Gå til innhold

Sovemedisin uten vektøkning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, Martine16 skrev:

JEg fyller 18 neste måned  :)

Fortsatt like garantert at en lege ikke vil skrive det ut

Anonymkode: b2da6...5c1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trening og meditasjon er sovemedisin som ingen noen sinne har gått opp i vekt av. 

Anonymkode: e6660...682

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøv vallergan igjen som voksen! Er den eneste som får meg til å sove. Bare husk å ta den 1-2t før du skal legge deg. Bruker selv 20mg. Ingen vektøkning:)

Anonymkode: e0c1e...137

Unngår du den voldsomme hangoveren av de? Vallegan nekter jeg å ta for jeg er fyllesyk i sånn 3 dager etterpå 🤣 Herregud så dårlig jeg blir.

Jeg har brukt litt forskjellig. Det er ikke pillene i seg selv som gir vektøkning har jeg funnet ut, men alt det som gofles i søvne. Kan våkne opp og finne ett raida kjøleskap eller sukker ut over hele kjøkkenet. Husker ikke engang at det er gjort.

Benzodiazipiner funker best for meg. Hypnotica får jeg mareritt av. Stilnoct gir meg best resultat, rolig og jevn søvn. Kombinerer med circadin og Atarax.

Anonymkode: 2956f...89f

Skrevet

Ryddet for medisindosering. 

_popcorn_, mod

Skrevet

Har ikke opplevd at sovemedisiner gir vektøkning, snarere tvert imot. Dårlig søvn gir sug etter søtsaker og usunn mat, mens god søvn gjøre det lettere å ha en sunnere livsstil. 

AnonymBruker
Skrevet
På 4.1.2020 den 21.15, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så enkelt at  fordi noe er effektivt så er det indisert. Morfin fungerer også svært godt mot hodepine, men er det indisert?

Zyprexa er et potent antipsykotikum. Indikasjoner er psykose og mani. I tilfeller grensepsykotiske symptomer. Det har som nevnt mange bivirkninger (herunder vektøkning kategorisert som svært vanlig). Fordelene må veies mot ulempene ved forskrivning av medisiner. Ved insomni er det mange andre legemidler som forsøkes før man tyr til zyprexa. 

Anonymkode: ad615...a2d

Zyprexa ble jeg tvunget til å stå på over flere uker pga akutt psykose, det er en helvetes medisin.  Slapphet i måneder etter jeg sluttet var de verste.  Melantonin har ingen bivirknger for meg men ikke alltid jeg sovner på de, Remeron får man en kjempehangover av i tillegg til ulvehunger, zopiklon fungerer bra uten bivirkninger for meg men tar jeg de for ofte virker de ikke. 

Anonymkode: e0b47...71f

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Unngår du den voldsomme hangoveren av de? Vallegan nekter jeg å ta for jeg er fyllesyk i sånn 3 dager etterpå 🤣 Herregud så dårlig jeg blir.

Jeg har brukt litt forskjellig. Det er ikke pillene i seg selv som gir vektøkning har jeg funnet ut, men alt det som gofles i søvne. Kan våkne opp og finne ett raida kjøleskap eller sukker ut over hele kjøkkenet. Husker ikke engang at det er gjort.

Benzodiazipiner funker best for meg. Hypnotica får jeg mareritt av. Stilnoct gir meg best resultat, rolig og jevn søvn. Kombinerer med circadin og Atarax.

Anonymkode: 2956f...89f

Ang vallergan. Du må bare ta lav nok dose og ta de tidlig nok på kvelden. For meg gir en tablett (10mg) ingen hangover og stort sett ok søvn. I dårligere perioder må jeg ha to tabletter, da unngår jeg hangover dersom jeg kan sove til jeg våkner rundt 9(jobber ikke i dårlige perioder). I kriser har jeg tatt 3. Da får jeg ordentlig hangover, men å ikke sove er farligere.

Anonymkode: e0c1e...137

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...