AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #1 Skrevet 3. januar 2020 Neida, overskriften er ikke så dramatisk som den høres ut. Han skulle gi meg en klem, og plutselig så knakk den i hengselen på et sted der det ser ut som det blir vanskelig å reparere. Uansett så er disse brillene gamle og slitne, og har lenge vært slik at de sklir av hvis jeg lener meg fremover. Men det som plager meg er at jeg betalte over 4500kr for disse brillene og trodde at de skulle være av god kvalitet. En av de første tingene som skjer er at jeg klarer å ripe det ene glasset uten å en gang vite hva som gjorde det. Men det var en form for forsikring som gjorde at jeg fikk reparert dette ganske rimelig men måtte ut med noen ekstra hundre. Det andre er at jeg aldri har hatt noen glass som har vært så vanskelige å rengjøre som disse glassene her. De gamle billige brillene jeg hadde kunne jeg rengjøre med tørr brilleklut. Disse trenger gjerne både skylling i vann, og rengjøring med klut fuktet med brillespray, og en tørket med en annen tør brilleklut etterpå. Selv ikke de engangsklutene pleier å få det skikkelig rent. Jeg ble også litt feilinformert hvor jeg fikk inntrykk av at glassene besto av ekte glass og ikke plast, men det viser seg i ettertid at dette bare er helt ordinære brilleglass/plast som brukes over alt fra billig til dyrt. Glassene skulle være tynnere enn på billigbriller, men jeg synes aldri det var noe vesentlig forskjell. Og dette skulle være kvalitetsbriller som både skulle være lette å rengjøre, ha ekstra ripesikre overflater og annet. De forrige brillene jeg hadde, der betalte jeg noe slikt som 999kr totalt for både synsundersøkelse, og TO PAR med briller, og da betalte jeg faktisk ekstra for å få noe sånn antirefleks og antiripegreier på de ene (tror opprinnelig pris ville vært 799 uten dette). Altså Cheap de la cheap briller. Og jeg hadde ingen slike problemer med disse. Ble helt ren med bare en tørr mikrofiberklut og varte overraskende lenge. Og skulle de ene bli ødelagt så hadde jeg alltid de andre. Så hvor går man hvis man vil ha kvalitetsbriller? Og helst ikke betale 4500kr igjen fordi det fant jeg ut var en dårlig investering! Anonymkode: f182f...614
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #2 Skrevet 4. januar 2020 Bruker ikke de fleste plastikk-glass? Er jo mye lettere(vekt) enn glass-glass, spesielt dersom man må opp i styrke. Dersom brillene sklir, kan du få de justert hos optiker. Forskjellig pris på innfatning er som regel på grunn av mote/merke, gjør ikke brillene mer holdbare. Lette(vekt) innfatninger er ofte dyrere...? Anonymkode: db898...ff8
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #4 Skrevet 4. januar 2020 Plast er lettest ja. Glasstykkelse varierer med styrke, jo høyere styrke, jo tynnere glass er nødvendig. Men glassene vil likevel være ganske tykke i kanten for nærsynte, og midten for langsynte ved høye styrker. Større innfatning gir også tykkere glass. Hadde du glass fra Essilor? Anonymkode: d1b10...b11
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #5 Skrevet 4. januar 2020 Hadde ikke ønsket å ha mineralske glass rett ved øynene. Plastglass ripes dessverre veldig lett om de tas godt vare på. Jeg har selv glass fra Essilor og er kjempe fornøyd med mine, hatt dem i halvannet år og ikke en eneste ripe. Men det er ikke billig glass jeg har, de koster nesten 5000 bare glassene. Anonymkode: a847a...773
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #6 Skrevet 4. januar 2020 Så du fikk deg ikke en på tygga altså? Anonymkode: bc1ba...de8
funginger Skrevet 7. januar 2020 #7 Skrevet 7. januar 2020 Jeg er veldig fornøyd med mine fra Lensway. Plottet inn alt som stod på synstesten og ble veldig fornøyd. 800kr eller noe og ser vanlig og dyre ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå