Gå til innhold

Sovemedisiner til barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke mere. Jenta mi på snart 3 våkner fortsatt 1-2-3 ganger på natten, og noen ganger, sånn som nå, er hun lys våken midt på natta. 
yngste på snart 1 år våkner oftere enn jeg klarer telle. Helt lik som søsteren var på den alderen. 

jeg har konstant hodeverk, er svimmel og glemmer, klarer ikke lenger bry meg om viktige ting og frykter jeg begynner å bli deprimert. Faren til ungene er håpløs og hjelper ekstremt lite til. Han gjør egentlig bare ting verre. Mamma hjelper alt hun kan, men det blir for mye for henne, i tillegg til at yngste ikke er trygg nok på henne. 

Jeg klarer ikke gå mer uten ordentlig søvn nå. Jeg prøver å legge meg innen 10 hver kveld, men jeg blir konstant avbrutt i kveldsstellet, og bruker 1-2 timer på å gå på do/ fjerne sminke/ pusse tenner. 

Jeg tenker å ta kontakt med helsesøster over helgen, men er livredd å bli møtt med «det går over». Jeg klarer ikke mer.

Dårlige søvnvaner er noe familien til pappaen til barna har slitt med, og de måtte ty til sovemedisin. Men dette er 15 år siden og ting er vel annerledes nå. Er det noen som har tydd til sovemedisin? Funket det?

Anonymkode: 7c878...0cb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var helt alene med barnet mitt, hun hadde kolikk og melkeintoleranse og våknet opp ca 10 ganger per natt de første to årene. Da barnet mitt var 5-6 måneder gammelt, fikk jeg sovemedisinen Vallergan (flytende) som jeg skulle gi henne slik at både hun og jeg fikk iallefall sove 5-6 timer sammenhengende. 

Anonymkode: 55e17...e0d

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke mere. Jenta mi på snart 3 våkner fortsatt 1-2-3 ganger på natten, og noen ganger, sånn som nå, er hun lys våken midt på natta. 
yngste på snart 1 år våkner oftere enn jeg klarer telle. Helt lik som søsteren var på den alderen. 

jeg har konstant hodeverk, er svimmel og glemmer, klarer ikke lenger bry meg om viktige ting og frykter jeg begynner å bli deprimert. Faren til ungene er håpløs og hjelper ekstremt lite til. Han gjør egentlig bare ting verre. Mamma hjelper alt hun kan, men det blir for mye for henne, i tillegg til at yngste ikke er trygg nok på henne. 

Jeg klarer ikke gå mer uten ordentlig søvn nå. Jeg prøver å legge meg innen 10 hver kveld, men jeg blir konstant avbrutt i kveldsstellet, og bruker 1-2 timer på å gå på do/ fjerne sminke/ pusse tenner. 

Jeg tenker å ta kontakt med helsesøster over helgen, men er livredd å bli møtt med «det går over». Jeg klarer ikke mer.

Dårlige søvnvaner er noe familien til pappaen til barna har slitt med, og de måtte ty til sovemedisin. Men dette er 15 år siden og ting er vel annerledes nå. Er det noen som har tydd til sovemedisin? Funket det?

Jeg vet at det er ikke det du spør om. MEN... Det er helt vanlig at 3åringer våkner opp 1-2-3 ganger per natt. Min snart 4åringen gjør det fortsatt, og det er mange barn på avdelingen hennes som gjør det fortsatt. Har snakket med flere foreldre i barnehagen. 

Her må mannen din hjelpe deg. Hva om dere begge går hos legen og får sykmeldinger i noen uker. Og at han tar seg av et barn og du det andre. Og at dere prøver å få på plass gode soverutiner. 

Slutt å amme om du gjør det, bare gi vann til dem på natta. Var bestemt og prøv å respektere rutinene. 

Anonymkode: f85bd...7f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok deg seriøst til du fortalte om kveldsstellet ditt. Gå på do og gå og legg deg.

Anonymkode: 69d6f...b8b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du?

Anonymkode: 0060f...92d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er dessverre og heldigvis helt normalt... Man for ikke sovemedisin for så sjeldne oppvåkninger. Det virker usbssttt bare på innsoving. Ikke våkning på natt :)

Anonymkode: ab6da...fcc

AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg! Har en på snart 4 som er våken minst 10 ganger fra vi legger oss til morgenen. 

men hvordan du kan greie p bruke 1-2 timer på å tisse og pusse tenner er ett under om dere er to foreldre i hjemmer

Anonymkode: 80601...499

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du bør droppe å sminke deg hvis det tar inntill 2 timer å fjerne sminken på kvelden. Det finnes løsninger hvis man leter etter dem.

Anonymkode: 35248...ada

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...