Gå til innhold

Det lukter i huset- tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Det lukter gammelt og litt forsøplet hos oss, selv når søppel tømmes. Mistenker det er sammensatt, men hva gjør du i ditt hjem for å holde det hverdagslig rent og frisk luft?

Vi bor i et eldre hus fra 90-tallet. Jeg er syk så har ikke vasket rundt ukentlig- men hvem gjør vel det?

Anonymkode: d1f56...786

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere må lufte!  Lukk opp vinduer og dører hver dag, i noen minutter.  Bedre å lufte skikkelig ut, enn å gjøre det litt-og-litt!

AnonymBruker
Skrevet

Har du vasket søppelbøttene? Tror mange glemmer det.  

Rens sluker! Mye lukt kan sitte der. 

Har du kattedo? Det kan lukte.  

Ellers så må man lufte ut noen ganger innimellom.  

Tørker du klær inne? Det kan gi lukt. 

Og man må nok vaske og rydde jevnlig. 

Anonymkode: 4628c...1d9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Det lukter gammelt og litt forsøplet hos oss, selv når søppel tømmes. Mistenker det er sammensatt, men hva gjør du i ditt hjem for å holde det hverdagslig rent og frisk luft?

Vi bor i et eldre hus fra 90-tallet. Jeg er syk så har ikke vasket rundt ukentlig- men hvem gjør vel det?

Anonymkode: d1f56...786

Oi, det var et eldgammelt hus ja. Jeg bor i et som er over hundre år :sjokkert: og heldigvis luktfritt. 

Anonymkode: c1c30...f98

• Liker 4
Skrevet

I tillegg til vanlig rydding og vasking, så har jeg div andre ting jeg gjør fast. Jeg vasker gardinene, bruker masse skyllemiddel og henger de opp rett fra vaskemaskina annenhver mnd. Da setter såpelukta seg i veggene. Renser sluk(koppen under) en gang i mnd, og kjører rens på vaske- og oppvaskmaskin minst annenhver uke. Heller klor i vasken innimellom. Kan også finne på å sette skåler med eddik rundt omkring. Viktig å vaske kjøleskap ofte! Her gjøres det hver fradag. Gå ut med mat-søppel hver dag..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...