AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #1 Skrevet 4. januar 2020 Hei jeg går på AAP, og har dette innvilget i 1 år, fram til høst 2020. Jeg har fått et intervju i et vikariat frem til sommeren, og det er 100% stilling. Da lurer jeg på om jeg vil miste stønaden min? Jeg skjønner at jeg ikke vil få utbetalt penger av NAV, men mister jeg hele stønaden? Anonymkode: 2ffd1...9f8
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #2 Skrevet 4. januar 2020 Ja du vil miste stønaden, om du kan jobbe 100% så har du ingenting på AAP å gjøre. Du må være minst 50% ufør av skade eller sykdom for å få aap. Hvordan har du fått aap for 1 år når du samtidig kan sitte å velge jobb eller ikke? Om du har rett på AAP så kan du ikke sitte å velge om du vil ha aap eller jobb, for da er du så syk/skadet at du har ingen valg. Anonymkode: 981e4...728 6
Ullvott Skrevet 4. januar 2020 #3 Skrevet 4. januar 2020 Du anses vanligvis som ferdig avklart dersom du kan jobbe mer enn 50%, så da mister du antakeligvis vedtaket. Dersom ett av målene dine for AAP er å avklare hvor mye du kan jobbe, og du har jobbsøking og jobbrettet aktivitet på aktivitetsplanen, er det ikke noe i veien for å jobbe, men du må være i dialog med NAV om dette. Hvis du søker 100%-stillinger mens du går på AAP, må du være ærlig om funksjonsevnen din i søknad og på intervju.
aquata Skrevet 4. januar 2020 #4 Skrevet 4. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja du vil miste stønaden, om du kan jobbe 100% så har du ingenting på AAP å gjøre. Du må være minst 50% ufør av skade eller sykdom for å få aap. Hvordan har du fått aap for 1 år når du samtidig kan sitte å velge jobb eller ikke? Om du har rett på AAP så kan du ikke sitte å velge om du vil ha aap eller jobb, for da er du så syk/skadet at du har ingen valg. Anonymkode: 981e4...728 Dette var et teit svar. Selv har jeg ikke vært borti AAP, men har venner som jobber på NAV. AAP kan blant annet også brukes hvis man er under behandlinger eller videre utredninger. Og man kan selvfølgeloig også ta jobber der plagene eller lytene som noen har ikke kommer i veien. Det er bare å bruke sunn fornuft. En rullestolbruker kan som regel ikke jobbe som trener. Men han kan for eksempel jobbe på et callsenter. Målet er jo å få flest mulig ut i jobb. Og ofte får man prøvd seg for å se hva helsen tåler. Gratulerer med et jobbtilbud TS. Du mister AAP. Men hvis du skulle bli syk av jobben igjen, så kan du samarbeide med NAV og mister ikke dine rettigheter. Forstår at du er lei av å ikke kunne ta hvilken som helst jobb. Og lei av å ikke ha en normal inntekt. Om jeg hadde vært deg, ville jeg ha prøvd meg i jobben.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #5 Skrevet 4. januar 2020 Dette er noen år siden nå men den gang da jeg hadde aap mistet man det om man jobbet over 60%. Jeg hadde en stilling på 57% i litt over 6 mnd hvor jeg beholdt muligheten for aap, men fikk selvsagt ikke utbetalt mer en noen 100lapper i mnd fra nav i den perioden. Glad jeg kunne falle tilbake på nav for jeg var aldri frisk, men hadde et desperat ønske om å klare meg selv. Om du føler du kan gå ut i 100% stilling så er jo det kjempebra for deg, men ja du mister aap. Anonymkode: 1d233...3d1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #6 Skrevet 4. januar 2020 Du mister AAP om du jobber mer enn 60%. Anonymkode: a52eb...e39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå