Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For noen år siden så døde min bror av alkoholen. Han hadde vært alkoholiker i 20+ år. Etter at broren min døde så har jeg følt at en del prøver å omskrive historien. Det handler ikke om å dra frem min brors positive sider, men at folk rundt han prøver å fremstille seg selv som bedre mennesker enn de faktisk var. Min bror ble ikke behandlet spesielt godt av flere av sine nærmeste. Nå som han er død så er det flere som prøver å fremstille det som om de ga min bror mer støtte enn de faktisk ga. 

Jeg skjønner jo godt at både kona og venner forlot min bror. Han var jo ikke noe lett å omgås eller å leve med. Men synes det er ekkelt å høre på folk som bruker min brors død til å gjøre seg til å fremstille seg som bedre mennesker enn de faktisk var. Deler av grunnen til at min bror trøstet seg med alkoholen var nettopp at han ble behandlet dårlig. 

Noen som har opplevd noe lignende?

Anonymkode: 33555...cc9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min manns far var en drittsekk. Tvers gjennom, hele livet. Han var en fæl ektemann og far. Som bestefar noe bedre, rett og slett fordi han ikke hadde noe interesse av barnebarn, og det var nok det beste. 

Straks han døde ble historien helt merkelig for mkn del. Jeg hatet svinet for alt han har utsatt kjære svigermor og min mann for, men nå omtales han som sterk og flink. 

Jeg kjenner at jeg freser når han omtales slik. Han var en voldelig, psykopatisk drittsekk, og fortjener ikke å minnes som annet. 

Min mann begynte å jobbe altfor tidlig for å hjelpe sin mor økonomisk, fordi han brukte lønn kun på seg selv, fest, alkohol og til og med horer. Han har både psykiske og fysiske arr etter far. 

Jeg aner ikke hvorfor historien ble forfinet etter at han døde. Han fortjener ikke det! 

Anonymkode: 90a03...886

AnonymBruker
Skrevet

Folk har behov for å rettferdiggjøre seg selv. Vi forsvarer våre feil og mangler, selv om vi vet vi har feilet stort og skadet andre. De døde kan ikke forsvare seg, derfor tror jeg mange gjør som du beskriver. 

Andre eksempler: personer som forsvarer at de var utro. Personer som har sittet i fengsel pga vold, som mener den andre fortjente det. 

Anonymkode: 5c270...9ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...