Saeria Skrevet 2. juni 2005 #1 Skrevet 2. juni 2005 I går fikk jeg vite at min svigerinne skal gifte seg. Hun er verdens søte svigerinne, og har planer om å ha en liten bryllupsfest i september i år. Vi snakket litt bryllup i går, og da fikk jeg det ærefulle oppdrag om å være med i planleggingen, siden hun påstod hun ikke hadde snøring på noe. Festen skal være kun for den aller nærmeste familie og de nærmeste vennene og opplegget blir at alle tar med seg en liten rett hver til koldtbord. Bruden selv skal lage flere retter. Det blir altså som et lite spleiselag, og gjestene får beskjed om at noen gave trengs ikke. Litt mat er mer enn godt nok. Jeg har satt opp en liten plan over hva som trengs og kanskje trengs. Hun har planer om å leie kjole og feststas til mannen. Det jeg lurer på er om dere synes min foreløpige plan er grei. Det skal bare være en liten markering, men tips og råd mottas gjerne. Her er planen i tilfeldig rekkefølge: -Sted å ha festen (Kronstad Hovedgård) -Kjolen (leie, kjøpe pent brukt?) -Antrekk til han -Forlovere -Bukett, knapphullsblomst, bordpynt -Invitasjoner (lage selv? ferdige?) -Bordkort -Skal det holdes taler? -Toastmaster? -Humanist til vielsen -Prøving av ekteskap -Forlovererklæring -Musikk til festen -Musikk til vielsen? Diktlesing? -Inngangs- og utgangsmusikk -Ringer -Bryllupskake fra konditor? -Prøvetime og time hos frisør -Makeup i tillegg hos frisør? -Fotograf -Skyss til vielsen? -Hvor skal en bo på bryllupsnatta? -Liten gjestebok med engangskamera til festen? -Få kjolen tilpasset tidligst en måned før bryllupet Det med gjesteboken likte hun godt, så det skal hun ha. Hun vil opllyse om den i invitasjonene. Er det noe som mangler?
nessi Skrevet 2. juni 2005 #2 Skrevet 2. juni 2005 Det vil helt sikkert komme noen gaver, så dere bør ha bestemt hvem som pakker opp og registrerer de.
Saeria Skrevet 2. juni 2005 Forfatter #3 Skrevet 2. juni 2005 Det er nok sant. HUn tenkte hun skulle spørre noen venner om å gjøre det. Det blir ikke de nærmeste vennene da. Takk for tipset. :dagensrose: Skal føre det på lista mi med en gang. :D
smilepia Skrevet 2. juni 2005 #4 Skrevet 2. juni 2005 Det kan kanskje være lurt å ha en eller to til å "orge" litt med maten? Altså, ha litt styr på å sette den frem/fordele på bord/bytte til dessert/rydde vekk eller slike ting? Ikke direkte serviører, men en slags mellomting?
Saeria Skrevet 2. juni 2005 Forfatter #6 Skrevet 2. juni 2005 *dytte* Tar gjerne i mot flere tilbakemeldinger. :D
Gjest Brud2002 Skrevet 3. juni 2005 #7 Skrevet 3. juni 2005 Dersom alle skal ta med noe mat, så må noen organisere hva som skal tas med, slik at dere ikke får 5 fat røykelaks, og 4 osteanretninger.... Ikke nødvendigvis si "du tar med skinke", si "kjøttpålegg, og noen har allerede sagt at de tar med.....#" skriv liste etterhvert som folk sier hva de vil ta med.
Minerva Grey Skrevet 3. juni 2005 #8 Skrevet 3. juni 2005 Kan anbefale laptop med MP3-liste som musikk under festen. Vi brukte det, og det fungerte utmerket. Da står man fritt til å sette opp en playlist (spilleliste) på forhånd, samtidig som man enkelt kan spille favoritter på forespørsel. Man er jo avhengig av noen høytalere, da, men ellers skal det lite til. Mye bedre enn en stabel CD-skiver, hvor man får lang pause hver gang man skal bytte, roting og riping og noen må stå og passe på musikken hele tiden. Levende musikk kan være fint, men er ofte dyrt, og noen ganger begrenset i repertoar. Vi fikk ros for 'interessante' musikkvalg - spilte en del norsk rock/pop i tillegg til mer 'klassiske' klissesanger. (Morsomt å forklare svenske slektninger at "Vill, vakker og våt" er akkurat hva det høres ut som... )
Fakse Skrevet 3. juni 2005 #9 Skrevet 3. juni 2005 Skal det synges allsang under vielsen? Er program av noe slag er uansett greit, sånn at folk kan se hva som skjer, enten det inneholder teksten på allsangene eller ikke.
Saeria Skrevet 7. juni 2005 Forfatter #10 Skrevet 7. juni 2005 Tusen takk jenter! :D Inn i mellom all flyttesjauen (jeg har flytta hele helgen) så fikk jeg tid til å prate med bruden, og lagt frem noen tips. Når det gjelder mat, så skal det føres lister over hvem som tar med hva. Hun har kommet frem til at kun de som bor i byn skal ta med mat. De tilreisende skal slippe. Hos vennene har hun satt op en ønskeliste over hvilken rett de skal ta med, siden hver eneste har en rett de er virkelig flinke til å lage. En i slekta til mannen hennes er lager salmer og synger, har gitt ut cd. Hun skal mest sannsynlig bruke stemmepraten sin under vielsen. Inngangsmarsj er bestemt, sa hun. I tillegg til live musikk deler av kvelden kan hun få ta all den musikken hun ønsker fra min kjæres ene datamaskin. Den er spekket med all mulig musikk. Etter eksamen, skal svigerinna mi og jeg virkelig rotte oss sammen i dyp planlegging. Invitasjoner har de begynt å lage, skal føre opp program for vielsen i huskelista mi. Pynt til bordet har hun også begynt å lage. Oppsatser kan hun lage selv, hun er virkelig kunstnerisk av seg. Hun maler, syr, lager bilder og masse mer. Dama har et kunstnerisk talent lille Saeria misunner en liten smule. :oops: Fortsett gjerne å komme med tips. :D Jeg blir utrolig glad for det. Hva skulle man ha gjort uten dere KG jenter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå