Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er vanlig å kjøpe? Klesplagg til baby? Eller er det for «billig»? Aldri vært i babyshower før. Skal lage en bleiekake i tillegg. Det er til en venninne.

Anonymkode: 24467...497

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke nok å lage en bleiekake? Pleier ikke de å være pyntet med smokker, babyleker og flasker ?

Anonymkode: 4538d...930

• Liker 4
Skrevet

Hvis du lager bleiekake så er vel det nok vel? 😊 Hvis ikke er det vel vanlig å kjøpe noen fine plagg, eller bruksting, selv ble jeg veldig glad for salver/paracet/oljer til spedbarn og andre slike bruksting. For det var ting jeg ikke tenkte på selv akkurat da! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bleiekake er litt kjedelig, spør du meg... Rett etter dere har gått må jo den vordende mor plukke den fra hverandre for å lagre bleiene, og hva har hun da? Ei bleiepakke eller to... 🙄

Å pynte bleiekaka med flasker er jo temmelig meningsløst, all den tid du ikke vern om babyen kommer til å ta flaske. Her har ingen av barna tatt flaske. 

Kjøp noe søtt tøy eller et pledd eller noe, du. 

Anonymkode: 9926f...8ef

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk bleiekake, synes det var veldig koselig! De hadde festet kremer, kluter og smokker og en bamse på den. Fikk ellers klær, babybøker og rangler. Behøver ikke noe dyrere enn det synes jeg. 

Anonymkode: c604a...69e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper det jeg ville gitt i gave før babyshower ble vanlig. Bleiekake er topp det, men jeg ville hatt en gave i tillegg, enten ved siden av eller på bleiekaka, som «pynt», men at det feks er klær, bamse, vognlenke osv. 

Anonymkode: 084c5...ff1

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bleiekake er litt kjedelig, spør du meg... Rett etter dere har gått må jo den vordende mor plukke den fra hverandre for å lagre bleiene, og hva har hun da? Ei bleiepakke eller to... 🙄

Å pynte bleiekaka med flasker er jo temmelig meningsløst, all den tid du ikke vern om babyen kommer til å ta flaske. Her har ingen av barna tatt flaske. 

Kjøp noe søtt tøy eller et pledd eller noe, du. 

Anonymkode: 9926f...8ef

Men du måtte jo ha flasker for å teste om babyen tok flaske? 😊 

Bleiekake er topp det. Har sett alt fra de enkleste variantene (kun bleier/sløyfebånd) til de mer avanserte. Ei hadde laget en motorsykkel-kake av bleier. Veldig fin. 

Anonymkode: 084c5...ff1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når det først skal arrangeres amerikaniserte tullefester som "Baby shower", ville jeg ha gått for noen av disse godbitene:

Soft-Adjustable-Baby-Shower-Cap-Protect-bathroom-bath-units-for-babies-milk-tub-

Anonymkode: 56ef2...013

AnonymBruker
Skrevet

Ser at jeg kanskje burde presisert dette, men som pynt til bleiekaka skal jeg ha koseklut/bamse, shampo, salve, våtservietter, gulpekluter/vaskekluter, smokker (ikke flaske). Paracet som ble nevnt her var lurt, tar med det også😊 Er det ok å kjøpe et klesplagg utenom bleiekaka? Noe annet jeg bør ha med i bleiekaka?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det var genialt å få bleiekake i min babyshower! Synes ikke du trenger å gi noe i tillegg, når du skal ha så mye pynt på den. Om du vil kjøpe noe annet er et klesplagg fint :) 

Anonymkode: a8b9f...afa

• Liker 1
Gjest RødeFare
Skrevet (endret)

Jeg synes bleiekake bare er rare greier, men vet mange setter pris på det. Man trenger ikke noe ekstra, men hvis man skal gi en gave hadde jeg gått sammen med noen andre om å spleise på en litt større ting. Det er grenser for hvor mange søte bodyer i størrelse 50 man trenger.

Ellers er tommelfingerregel at man kjøper noe til babyen hvis det er førstegangsmor, og heller kjøper noe til mor hvis hun har barn fra før. 

Endret av RødeFare
Skrivefeil
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gitt litt forskjellig. Gave til vordende mor Og baby, eks gavekort til velvære, gode kremer OL. Til baby; gått mye i Klær, bleiekake (det koster faktisk myye mer) med diverse salver, kluter, Tøfler, bodyer, sokker, bamse osv.... Jeg fikk selv 2 bleiekaker til min babyshower å syntes da absolutt IKKE det er dårlig gave å gi. Du kan jo gå på apoteket å se hva EN salve koster... Jeg tenker du gir det du føler for, ingen gave er dårlig gave:).

I min babyshower fikk jeg ALT mulig, smykker, babycal, bhg sekk, mye klær, ting til vogna jeg hadde kjøpt, gavekort, saueskinn, første sko, nattlampe til barnerom, osv osv😅. Bare fantasien som setter stoppe😃. En venninne sydde faktisk ammeinnlegg i bomull og ull. DET er gull verdt. Er du flink med hendene er jo hjemmelagde ting Veldig koselig å få☺️

Anonymkode: b49c6...133

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En gave som komme til å bli satt pris på er mat som kan spises med en hånd, som de kan ta opp fra fryseren ved behov. For eksempel pizzaboller eller fylte horn. Hun kommer til å sende deg en takknemlig tanke hver gang hun spiser det.

Anonymkode: cf549...93c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Veldig mange gode tips her! Tusen hjertelig takk❤️ Har ikke barn selv og aldri vært i babyshower så aner liksom ikke hva sol bør kjøpes og ikke osv. Da er det godt å ha et forum som dette😍

Ts

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Ser at jeg kanskje burde presisert dette, men som pynt til bleiekaka skal jeg ha koseklut/bamse, shampo, salve, våtservietter, gulpekluter/vaskekluter, smokker (ikke flaske). Paracet som ble nevnt her var lurt, tar med det også😊 Er det ok å kjøpe et klesplagg utenom bleiekaka? Noe annet jeg bør ha med i bleiekaka?

TS

Jeg ville droppet Paracet. Er det lenge til termin? Godt mulig den vordende mor har hamstret inn allerede, og ikke sikkert hun kommer til å bruke opp pakken engang før baby har vokst ut av vektanbefalingen. Det er noe man sjeldent trenger mye av .

Bleier i et populært merke, ammeinnlegg, salve som også mor kan bruke (purelan eks), gulpekluter, kosebamse slår som regel feil. 

Ellers ville jeg kjøpt et plass i str 62. Forhåpentligvis har hun ikke hamstret inn til alle størrelsene enda.

Jeg likte godt å få vin og magasin i min bleiekake, da var det liksom noe til meg og. Hadde jo egentlig alt jeg trengte til baby. 

Anonymkode: 9a357...825

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...