Gå til innhold

Hvor mye sitter ungene med skjerm i helgene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig blitt samboer med en mann som har barn fra 6 til 13 år annen hver helg. 

Hverdagen går i ett med jobb, bhg, middag og legging, så jeg har pleid å bruke helgene til kvalitetstiden med mitt barn. Samboeren bare "har" barna sine, de finner nesten aldri på noe med mindre jeg foreslår konkrete ting, og ungene sitter med nettbrett og/eller TV hele helgen når de er hos oss. De er plantet i sofaen med hver sin skjerm fra de står opp, legger dem så vidt i fra seg under måltidene fordi jeg sier de ikke får sitte med skjermene mens vi spiser, rett tilbake til skjermene når vi er ferdige med maten. Hvis de blir med meg og mitt barn på ting er det ofte mye sutring over at ting er kjedelig, de vil bare hjem og spille. 

Jeg nedla forbud mot skjermer mellom lunsj og middag her om dagen og vi spilte brettspill og hadde det veldig hyggelig en liten stund, men de fikk nesten abstinenser hvis jeg ikke aktiviserte dem og de kjedet seg veldig fort. 

Er det vanlig at unger sitter med nettbrett/TV absolutt hele helgen? 

Hvordan ser helgene deres ut, med barn i denne alderen? 

Anonymkode: 81b07...789

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

13 år? Helt nornalt å sitte mye med skjerm om det ikke er noe spesielt som skjer. Mye av det sosiale livet foregår på nett.

Anonymkode: 25ecb...6c0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å så håper jrg ikke du bare flytter inn og setter regler helt alene.

Anonymkode: 25ecb...6c0

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør du og ditt barn i helgene da og hvor gammelt er ditt barn?

Mine er 10 og 13 og det er mye skjerm i helgene når det ikke er trening eller kamp. De er ofte med venner og spiller eller ser film sammen. Hender de er med på en skitur eller en tur i bakken, eller en fjelltur, men ikke veldig ofte. Mye mer når de var yngre. 

Anonymkode: 98424...35d

AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det er så rart at 13-åringen ikke vil være med på det samme som den på 6. De er liksom ikke jevngamle. Men ditt er vel yngre enn 6 år siden den går i barnehagen? 
Tenåringer er vel kjent for at det meste er kjedelige, og det er vel ikke uvanlig at de sitter mye på nettet. De lever jo der. På den andre siden så er det vel opp til pappaen å si ifra om de bruker mye tid på nettet? 

Anonymkode: ea65a...989

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...