Gå til innhold

3 åring våkner 5 ganger om natten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, min datter på snart 3 våkner fremdeles veldig mye på natten. Det er somregel rundt 5 ganger før hun da til slutt kommer inn i vår seng.. føler jeg har prøvd allt, holde ut hele natten i sin seng, gjøre henne trygg, vente med å inn osv. 

Hun drømmer ofte og blir redd å veldig klengete. Får ikke sove om jeg ikke legger meg på siden hennes

Er det noen å snakke med om slikt? Er det noe å gjøre? Er alene om nettene og er i full jobb så det er veldig slitsomt. Siden jeg er alene må jeg stå opp hver morgen og som også er tidlig.

Anonymkode: b77b3...fb7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sov sammen med hun. Vi legger vår jente på snart 4år i hennes seng kl. 19. Men hun kommer til oss ofte mellom kl. 23 og midnatt. Da lar vi henne sove sammen med oss. Vi har prøvd å bli med henne tilbake til soverommet hennes, men hun har alltid kommet før det hadde gått 10- 15 min. Nå har vi gitt opp, og sover mye bedre sammen. Hun får komme inn når hun vil så lenge vi har lagt oss. 

Anonymkode: 03043...b62

AnonymBruker
Skrevet

Vi har prøvd ALT. Har en på snart 4 år og sliter fortsatt. 
vi har kjøpt dobbelseng til rommet hans så vi kan ligge sammen med han, han har sovet i vår seng, på Egen madrass På vårt rom, han har delt rom med broren. 

ingenting hjelper, er kun bedre i korte perioder, altså max et par uker. 

Anonymkode: 10d02...645

AnonymBruker
Skrevet

La barnet sove sammen med dere ❤️ når de er store nok så går det seg til :)

Anonymkode: 97c54...775

Skrevet

Vi samsover med vår på straks 4. Lagt seg på eget rom av eget intitiativ noen ganger nylig, kommet til oss rundt midnatt. Men nå ville hun legge seg hos oss igjen :) Så vidt vi vet våkner hun en gang for å rulle seg inntil en voksen. Oftest pappan da jeg sover mye med lillesøster. 

Vi har laget familieseng på 3x90 cm rammemadrass, plass er en forutsetning for at samsoving skal funke for alle. Litt klenging blir det, men alternativet med masse våken om natta er ikke å foretrekke her...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...