Gå til innhold

Badekar, ja eller nei?

Badekar  

77 stemmer

1. 1. Badekar, ja eller nei?

• Ja, og du kan fint dusje i badekaret.
      25
    • Ja, men ha egen dusjnisje i tillegg.
      46
    • Nei, det blir ikke brukt.
      6

Anbefalte innlegg

Gjest loveli
Skrevet

Vi skal pusse opp badet og jeg lurer på om vi skal ha badekar.

Badets lengde inn i rommet fra døren er 330cm og badets bredde er 240cm. Jeg ønsker et badekar der jeg kan strekke ut beina og der vi kan sitte to mot hverandre oppi samtidig. Men badet er altså ikke så stort, så enten må vi dusje i badekaret eller så må vi prioritere badekar over oppbevaring fordi vi må ha dusjnisje i tillegg.

Vi har små barn, så badekaret blir nok brukt den nærmeste tiden, men vi klarer oss fint uten kar nå og barna blir bare større.

Hvilket badekar har du? Er du fornøyd? Hvorfor/hvorfor ikke?

(Og, jeg synes egentlig ikke det er behagelig å sitte i et badekar når jeg prøver de i butikken. Finnes det behagelige badekar? Med veldig slak rygg (har ikke sett det hittil), eventuelt badeputer å sitte på? Er det mer behagelig å sitte i badekar når det er fylt med vann pga oppdrift? De fineste badekarene er veldig vonde å sitte i, så må kanskje velge et stygt kar. Stilen på karet vil da kanskje ødelegge for stilen jeg ønsker på badet. Og, skal vi ha med eller uten bobler?)

AnonymBruker
Skrevet

Vi har noe ala dette: https://megaflis.no/celeste-luna-dusjkabinett-90x90-foliert-m-hoyt-bunnkar.html?gclid=EAIaIQobChMIkoSz6fDp5gIVEh0YCh3EqQgUEAQYAyABEgLMZfD_BwE

Da kan vi ta i en propp, også er det badekar for de minste. 

Det finnes også andre fine løsninger (link kun for bildet, ikke leverndør) https://www.sparmax.no/badekar-combi-2-hoyre?gclid=EAIaIQobChMIkoSz6fDp5gIVEh0YCh3EqQgUEAQYAiABEgL3QfD_BwE

Jeg som voksen bader aldri, liker det ikke. Ungene bader heller ikke lenger, de vil kun dusje 

Anonymkode: 3813f...df2

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt badekar, men aldri om jeg vil ha det igjen. Det ble lite brukt, men må ligge på alle fire for å vaske opp i det, og vaske det under. Synes det var mer jobb enn glede. Så never again!! Da kjøper jeg heller en badestamp som kan stå ute. Slipper å vaske det under om ikke noe annet. 

Men det finnes mange fine badekar om en vil ha det. Hadde heller besøkt en baderomsbutikk som selger litt mer eksklusive baderomsinnredning, da de har helt annet utvalg en disse kjedene.

Anonymkode: 44f80...ddf

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker mitt badekar og ville aldri vært uten. Brukes mye av både store og små.

Finner ikke bilde av det, men det er god plass til to liggende voksne.

å ja, det er mye mer behagelig å ligge når det er vann oppi.

• Liker 4
Skrevet

JA! Jeg ønsker meg inderlig et badekar! Men det er ikke plass på badet mitt. Vurderer sterkt å undersøke om det går an å bygge et (kortere) badekar inn i dusjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer mest an på personlig preferanse, tenker jeg. Jeg har ikke badekar nå, og det er den ene tingen jeg virkelig savner her, jeg elsker å bade. Så jeg hadde prioritert badekar i en oppussing. Men andre gidder ikke bruke badekar og ser det bare som en ekstra ting å vaske, så de burde da ikke installere det. Så her kommer det helt an på hva du/dere ønsker, og om dere liker å bade. 

Anonymkode: 73712...aaa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Badekar er et must. Særskilt med barn, men også for voksne. Merkelig nok har jeg funnet ut at de aller beste badekarene er de korte badekarene! Jeg er ikke så høy selv (1.63 m) så kanskje det er årsaken? Med de lange badekarene finner jeg ikke en behagelig stilling, må liksom holde meg oppe ved hjelp av spenn i beina, men med bøyde knær derimot (og masse vann) er det helt herlig. Jeg liker også en sånn innebygd kant/hylle til å hvile albuene på, så jeg kan holde lesestoffet behagelig. Jeg ville hatt kranen på langsiden, slik at jeg lett når tak i den når jeg ligger.

Badekar for to personer? Det tror jeg blir lite brukt, for å være ærlig..men det er meg da.

Anonymkode: e25a3...96a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker badekaret mitt. Har menssmerter og vonde muskler innimellom og det å legge seg ned i et varmt bad er så avslappende. Jeg har sånn med et lite dusjhjørne i ene enden av badekaret. 

Anonymkode: 475b4...38c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Frøkensina skrev:

JA! Jeg ønsker meg inderlig et badekar! Men det er ikke plass på badet mitt. Vurderer sterkt å undersøke om det går an å bygge et (kortere) badekar inn i dusjen. 

Dusjkabinett-badekar da? Sånn ab i innlegg 2 postet link på?

Anonymkode: be26d...607

AnonymBruker
Skrevet

Både og er absolutt best. Elsker badekaret. Et varmt bad etter en lang treningstur, eller om du er litt frossen. Det er luksus. Helst for to - tar gjerne med oss et glass bobler her en fredags ettermiddag ;)

Med tanke på å skli ned - badematte er tingen - da kan du ta opp knærne så mye du vil. Vinkelen på ryggen vil føles mye bedre når det er vann i karet, og legger et badehandkle bak nakken. 

Men om jeg måtte velge enten eller hadde det kun blitt dusjnisje, da det å dusje i badekar er håpløst. Oppbevaring ville vært siste pri, det finner man alltid et annet sted til. 

Renholdet synes jeg er ganske lekende lett. Spyler over det rett etter bruk. Vasker med dampvasker en gang i måneden. Løfter det ut for vask under ett-.par ganger i året. 

Anonymkode: 17ee0...69e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har dusjbadekar fra svedberg  med svingbare vegger. Fungerer helt utmerket! Ungene koser seg pg det er null stress å dusje, føles som et dusjkabinett og ikke som et badekar. 

Anonymkode: 1734d...aa2

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dusjkabinett-badekar da? Sånn ab i innlegg 2 postet link på?

Anonymkode: be26d...607

Skulle gjerne hatt en av de, men tror ikke det går med tanke på målene. Dusjen min er oppbygd fra gulvet og tre av veggene er rommets vegger og det er ikke plass til å utvide oppbyggingen.

Skrevet
3 minutter siden, Frøkensina skrev:

Skulle gjerne hatt en av de, men tror ikke det går med tanke på målene. Dusjen min er oppbygd fra gulvet og tre av veggene er rommets vegger og det er ikke plass til å utvide oppbyggingen.

beeed94847d2b85fdf2fe8b91aef868a?auto=fo

? Det er sammenleggbart, du kan ta det med på hytten! 😅

• Liker 3
Skrevet

Jeg savner å ha badekar, brukte det flere ganger i uka og vurderer stadig å få satt inn et, til tross for at jeg har knøttlite bad. Men hvis du ikke tror det vil blir brukt i særlig grad, ville jeg ikke brukt plass på det.

Skrevet
5 minutter siden, Rumle skrev:

beeed94847d2b85fdf2fe8b91aef868a?auto=fo

? Det er sammenleggbart, du kan ta det med på hytten! 😅

Kanskje det! 😅

• Liker 1
Gjest loveli
Skrevet

Mange motstridende svar ser jeg.

Når jeg sier til venner at jeg skal pusse opp badet så er det første de sier "du MÅ ha badekar!!". Men jeg har aldri hatt badekar, og jeg har ADHD++ så jeg vet ikke helt hva jeg skulle gjort mens jeg badet. Hva gjør folk? Lukker øynene og hviler, bare tenker? Hører på musikk? Lydbok? Leser?

Jeg aner ikke om jeg kommer til å bruke det. Jeg ser for meg at jeg skal sitte oppi der og kose meg, men har ingen formening om hvordan eller om jeg vil ha roa til å gjøre det. Hm...

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt badekar, men aldri om jeg vil ha det igjen. Det ble lite brukt, men må ligge på alle fire for å vaske opp i det, og vaske det under. Synes det var mer jobb enn glede. Så never again!! Da kjøper jeg heller en badestamp som kan stå ute. Slipper å vaske det under om ikke noe annet. 

Men det finnes mange fine badekar om en vil ha det. Hadde heller besøkt en baderomsbutikk som selger litt mer eksklusive baderomsinnredning, da de har helt annet utvalg en disse kjedene.

Anonymkode: 44f80...ddf

Du må få det bygget inn så slipper du å vaske under karet. 

Anonymkode: e919d...8b0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, loveli skrev:

Mange motstridende svar ser jeg.

Når jeg sier til venner at jeg skal pusse opp badet så er det første de sier "du MÅ ha badekar!!". Men jeg har aldri hatt badekar, og jeg har ADHD++ så jeg vet ikke helt hva jeg skulle gjort mens jeg badet. Hva gjør folk? Lukker øynene og hviler, bare tenker? Hører på musikk? Lydbok? Leser?

Jeg aner ikke om jeg kommer til å bruke det. Jeg ser for meg at jeg skal sitte oppi der og kose meg, men har ingen formening om hvordan eller om jeg vil ha roa til å gjøre det. Hm...

Jeg leser, hører på lydbok/podcast, ser film/serie, ansiktsmaske, Hårkur, drikker te. Gjør alt jeg ville gjort i sofaen egentlig. 

Anonymkode: 475b4...38c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har bare ett bad og vi valgte badekar. Vi dusjer og bader i det karret. Det er helt supert! Med to små barn ville jeg ikke vært uten...

Anonymkode: d4ecf...c50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...