Martine16 Skrevet 4. januar 2020 #1 Del Skrevet 4. januar 2020 Noen sim var prøvd medisin for innsovning og holde søvnen ut natten..? Uten vektøkning, det går bra om dem er avhengighetsskapende. Jeg sover nå rundt 1,5 til 2 timer om natten til ingenting nesten. Har prøvd seroquel, alterax, melatonin dem her funket dem første uken så ikke lengre. Også prøvd vallergan eller ja. Den gjorde meg berre hyper... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #2 Del Skrevet 4. januar 2020 Jeg har brukt sovepiller en stund nå, og jeg har ikke hatt noe effekt til vektøkning. Jeg bruker ikke samme som deg, og kjenner ikke til dine sovepiller. Men du kan jo kanskje spørre fastlegen din? Anonymkode: 71ddc...1a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #3 Del Skrevet 4. januar 2020 Melatonin har kjempelite bivirkninger. Ikke noe til å merke sikkert. Er ikke en grunn til å bekymre seg over dem i hvert fall. Anonymkode: 71ddc...1a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #4 Del Skrevet 4. januar 2020 47 minutter siden, Martine16 said: Noen sim var prøvd medisin for innsovning og holde søvnen ut natten..? Uten vektøkning, det går bra om dem er avhengighetsskapende. Jeg sover nå rundt 1,5 til 2 timer om natten til ingenting nesten. Har prøvd seroquel, alterax, melatonin dem her funket dem første uken så ikke lengre. Også prøvd vallergan eller ja. Den gjorde meg berre hyper... Melatonin får du først optimal effekt av etter å ha brukt det hver kveld over noe tid, såvidt jeg husker flere uker. Anonymkode: 32ff7...73b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martine16 Skrevet 4. januar 2020 Forfatter #5 Del Skrevet 4. januar 2020 Melatoninen gikk jeg på i sikker 5 måneder uten noen effekt, men fikk beskjed om å fortsette å ta dem.. Seroquel gikk jeg på i 2-3 måneder og gikk opp i vekt. (5-6 kg) Og til dem som sier d øker matlysten så spiste og gjorde jeg akk det samme som jeg alltid har gjort. Alterax gikk jeg på i rundt 1.5-2 måneder effekten var der dem første dagene så stoppet effekten, men jeg gikk uanset på dem ut tide jeg hadde fått beskjed om. Valergan fikk jeg som liten noen ganger, det gjorde meg hyper og holdt meg våken ut natten.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #6 Del Skrevet 4. januar 2020 Bruker Remeron. En vanlig bivirkning er sultfølelse. Dette merker jeg ikke noe til så er vekta er stabil. Anonymkode: 1be64...669 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #7 Del Skrevet 4. januar 2020 Bruker zyprexa, og er veldig fornøyd. Dog bruker jeg den mot både insomni og grensepsykotiske symptomer. Anonymkode: 73ff5...72a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #8 Del Skrevet 4. januar 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker zyprexa, og er veldig fornøyd. Dog bruker jeg den mot både insomni og grensepsykotiske symptomer. Anonymkode: 73ff5...72a Ytterst sjeldent at noen blir forskrevet zyprexa for rene søvnvansker. For øvrig vil det sannsynligvis gi ts ulvehunger, mtp at hun har opplevd vektøkning av seroquel også. Anonymkode: ad615...a2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #9 Del Skrevet 4. januar 2020 1 time siden, Martine16 skrev: Noen sim var prøvd medisin for innsovning og holde søvnen ut natten..? Uten vektøkning, det går bra om dem er avhengighetsskapende. Jeg sover nå rundt 1,5 til 2 timer om natten til ingenting nesten. Har prøvd seroquel, alterax, melatonin dem her funket dem første uken så ikke lengre. Også prøvd vallergan eller ja. Den gjorde meg berre hyper... Om du er 16 år kan jeg garantere at ingen lege vil skrive ut et b preparat for søvn til deg Anonymkode: b2da6...5c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martine16 Skrevet 4. januar 2020 Forfatter #10 Del Skrevet 4. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om du er 16 år kan jeg garantere at ingen lege vil skrive ut et b preparat for søvn til deg Anonymkode: b2da6...5c1 JEg fyller 18 neste måned Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #11 Del Skrevet 4. januar 2020 2 minutter siden, Martine16 skrev: JEg fyller 18 neste måned Fortsatt veldig lite sannsynlig at en lege vil skrive ut b-preparat til deg. Anonymkode: 487ed...a40 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #12 Del Skrevet 4. januar 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ytterst sjeldent at noen blir forskrevet zyprexa for rene søvnvansker. For øvrig vil det sannsynligvis gi ts ulvehunger, mtp at hun har opplevd vektøkning av seroquel også. Anonymkode: ad615...a2d Hvorfor er det sjeldent når det fungerer godt mot insomni? Det er sannsynlig ja, men det kunne vel være verdt et forsøk. Mange får heller ikke ulvehunger på lave doser, men det er jo veldig individuelt. Anonymkode: 73ff5...72a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #13 Del Skrevet 4. januar 2020 Har du blitt grundig utredet? Hvor lenge har du hatt søvnproblemer? Anonymkode: a7400...e6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #14 Del Skrevet 4. januar 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det sjeldent når det fungerer godt mot insomni? Det er sannsynlig ja, men det kunne vel være verdt et forsøk. Mange får heller ikke ulvehunger på lave doser, men det er jo veldig individuelt. Anonymkode: 73ff5...72a Zyprexa er en medisin som kan gi svært ubehagelige bivirkninger og ikke noe en lege skriver ut "i hist og pist". Anonymkode: 8c045...d77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martine16 Skrevet 4. januar 2020 Forfatter #15 Del Skrevet 4. januar 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du blitt grundig utredet? Hvor lenge har du hatt søvnproblemer? Anonymkode: a7400...e6f Grundig utredet? -har slete m søvn siden jeg var liten, hadde kolikk som baby og etter det har søvn vært dårligere og dårligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #16 Del Skrevet 4. januar 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det sjeldent når det fungerer godt mot insomni? Det er sannsynlig ja, men det kunne vel være verdt et forsøk. Mange får heller ikke ulvehunger på lave doser, men det er jo veldig individuelt. Anonymkode: 73ff5...72a Det er ikke så enkelt at bare fordi noe er effektivt så er det indisert. Morfin fungerer også svært godt mot hodepine, men er det indisert? Zyprexa er et potent antipsykotikum. Indikasjoner er psykose og mani. I tilfeller grensepsykotiske symptomer. Det har som nevnt mange bivirkninger (herunder vektøkning kategorisert som svært vanlig). Fordelene må veies mot ulempene ved forskrivning av medisiner. Ved insomni er det mange andre legemidler som forsøkes før man tyr til zyprexa. Anonymkode: ad615...a2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 4. januar 2020 #17 Del Skrevet 4. januar 2020 (endret) . Endret 5. oktober 2022 av Tvillingsjel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #18 Del Skrevet 5. januar 2020 Jeg bruker imovane. Legger ikke på meg av det. Bruker ikke sånne tøvete substitutt som seroquel osv. Anonymkode: 43d5a...679 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 5. januar 2020 #19 Del Skrevet 5. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker imovane. Legger ikke på meg av det. Bruker ikke sånne tøvete substitutt som seroquel osv. Anonymkode: 43d5a...679 Imovane er et medikament i nær familie med benzodiasepiner (Altså medikamenter som valium og sobril) og du finner forhåpentligvis ikke en lege som er villig til å skrive ut noe slikt til et barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #20 Del Skrevet 5. januar 2020 Bruker remeron i perioder, har ikke lagt på meg, ikke blir jeg sulten heller. Men får hang over i 48 timer etterpå🥱 grusomt... Anonymkode: 7eca9...8e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå