AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #1 Skrevet 4. januar 2020 Min datter behøver ny mobil også og det koster fort 2000 kr.. Jeg har ca 5000 kr etter alle faste utgifter er betalt denne mnd og da er ikke sparing etc inkludert. Bursdag på badeland som hun ønsker er kjempedyrt. Det koster fort 2000 kr der også å invitere jentene i klassen. Jeg vurderer utebursdag, da trenger det ikke bli så dyrt? Tar imot alle tips for en billigst mulig feiring. Anonymkode: 701b9...4a8
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #2 Skrevet 4. januar 2020 Har du ikke plass hjemme? Hvis du har plass, kan du lage diskotek? Evnt om skolen låner ut salen sin kan du ha det der? Skøytebursdag hvis dere har skøytebane og det er vanlig å eie skøyter hos dere.... Anonymkode: 42281...cad 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #3 Skrevet 4. januar 2020 Hva med å ha pysjamasparty (bare uten overnatting hvis dere ikke har plass), hvor de kan se film med popcorn, lakke negler, ordne håret på hverandre (kanskje kan du låne krølltenger/rettetenger av venninner) og lignende? Anonymkode: 90544...cb8 5
skruf Skrevet 4. januar 2020 #4 Skrevet 4. januar 2020 Jenta vår hadde pysj/overnattingsbursdag da hun var på samme alder, inviterte jentene i klassen+to barndomsvenninner som ikke gikk i samme klasse. Den bursdagen kostet nesten ingenting; vi la mange madresser utover gulvet i tvstua (hadde to ekstra madrasser selv, og lånte skumgummimadrasser fra ei venninne og en nabo. Legger man madrassene inntil hverandre så trenger man ikke en madrass pr unge+noen sov i sofaen) og jentene hadde med seg sovepose eller dyne+hodepute. Kjøpte på forhånd inn brus, snop, potetgull og popcorn (som de poppet selv). Kjøpte også inn div ansiktsmaske, neglelakker osv osv som de kunne ha spa-kveld med. Bestilte også take-away pizza (fra sånn typ kebab-sjappe, så ikke like dyrt som f.eks Peppes pizza). Og de fikk leie seg en film på Viaplay Utgiftene var brus, snacks, pizza og div skjønnhetsprodukter (trenger ikke bli dyrt hvis man forhører seg litt rundt og får vareprøver fra parfymerier og apotek) + 49kr for en film Jeg var hjemme, men lot de styre og ordne selv. Bortsett fra knising og fnising fra tvstua så merket jeg fint lite av de. Var såklart sigøynerleir-tilstand på tvstua, men jeg lukket bare øynene og hoppet over dyngen av jentunger, soveposer, sofaputer og kosebamser og gikk å la meg. Aner ikke når de sovnet, jeg sovnet i allefall selv før det ble stille fra stua😄 Dette ble i allefall både en rimelig og en veldig koselig bursdag 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #5 Skrevet 4. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du ikke plass hjemme? Hvis du har plass, kan du lage diskotek? Evnt om skolen låner ut salen sin kan du ha det der? Skøytebursdag hvis dere har skøytebane og det er vanlig å eie skøyter hos dere.... Anonymkode: 42281...cad Bor på 85 kvm, blir trangt med 10 jenter på besøk da. Vet det finnes skøytehall her, kan høre med jenta selv om noen liker det Anonymkode: 701b9...4a8
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #6 Skrevet 4. januar 2020 Inviter kun hennes nærmeste venner. Feks maks 10 stk. Ha en VANLIG feiring hjemme, men snacks og noen morsomme leker. Anonymkode: 3072a...c7d
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #7 Skrevet 4. januar 2020 1 time siden, skruf skrev: Jenta vår hadde pysj/overnattingsbursdag da hun var på samme alder, inviterte jentene i klassen+to barndomsvenninner som ikke gikk i samme klasse. Den bursdagen kostet nesten ingenting; vi la mange madresser utover gulvet i tvstua (hadde to ekstra madrasser selv, og lånte skumgummimadrasser fra ei venninne og en nabo. Legger man madrassene inntil hverandre så trenger man ikke en madrass pr unge+noen sov i sofaen) og jentene hadde med seg sovepose eller dyne+hodepute. Kjøpte på forhånd inn brus, snop, potetgull og popcorn (som de poppet selv). Kjøpte også inn div ansiktsmaske, neglelakker osv osv som de kunne ha spa-kveld med. Bestilte også take-away pizza (fra sånn typ kebab-sjappe, så ikke like dyrt som f.eks Peppes pizza). Og de fikk leie seg en film på Viaplay Utgiftene var brus, snacks, pizza og div skjønnhetsprodukter (trenger ikke bli dyrt hvis man forhører seg litt rundt og får vareprøver fra parfymerier og apotek) + 49kr for en film Jeg var hjemme, men lot de styre og ordne selv. Bortsett fra knising og fnising fra tvstua så merket jeg fint lite av de. Var såklart sigøynerleir-tilstand på tvstua, men jeg lukket bare øynene og hoppet over dyngen av jentunger, soveposer, sofaputer og kosebamser og gikk å la meg. Aner ikke når de sovnet, jeg sovnet i allefall selv før det ble stille fra stua😄 Dette ble i allefall både en rimelig og en veldig koselig bursdag Hadde dere ikke frokost? Anonymkode: c0984...3b9
skruf Skrevet 4. januar 2020 #8 Skrevet 4. januar 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde dere ikke frokost? Anonymkode: c0984...3b9 De fikk tilbud om frokost dagen etter ja, men det koster ikke all verden med brødskiver/knekkebrød og pålegg. Mange valgte å spise pizzarester fra kvelden før De var 11/12-år gamle, så de ordnet ut selv 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #9 Skrevet 4. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bor på 85 kvm, blir trangt med 10 jenter på besøk da. Vet det finnes skøytehall her, kan høre med jenta selv om noen liker det Anonymkode: 701b9...4a8 Jeg bodde på 53 kvadratmeter og hadde barnebursdag med 10 gutter. De brukte hele leiligheten, også soverommene og det gikk helt fint for to tre timer. Anonymkode: 4b3c1...f91 1
Holille Skrevet 4. januar 2020 #10 Skrevet 4. januar 2020 Har du uteområde i nærheten? Gapahuk? Tenn bål, sett pinnebrøddeig, grillpølser, marshmallows, s'mores. Sett frem Smågodt. Arranger mesternes mester ute Lån lokale i nærheten/skolen og arranger discotek som andre sier. Godteri fra Europris, følg med på tilbud i butikker til brus, mat (pizza, taco, lasagne etc) og diverse.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #11 Skrevet 4. januar 2020 2 timer siden, Holille skrev: Har du uteområde i nærheten? Gapahuk? Tenn bål, sett pinnebrøddeig, grillpølser, marshmallows, s'mores. Sett frem Smågodt. Arranger mesternes mester ute Lån lokale i nærheten/skolen og arranger discotek som andre sier. Godteri fra Europris, følg med på tilbud i butikker til brus, mat (pizza, taco, lasagne etc) og diverse. Ja, vi har en gapahuk i nærheten😁 Ser noen inviterer mange på få antall kvm. Det blir for trangt mener jeg. 85 kvm er lite nok. Så jeg vil helst ikke ha så mange hjemme hadde hun invitert 2-3 ville det gått bra. Anonymkode: 701b9...4a8
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #12 Skrevet 4. januar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Min datter behøver ny mobil også og det koster fort 2000 kr.. Jeg har ca 5000 kr etter alle faste utgifter er betalt denne mnd og da er ikke sparing etc inkludert. Bursdag på badeland som hun ønsker er kjempedyrt. Det koster fort 2000 kr der også å invitere jentene i klassen. Jeg vurderer utebursdag, da trenger det ikke bli så dyrt? Tar imot alle tips for en billigst mulig feiring. Anonymkode: 701b9...4a8 Vel. Første tips er å skaffe barnet en brukt mobil. Dersom du sikter deg inn på en ny telefon til 2000 så får du den samme til 5-600 brukt. Da har du 1500 som du om du vil kan svi av på badeland. Alternative bursdager i januar: Akebursdag i den lokale akebakken. Avsluttes med grilla pølser over bålpanne. Alle er happy. Om du har et par i klassen som du tenker ikke har akebrett: gå på din lokale bruktbutikk og kjøp inn noen. Da får du super-foreldrepoeng. Tilsvarende kan dere grille i en gapahuk, ha snøballkrig eller gå på skøyter. Er det ikke snø, men regn og slaps og innevær? Sjekk om noen har et naust/rorbu/del av en stall/gammel låve etc som du kan låne mot litt penger eller en motytelse. Tipper du får ekstra bonuspoeng hos ungene om du finner en stall der de kan få se hester. Det er også greit å vite at mange steder er skolelokaler, barnehager, bibliotek, bedehuskjellere og andre offentlige bygg mulig å låne på kveldstid. Så sjekk opp. Anonymkode: ef7be...8a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå