AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #1 Skrevet 4. januar 2020 Jeg bor i utlandet og har nettopp fullført Bachelorgraden min. Har aldri vært så klar for arbeidslivet som nå. Jeg ønsker bevist å jobbe i en bedrift som er her jeg bor. Jeg ser at de nå har utlyst en stilling, som jeg føler at jeg er kvalifisert til å søke på. Mitt store minus er mangel på arbeidserfaring. Men jeg ønsker virkelig den jobben. Jeg har derfor tenkt følgende: kan det være en idé å foreslå i søknaden at du er villig til å jobbe 3 måneder som internship praksis uten lønn? Da taper bedriften ikke penger på å lære meg opp. Samtidig så har jeg den fordelen at jeg studerer master, men i stillingen er det kun krav om bachelor. Hva tenker dere og hva er tipset for å få jobben man virkelig vil ha... Anonymkode: 35f8a...d6a
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #2 Skrevet 4. januar 2020 Dette lurer jeg også på! Anonymkode: fcc44...4cd
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #3 Skrevet 4. januar 2020 Det ville jeg ikke gjort. Du åpner opp for utnytting, og du viser dem at du er desperat/ikke «god nok» til at de skal betale opplæringen din. Ikke fallby seg selv! Anonymkode: 1c71b...0d0
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #4 Skrevet 4. januar 2020 Ok, men det er vanlig praksis i England faktisk. Det er i Norge man er stor krevende som arbeidstaker, mens her tenker jeg mer på å bygge karriere. Praksis er gull verd. Noen evt andre råd? Anonymkode: 35f8a...d6a
Energidronning Skrevet 4. januar 2020 #5 Skrevet 4. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: kan det være en idé å foreslå i søknaden at du er villig til å jobbe 3 måneder som internship praksis uten lønn? Da taper bedriften ikke penger på å lære meg opp. nei.... dette viser mangel på selvtillit, kan lett bedømmes som "desperat". jeg ville kaste ut søknaden din med en gang, uten å lese gjennom... ikke undervurder deg selv! om du virkelig det å få jobben, du kan fortsatt komme med et sånn tilbud senere, etter et eventuelt arbeidsintervju du kan sitte med sterkere korter... 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #6 Skrevet 4. januar 2020 Nei, de vil enten ikke ta deg alvorlig, eller det vil åpne for utnytting. Det viser at du ikke har selvtillit og er desperat etter jobben, og du studerer allerede for master som er mer enn det som kreves. Prøvd å sett deg i arbeidsgivers posisjon: Du har bedt om noe, men en søker prøver å forhandle stillingen allerede i søknaden. Søknaden selv skal være en besvarelse på hvorfor du oppfyller de kravene som blir etterspurt, og ved å prøve å modifisere stillingen allerede i selve søknaden til noe lavere enn det som er tilbudt, til tross for at du er høyere utdannet. Hvordan tror du dette vil se ut? Fokuser heller på å skrive en god søknad, vis til dine styrker. Anonymkode: 221c3...cdb
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #7 Skrevet 4. januar 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, de vil enten ikke ta deg alvorlig, eller det vil åpne for utnytting. Det viser at du ikke har selvtillit og er desperat etter jobben, og du studerer allerede for master som er mer enn det som kreves. Prøvd å sett deg i arbeidsgivers posisjon: Du har bedt om noe, men en søker prøver å forhandle stillingen allerede i søknaden. Søknaden selv skal være en besvarelse på hvorfor du oppfyller de kravene som blir etterspurt, og ved å prøve å modifisere stillingen allerede i selve søknaden til noe lavere enn det som er tilbudt, til tross for at du er høyere utdannet. Hvordan tror du dette vil se ut? Fokuser heller på å skrive en god søknad, vis til dine styrker. Anonymkode: 221c3...cdb Tusen takk for innspill 😉 Dermed er selve søknaden som er viktig. Mine fordeler er at jeg kan fire språk og er master student. Lønnen for stillingen er lav. Men selve bedriften er det som motiverer meg. De er inne på akkurat det området jeg ønsker å jobbe med. Stillingen åpner også for "business" erfaring som er nettopp den masteren som jeg tar. Takk for gode råd. Anonymkode: 35f8a...d6a
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #8 Skrevet 4. januar 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Tusen takk for innspill 😉 Dermed er selve søknaden som er viktig. Mine fordeler er at jeg kan fire språk og er master student. Lønnen for stillingen er lav. Men selve bedriften er det som motiverer meg. De er inne på akkurat det området jeg ønsker å jobbe med. Stillingen åpner også for "business" erfaring som er nettopp den masteren som jeg tar. Takk for gode råd. Anonymkode: 35f8a...d6a Høres ut som en god plan Du har jo mye å komme med, og det er der det er best å starte. Ønsker deg lykke til! Anonymkode: 221c3...cdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå