AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #1 Skrevet 4. januar 2020 Det står bare at så lenge man har lang praksis i arbeid med barn kan man søke. Men hva er lang praksis? To år? Ti år? Noen som har tatt teori og fagprøven der? Hvor mye praksis hadde du innen du startet? Anonymkode: 3dbea...da2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #2 Skrevet 5. januar 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Det står bare at så lenge man har lang praksis i arbeid med barn kan man søke. Men hva er lang praksis? To år? Ti år? Noen som har tatt teori og fagprøven der? Hvor mye praksis hadde du innen du startet? Anonymkode: 3dbea...da2 Om du skal ta fagprøven som privatist så må du ha jobbet i en 100% stilling i 5 år. Om du har hatt en mindre stilling må du ha jobbet lenge nok til at det tilsvarer en 100% stilling i 5 år. Det er også mulig å ta programfagene via nettstudier om du har fullført vgs tidligere. Da begynner du som lærling etter du har tatt fagene du trenger. Lærlingtid på 2 år. Anonymkode: 523a1...53c
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #3 Skrevet 5. januar 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Det står bare at så lenge man har lang praksis i arbeid med barn kan man søke. Men hva er lang praksis? To år? Ti år? Noen som har tatt teori og fagprøven der? Hvor mye praksis hadde du innen du startet? Anonymkode: 3dbea...da2 Fem år i 100% stilling, noe som tilsvarer et visst antall timer (som jeg ikke har i hodet for øyeblikket). Det lureste du gjør er å ringe fylkeskommunen din og hører med de, de kan hjelpe deg. Du får dessuten fratrekk for noe av tiden for ting som f.eks fullført vgs, men jeg husker ikke akkurat reglene så ring fylkeskommunen. Jeg tok fagbrev privat med skole én dag i uken samtidig som jeg var vikar i barnehage. Tok så teoretisk eksamen og jobbet meg opp til antall timer for å ta fagprøve. Lykke til! 😄 Anonymkode: 07038...fcf
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #4 Skrevet 5. januar 2020 Takk for gode svar! Anonymkode: 3dbea...da2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå