AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #1 Skrevet 4. januar 2020 Hei! jeg fant ut for 2 dager siden at jeg er gravid. Tok CB digital igår som viste 1-2 uker. men strimmeltestene ser ikke ut til å bli sterkere, er det normalt? Har hørt HCG stiger så fort, så er litt nervøs for en spontanabort 😰 har ventet lenge på dette, så håper virkelig spiren sitter nå. jeg legger ut bilde av testene. den nederste er fra igår og den øverste tok jeg nå nettopp 😬 flere som har opplevd å ikke få sterkere streker fort? Anonymkode: b30e0...d33
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #2 Skrevet 4. januar 2020 HCG dobles vanligvis omtrent annenhver dag, så det kan være en forklaring på at testen ikke blir sterkere. En annen forklaring kan være at du har hatt en kjemisk graviditet. Det er dessverre umulig å svare på, og det er nok ingenting annet å gjøre enn å ta tiden til hjelp. Det er vanskelig! Lykke til 😊 Anonymkode: 85646...8d7
Yucca1 Skrevet 4. januar 2020 #3 Skrevet 4. januar 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! jeg fant ut for 2 dager siden at jeg er gravid. Tok CB digital igår som viste 1-2 uker. men strimmeltestene ser ikke ut til å bli sterkere, er det normalt? Har hørt HCG stiger så fort, så er litt nervøs for en spontanabort 😰 har ventet lenge på dette, så håper virkelig spiren sitter nå. jeg legger ut bilde av testene. den nederste er fra igår og den øverste tok jeg nå nettopp 😬 flere som har opplevd å ikke få sterkere streker fort? Anonymkode: b30e0...d33 Opplevde dette i desember. Fikk like tester tre dager på rad. Ble beroliget med at det ikke alltid stiger så raskt, men at man som oftest vi se forskjell etter 3-4 dager. Var flere som hadde opplevd dette og det gikk bra. Jeg mistet den fjerde dagen dessverre. Synes den øverste er litt sterkere. Håper du er heldigere enn meg! Krysser fingrene for deg 🤞🏻
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #4 Skrevet 4. januar 2020 Man kan aldri tolke styrken på slike tester, det er så mange feilkilder. Frem til blødning er du gravid, slå deg til ro med det. Anonymkode: e5727...aaf 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #5 Skrevet 4. januar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: HCG dobles vanligvis omtrent annenhver dag, så det kan være en forklaring på at testen ikke blir sterkere. En annen forklaring kan være at du har hatt en kjemisk graviditet. Det er dessverre umulig å svare på, og det er nok ingenting annet å gjøre enn å ta tiden til hjelp. Det er vanskelig! Lykke til 😊 Anonymkode: 85646...8d7 En kjemisk graviditet når CB digitaltest viser positiv? Du vet at det skal en viss mengde HCG til for at disse testene slår ut positive? Anonymkode: a5b52...9a7
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #6 Skrevet 4. januar 2020 Synes jo den øverste ser sterkere ut, Ts. Anonymkode: a5b52...9a7
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #7 Skrevet 4. januar 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: En kjemisk graviditet når CB digitaltest viser positiv? Du vet at det skal en viss mengde HCG til for at disse testene slår ut positive? Anonymkode: a5b52...9a7 Ja, vet du hva kjemisk graviditet er? Anonymkode: 749fc...1ad 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #8 Skrevet 4. januar 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: En kjemisk graviditet når CB digitaltest viser positiv? Du vet at det skal en viss mengde HCG til for at disse testene slår ut positive? Anonymkode: a5b52...9a7 Det er jeg fullstendig klar over. Har opplevd positiv CB digital (1-2), og allikevel var det kjemisk. Mensen kom to dager for sent. Fullt mulig at en digital-test slår ut før IKM. Anonymkode: 85646...8d7 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #9 Skrevet 4. januar 2020 Digital kan man ta 4 dager før mensen Anonymkode: 83989...ad2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #10 Skrevet 4. januar 2020 Problemet med å skrive på ett forum vil være at du møter på mange som dessverre har opplevd kjemisk. Det kan så klart være det, men basert på tester fra to dager etter hverandre vil man ikke kunne si noe som helst om det☺️ Så pust med magen, du er gravid! HCG stiger jevnt og trutt, men dobles ca annenhver dag. I starten er jo tallet lavere i utgangspunktet, så stigningen vil bli mye tydeligere etterhvert. Hvis du klarer å vente en dag med å teste nå skal du se en tydelig stigning (men jeg vet så altfor godt hvor umulig det er, så hvis du tester i morgen og sammenligner med gårsdagen vil du ha ett bedre grunnlag). husk at det kan være forskjell på fargestoff i testen, og konsentrasjon på urin som også spiller inn. gratulerer med graviditeten, 🤞🏻 for en enda tydeligere strek imorgen😁 Anonymkode: f6f29...9d8
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #11 Skrevet 4. januar 2020 Fant selv ut at jeg var gravid for to dager siden, men idag så har jeg fått en svakere test. 😔 Jeg har tenkt å teste imorgen igjen å se om den har blitt sterke krysser fingrene for oss begge på at spiren sitter ☺️ Anonymkode: 4582f...d9c
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #12 Skrevet 4. januar 2020 Tester egner seg ikke til å måle mengde HCG, og særlig ikke hvis man sammenligner fra dag til dag. Jeg har hatt kjemiske graviditeter hvor streken har blitt svakere igjen og forsvunnet før blødningen kom. Men i svangerskapet som ble et barn, tok jeg test hver dag for å følge med på stigning, og lærte at det var ikke lurt. Det var ofte at streken ikke ble sterkere fra en dag til neste, og to ganger ble den tydelig svakere. Jeg ble kjempestresset. Men barnet er 1,5 år nå. Styrken på streken påvirkes av hvor konsentrert urinen er, og ganske mye av at mengden fargestoff i hver enkelt test varierer. Lykke til! For hver dag som går er sjansen større for at dette går bra. Testene dine er tydelige, det er det viktigste. Anonymkode: b2572...ae2 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #13 Skrevet 5. januar 2020 Tusen takk for svar alle sammen😍 har egentlig slått meg til ro med at jeg er gravid nå, har merket veldig på kvalmen idag og murringer. har tenkt mye på spontanabort, men håper på at det går bra 😁😬 Anonymkode: b30e0...d33 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #14 Skrevet 5. januar 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar alle sammen😍 har egentlig slått meg til ro med at jeg er gravid nå, har merket veldig på kvalmen idag og murringer. har tenkt mye på spontanabort, men håper på at det går bra 😁😬 Anonymkode: b30e0...d33 Gratulerer ❤️ 😁 Anonymkode: 4582f...d9c 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #15 Skrevet 6. januar 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Gratulerer ❤️ 😁 Anonymkode: 4582f...d9c Tusen takk!🤩❤️ Det ser ut som det går riktig vei her. Klarer ikke la være å teste, så har tatt opptil 2 tester om dagen🤯😅 men nå ser jeg tydelig at streken har blitt litt og litt sterkere😍 Anonymkode: b30e0...d33 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå