Gå til innhold

Blogg med mening?

Hemoglobin

Anbefalte innlegg

Jeg har lest en rekke fine blogger i mange år, men de blir stadig færre. Det er tidkrevende å blogge, og hvis man ikke vil leve på spons så har man gjerne en jobb ved siden av. 

Men vil tipse om Sandra Beijer, Elsa Billgren, Flora Wistrøm, Sara Edström. Alle svenske og bor i Stockholm. Sandra og Flora har gitt ut bøker, Elsa gjør en rekke ulike ting (blant annet leier ut vintage bryllupskjoler) og Sara er grafisk designer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 5 uker senere...
På 16.2.2020 den 12.30, Trua skrev:

Hva skal man skrive om etterhvert?

Det er vel noe som treffer de fleste, som mange der ute kan dra nytte av. Vi alle lever jo forskjellige liv, så hvis jeg skulle starte en blogg, så må jo noe av et treffe noen? Det må jo være nyttig for noen? Utfordringen er vel å nå ut til folk, så i starten må du vel bombardere lesere med innlegg.

Så kommer det vel helt an på hva du skriver om. Skriver du om trening, så er det greit å ha noe å vise til. Er du til å stole på? Skriver du om mat, så er det ikke dumt at du er kokk. Skal du skrive om mental trening, så må du gjerne ha noe å referere til. 

Det som egentlig forundrer meg, er at altfor mange bryr seg om blogger som inneholder tull og tøys. Men det er vel en underholdningsverdi i det? Og underholdning er vi jo glade i. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[email protected] Synes hun skriver mye fint. Litt selvhjelpsaktig men på en fin og lesverdig måte synes jeg. Skriver om mye forskjellig. Tror ikke det er så mye om sminke, salg av produkter osv. Jordnær og fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
På 23.2.2020 den 10.29, Hemoglobin skrev:

Det er vel noe som treffer de fleste, som mange der ute kan dra nytte av. Vi alle lever jo forskjellige liv, så hvis jeg skulle starte en blogg, så må jo noe av et treffe noen? Det må jo være nyttig for noen? Utfordringen er vel å nå ut til folk, så i starten må du vel bombardere lesere med innlegg.

Så kommer det vel helt an på hva du skriver om. Skriver du om trening, så er det greit å ha noe å vise til. Er du til å stole på? Skriver du om mat, så er det ikke dumt at du er kokk. Skal du skrive om mental trening, så må du gjerne ha noe å referere til. 

Det som egentlig forundrer meg, er at altfor mange bryr seg om blogger som inneholder tull og tøys. Men det er vel en underholdningsverdi i det? Og underholdning er vi jo glade i. 

👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da flere artige på blogg.no som ikke skriver om utseende og mote, følger flere der fast 😇

vibbedille - om strikking

jannenordvang - om alt mulig, morsom blogg

smabarnsforeldre - om å ha stor familie

docogdask - en veldig annerledes morsom blogg om bygdeliv

matfrabunnenfb - mat

mammapaahjul - ei mor i rullestol

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
På 3.1.2020 den 23.27, Rossici skrev:

Eneste interessante bloggen jeg leser er Berit Nordstrand. En jordnær dame som er seg selv. De aller fleste handler vel om sminke,negler,hår og hvordan bildene av dem selv ser ut. Noen handler om bare sykdom og hvor ille de har det 24 timer i døgnet. 

Nu vel

https://www.aftenposten.no/sport/sprek/i/WbAde2/berit-nordstrands-korona-raad-faar-sterk-kritikk-utnytter-en-unntakstilstand

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Jeg liker www.tenkkoffert.com, www.glutenogmelkefri.com og www.kristingjelsvik.no 😊 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...