AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #1 Skrevet 4. januar 2020 Hei! Vi skal gifte oss til sommeren. Etter det skal visette igang prøving. Jeg går per nå på nuvaring. Er det noen som har noe erfaring ift når det er lurt å slutte med den? Ift å komme inn i vanlig syklus igjen? ☺️ Takknemlig for svar! Anonymkode: 5899f...7ee
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #2 Skrevet 4. januar 2020 Hei! Jeg gikk ikke på nuvaring men på p-piller, går ut ifra at det er rimelig likt med ulike typer hormonprevansjon. Det fins dessverre ingen fasit - noen kommer rett i syklus med en gang (som jo er grunnen til at man ikke skal slurve med prevensjon), mens for andre kan det ta mange måneder. Selv følte vi at vi ikke hadde så god tid (av ymse andre grunner begynte vi ikke å prøve før jeg var et par-og-tretti), og sluttet med hormonprevensjon ca et halvt år før vi faktisk begynte å prøve. Vi brukte kondomer i mellomtiden, og jeg brukte en app til å kartlegge syklusen. Viste seg at jeg var ganske regelmessig med en gang, og vi ble raskt gravide da vi faktisk begynte å prøve. Anonymkode: eb104...ed9 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #3 Skrevet 4. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei! Vi skal gifte oss til sommeren. Etter det skal visette igang prøving. Jeg går per nå på nuvaring. Er det noen som har noe erfaring ift når det er lurt å slutte med den? Ift å komme inn i vanlig syklus igjen? ☺️ Takknemlig for svar! Anonymkode: 5899f...7ee Noen kommer inn i vanlig syklus med en gang, noen blir til og med gravide før vi får mensen, mens andre kam trenge flere år eller hjelp får å komme inn i vanlig syklus. Dette er altså veldig individuelt og det er umulig for noen på et forum å forutse hvordan det blir for deg. Om det ikke er krise å bli gravid før planlagt, så hadde jeg sluttet noen måneder før. Anonymkode: 02bcc...04a 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #4 Skrevet 4. januar 2020 Fordelen med nuvaring er jo at den behandler lokalt i stedet for hele kroppen (som p-piller). Det burde derfor være større sjanse for at kroppen normaliseres raskere? Jeg vet ikke hvor gammel du er eller om du tenker at det haster å bli gravid. Hvis du tenker du ønsker å bli gravid raskt etter bryllupet hadde jeg sluttet med en gang og brukt kondomer. Hvis du tenker at du har god tid hadde jeg ventet til sommeren med å slutte. Lykke til med bryllup og prøving! ☺️ Anonymkode: b3b56...562
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #5 Skrevet 5. januar 2020 Jeg er 36, blir 37, så vi har ikke drit god tid🙃 Ts Anonymkode: 5899f...7ee
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #6 Skrevet 5. januar 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 36, blir 37, så vi har ikke drit god tid🙃 Ts Anonymkode: 5899f...7ee Da tror jeg at jeg hadde droppet hormonell prevensjon så snart som mulig. Anonymkode: b3b56...562 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå