AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #1 Skrevet 3. januar 2020 Jeg mistrives veldig på jobb. Sjefen er en urettferdig forskjellbehandler som ikke takler å være leder, tør ikke ta konfrontasjoner, bare bryr seg om å være kompis. Det er så mye feil vedkommende gjør, jeg kunne skrevet novelle om personen. Jeg skulle ønske jeg kunne fortelle h*n hva jeg synes, men jeg trenger en god attest den dagen jeg endelig kommer meg ut av jobben min. For h*n er ikke den som glemmer fort, det blir baksnakking og ryktespredning. Så istedet for å si ifra, så sitter jeg her søvnløs og kvalm i påvente av en ny underbemannet arbeidsdag, og ønsker faktisk å skli på isen eller at noe skal skje med meg slik at jeg må på legevakt eller sykehus og slipper å dra på jobb. Flere som mistrives i denne graden? Anonymkode: 2197f...33b 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #2 Skrevet 4. januar 2020 Ja, jeg mistrives også så sterkt på jobb. Bruker å håpe at jeg havner i en bilulykke på morgenen på tur til jobb, sånn at jeg ikke dør, men ikke trenger å dra på jobb på flere måneder. Jeg ligger også på kvelden og gruer meg til jobb dagen etter. Jeg har ingen andre råd enn å søke andre jobber eller finne et studie eller noe du kan søke på til høsten slik at du vet at situasjonen din bare er midlertidig. Anonymkode: 3dffb...046 1
Heltriktig Skrevet 4. januar 2020 #3 Skrevet 4. januar 2020 Du må vurdere å si opp jobben din, du får ikke endret en sjef eller kollega. Si opp å ta 3mndr karantene, så er du på dagpenger etterpå. Bruk systemet vi har i norge, dette er for oss norske! Kompisgreier og dårlige ledere er et problem i arbeidslivet. Når man får privat forhold utenom jobben går det ofte galt, det blir denne kompisen favorisert av lederen. 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #4 Skrevet 4. januar 2020 Jeg har hatt en slik grusom jobb. Hver dag håpet jeg på at jeg skulle havne i en bilulykke på vei til jobb, men ikke dø, bare bli sykemeldt i månedsvis. Jeg sa opp til slutt, og via psykologen min (gikk til DPS pga forholdene på arbeidsplassen) fikk jeg til at jeg slapp karantene og rett på dagpenger. Så etter en tid fikk jeg meg en ny jobb. Og har aldri, aldri angret. Kom deg bort fra den jobben! Livet er for kort til å mistrives på jobb. Anonymkode: 245f0...c0c 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #5 Skrevet 4. januar 2020 5 minutter siden, Heltriktig skrev: Du må vurdere å si opp jobben din, du får ikke endret en sjef eller kollega. Si opp å ta 3mndr karantene, så er du på dagpenger etterpå. Bruk systemet vi har i norge, dette er for oss norske! Kompisgreier og dårlige ledere er et problem i arbeidslivet. Når man får privat forhold utenom jobben går det ofte galt, det blir denne kompisen favorisert av lederen. Hva mener du med det? Norske statsborgere eller etnisk norske? Anonymkode: 34f06...a95 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #6 Skrevet 4. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med det? Norske statsborgere eller etnisk norske? Anonymkode: 34f06...a95 Jeg mener vel at NAV ikke er laget for mennesker som kommer hit fra ikke-vestlige land å skal leve på det. Så ja, velferdsystemet var jo tenkt for å oss som er norske. Norsk statsborgerskap har jo ikke noe med å gjøre om du er etnisk norsk. Anonymkode: f2af4...b16 6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #7 Skrevet 4. januar 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener vel at NAV ikke er laget for mennesker som kommer hit fra ikke-vestlige land å skal leve på det. Så ja, velferdsystemet var jo tenkt for å oss som er norske. Norsk statsborgerskap har jo ikke noe med å gjøre om du er etnisk norsk. Anonymkode: f2af4...b16 Ordet "norske" kan tolkes som etniske norske eller norske statsborgere sett fra mine øyne - og tolkes ut i fra den enkelte omstendighetene. Her har du mye på hjerte. Anonymkode: 34f06...a95 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #8 Skrevet 4. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ordet "norske" kan tolkes som etniske norske eller norske statsborgere sett fra mine øyne - og tolkes ut i fra den enkelte omstendighetene. Her har du mye på hjerte. Anonymkode: 34f06...a95 Slutt å ødelegge tråden med masse innlegg som ikke hører hjemme her. Anonymkode: 5d461...853 6
Matjoh111 Skrevet 5. januar 2020 #9 Skrevet 5. januar 2020 Ikke rart du mistrives på jobbnår du.... 1. Er rasist,,, den type retorikk ...for oss norske er ikke bra eller tolerant. Du kan ikke tåle mange på jobben, og da selvsagt ikke sjefen din. 2. Oppfordrer andre til å utnytte systemet... hvem gjør slikt, ikke "ekte normenn" i alle fall. Du er vel en slik som teller antall "sykemeldingsdager du har igjen" også? Kanskje derfor ikke sjefen din satser på deg eller har tillit til deg. ,,,,,, Til deg som startet tråden, sånn kan du ikke ha det på jobb. Tenk deg nøye om, er du positv på jobb og gjør ditt beste hver dag, klarer du jobben din. Er svaret Ja, så be om en seriøs prat med sjefen din. Men ta først å gi beskjed til verneombudet om situasjonen og at du kommer til å ta en prat med sjefen din. Er svarer Nei, så bør du først starte å være positiv og god i jobben din. Klarer du ikke snakke med sjefen eller bli god, da bør du slutte i jobben. Lykke til. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #10 Skrevet 5. januar 2020 8 timer siden, Matjoh111 skrev: Ikke rart du mistrives på jobbnår du.... 1. Er rasist,,, den type retorikk ...for oss norske er ikke bra eller tolerant. Du kan ikke tåle mange på jobben, og da selvsagt ikke sjefen din. 2. Oppfordrer andre til å utnytte systemet... hvem gjør slikt, ikke "ekte normenn" i alle fall. Du er vel en slik som teller antall "sykemeldingsdager du har igjen" også? Kanskje derfor ikke sjefen din satser på deg eller har tillit til deg. ,,,,,, Til deg som startet tråden, sånn kan du ikke ha det på jobb. Tenk deg nøye om, er du positv på jobb og gjør ditt beste hver dag, klarer du jobben din. Er svaret Ja, så be om en seriøs prat med sjefen din. Men ta først å gi beskjed til verneombudet om situasjonen og at du kommer til å ta en prat med sjefen din. Er svarer Nei, så bør du først starte å være positiv og god i jobben din. Klarer du ikke snakke med sjefen eller bli god, da bør du slutte i jobben. Lykke til. Skal si du overvurderer vurderingsevnene til en sjef som viser det gjennom forskjellsbehandling og kameraderi! Anonymkode: 2ba0b...216 1
Matjoh111 Skrevet 5. januar 2020 #11 Skrevet 5. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal si du overvurderer vurderingsevnene til en sjef som viser det gjennom forskjellsbehandling og kameraderi! Anonymkode: 2ba0b...216 Vurderer ikke sjefen i det hele tatt jeg. Sier man først må vurdere egen innsats og evne. Deretter enten slutte eller snakke med sjefen. Klarer eller vil man ikke ta det opp forsvinner der ikke av seg selv, da er det jo bare å slutte.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #12 Skrevet 5. januar 2020 Ja jeg har også hatt det slik. Valgte til slutt å si opp en fast stilling for å gå over i et midlertidig vikariat. Fikk forlenget og er sjeleglad for at jeg turte å ta sjansen! For den gamle jobben gikk på selvtilliten løs. Anonymkode: 21740...3e6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå