Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter virkelig med dette. De fleste ganger i forbindelse med f.eks inntak av angrepille. Jeg blir nesten deprimert, og får nærmest litt avsky mot partneren. Jeg blir sur, følelsesmessig avstumpet, og vanskelig å ha med å gjøre. Jeg blir så lei meg for dette🙁 Er det flere enn meg som merker noe lignende av angre-pille/ p-piller? Eller er det noe annet galt med meg?

Anonymkode: c1004...d8d

AnonymBruker
Skrevet

Tror du kan slappe av. Helt vanlig bivirkning, dette er klippet ut av felleskatalogen:

Dysgeusi, oppmerksomhetsforstyrrelse, synkope, tremor
Psykiske
Vanlige Affektiv lidelse

Det betyr:

Affektive lidelser omfatter psykiske lidelser som er kjennetegnet ved depresjon og oppstemthet (hypomani). ... Derfor er uttrykket affektiv lidelse, i betydningen depresjon og/eller mani, i ferd med å erstattes av det mer presise begrepet stemningslidelser, på engelsk.

Du havner da på depresjons siden av skalaen. Har alltid ment at man skal være utrolig forsiktig med slike medisiner. Det fucker med hjernen din.. Bruk kondom istedenfor å utsette kroppen og psyken din for det drittet der..

Anonymkode: d70f7...8a5

AnonymBruker
Skrevet

Tar du ofte angrepille? Mulig svaret ligger i hvordan du lever hvis du regelmessig blir uplanlagt gravid. 

Anonymkode: 3b44f...4d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan tilførsel av hormoner ha innvirkning på stemningsleiet ditt. Slutt med angrepillen og finn deg ordentlig prevensjon!

Anonymkode: 40299...dc0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Over halvparten får store bivirkninger av p piller. Dette kan du ikke fortsette på. Partneren din må bruke kondom eller du må bruke eggløsnings app og unngå sex uken du har eggløsning 

Anonymkode: d8bca...2dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Tar du ofte angrepille? Mulig svaret ligger i hvordan du lever hvis du regelmessig blir uplanlagt gravid. 

Anonymkode: 3b44f...4d5

Har tatt den ca 3 ganger iløpet av vårt 2 år lange samliv. Jeg tåler ikke p-piller, da jeg nesten blir suicidal av de. Ikke at jeg konstant går å tenker på selvmord, men blir så ufattelig nedstemt, at livet blir et ork. Så da har vi dessverre hatt noen uhell, har ikke vært promiskuøs på noe som helst vis.

AnonymBruker
Skrevet

Angrepillen inneholder mangedobbel dose av det som flere p-piller inneholder, så hvis du blir tilnærmet suicidal av p-piller er det jo ikke rart du blir nedstemt av angrepiller. Du må rett og slett unngå dem! Pessar..?

Anonymkode: 133a5...f19

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Angrepillen inneholder mangedobbel dose av det som flere p-piller inneholder, så hvis du blir tilnærmet suicidal av p-piller er det jo ikke rart du blir nedstemt av angrepiller. Du må rett og slett unngå dem! Pessar..?

Anonymkode: 133a5...f19

Tror jeg må sjekke ut alternativer ja. Dette går ikke🙁

Vet du hvor lenge hormoner vanligvis sitter i systemet? Hvor lenge man må regne med å måtte holde ut disse bivirkningene etter pillen er tatt?

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det sånn på p-piller. Så bestemte meg til slutt for at aldri mer hormonprevensjon! 

Anonymkode: 1670d...9a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...