anonymkode: 1c477...889 Men vil du bo i et hus hvor du ikke blir respektert? Med en far som ikke setter grenser osv. Hvordan tror du dette blir i forhold til egne barn? Deg? Jeg har ingen tro på noen store forandringer fra far sin side. Det viser seg dessverre gang på gang at slike ting er veldig vanskelig å snu. Det blir mest tomme ord. Vent iallfall til du ser endring over et par års tid. Det vil spare deg for mye trøbbel. Tenker dere å få barn sammen siden det haster med å bli samboere? Anonymkode: 9b810...db2 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #14 Skrevet 4. januar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Tenker dere å få barn sammen siden det haster med å bli samboere? Ja..det er det ENESTE som kan forverre situasjonen ytterlig. Anonymkode: bb4ee...ba9 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #15 Skrevet 4. januar 2020 Hvorfor ikke være særboere? Skjønner ikke trangen til å leke lykkelig familie så fort som mulig? Anonymkode: 25ab2...9b4 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #16 Skrevet 4. januar 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, barna våre er såpass små at det da minst blir 10-13 år til de flytter ut. Jeg blir ikke yngre akkurat. Vært litt tenkende i det siste. Vet ikke helt hva som blir korrekt å gjøre her. I de fleste forhold er jo det å bli samboere, gifte seg osv normalt etter en viss tid sammen... Jeg forstår alles tankegang her Anonymkode: 1c477...889 Hva de fleste gjør er helt irrelevant. Dette kommer ikke til å funke for deg eller ditt barn, det vet du allerede, ellers hadde du ikke laget denne tråden. Og det er det sentrale. Du er for voksen til å gå inn på et prosjekt som er dømt til å mislykkes fordi du vil gjøre som alle andre. Anonymkode: 32e6f...868 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #17 Skrevet 4. januar 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men vil du bo i et hus hvor du ikke blir respektert? Med en far som ikke setter grenser osv. Hvordan tror du dette blir i forhold til egne barn? Deg? Jeg har ingen tro på noen store forandringer fra far sin side. Det viser seg dessverre gang på gang at slike ting er veldig vanskelig å snu. Det blir mest tomme ord. Vent iallfall til du ser endring over et par års tid. Det vil spare deg for mye trøbbel. Tenker dere å få barn sammen siden det haster med å bli samboere? Anonymkode: 9b810...db2 Nei, vi KAN ikke få flere barn sammen, så ingen trøbbel der. Dette forholdet har vart noen år allerede, så det er ikke en fling på tre måneder. Jeg vil ikke bo alene i 15 år til, jeg ønsker meg faktisk en samboer jeg og barna kan leve med over lengre tid. Så da må alternativet enten bli å gå etter en stund eller faktisk satse. Anonymkode: 1c477...889
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #18 Skrevet 4. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, vi KAN ikke få flere barn sammen, så ingen trøbbel der. Dette forholdet har vart noen år allerede, så det er ikke en fling på tre måneder. Jeg vil ikke bo alene i 15 år til, jeg ønsker meg faktisk en samboer jeg og barna kan leve med over lengre tid. Så da må alternativet enten bli å gå etter en stund eller faktisk satse. Anonymkode: 1c477...889 For barna dines skyld håper jeg du i så fall heller finner deg en moden mann med sunn dømmekraft som klarer å håndtere egne barn. Barna dine fortjener ikke å være statister i dette prosjektet du vurderer for så å oppleve enda et brudd. Anonymkode: 32e6f...868 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #19 Skrevet 4. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, vi KAN ikke få flere barn sammen, så ingen trøbbel der. Dette forholdet har vart noen år allerede, så det er ikke en fling på tre måneder. Jeg vil ikke bo alene i 15 år til, jeg ønsker meg faktisk en samboer jeg og barna kan leve med over lengre tid. Så da må alternativet enten bli å gå etter en stund eller faktisk satse. Anonymkode: 1c477...889 Du har allerede problemer med fars manglende grensesetting, det er jo ikke noe som tilsier at det blir mindre om dere flytter sammen. Å bli samboer med han du nå er med, er vel omtrent som å sette siste spikeren i kista. Det er dømt til å gå til h*** for din del. Men om ønske om samboer overgår ønske å ikke miste deg selv, så stå på. Og hvordan tror du da dine barn vil takle at det er barn ungen grensesetting i hus? Nope... ingen tro på det forholdet der i annen form enn særbo. Det begynner jo å bli mer vanlig løsning det også. Anonymkode: 899e1...64f 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #20 Skrevet 4. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For barna dines skyld håper jeg du i så fall heller finner deg en moden mann med sunn dømmekraft som klarer å håndtere egne barn. Barna dine fortjener ikke å være statister i dette prosjektet du vurderer for så å oppleve enda et brudd. Anonymkode: 32e6f...868 Det er sant det. Anonymkode: 1c477...889
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå