Gå til innhold

Kjapt om tovede vesker


Gjest Sesselja

Anbefalte innlegg

Gjest Sesselja

Jeg husker ikke hvor mange masker jeg la opp da jeg strikket vesker til toving i fjor. Hvordan høres dette ut:

80 masker på rundpinne strikkes til tøyet er 50 cm.

Hanken strikkes av 10 masker og lengde på 80 cm.

Hva sitter jeg igjen med da tror dere? Et penalhus? Hvilken form tror dere vesken får? Lang eller bred eller firkantet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det kommer alt an på garnet og pinnene!

Jeg pleier å legge opp rundt 60-70 masker på rundpinne nr. 6-10 et sted, med ganske tykt garn (f.eks. vamsegarn/PT3), og strikker oppover et stykke til det hele er en del lengre enn det er bredt. Så feller jeg av.

Med ditt maskeantall burde det ikke bli pennalhus! :ler:

Men det er vanskelig å si om det blir langt eller bredt når jeg ikke vet noe om hvilket garn du bruker. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sixx: :ler:

Sesselja: jeg bruker 72 (!) masker, og strikker til den er 27 (!) cm (følger oppskrift slavisk, hehe) på rundpinne 7. Firkant form. Den er ikke så stor, men har plass til mobil, lommebok, + ekstra småstæsj. Hanken bruker jeg 12 masker til.

Så du kommer ikke til å få penalhus nei! :hoho:

Her kan du se noen av mine (små) vesker:

http://album.kvinneguiden.no/showgallery.p...500&ppuser=7126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Apropos toving på "gamlemåten" altså uten strikking (har selvsagt gått over til strikking, men det er ikke saken nå).

Jeg kjøpte et "tovesett" på en nettbutikk anbefalt av en bruker her.

Fikk pakken, fulgte bruksanvisningen mht mål for vann/grønnsåpe, satte i gang og tovet, men det henger jo ikke sammen??? Jeg har tovet før, på skolen jeg jobbet og da satt faktisk de røde julehjertene sammen, men disse veskene jeg desperat forsøkte jeg på sitter jo ikke sammen i det hele tatt. Så nå har jeg en kurv med ull stående da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...