Gå til innhold

Noen som har prøvd Fontex/Fluoxetin? Går man ned i vekt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har bulimi og fikk resept på Fontex, brukte for første gang i dag. 40 mg og så 60 mg om noen dager

Jeg kjente ingen redusert matlyst i dag, eller noen som helst forskjell... Det er vel hele poenget med at det skal hjelpe mot bulimi, at det svekker matlysten... Kanskje jeg får effekt senere...

Anonymkode: 1db28...78d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som det står i pakningsvedlegget så kan det ta mellom 2 uker og 2-3 mnd før effekt inntreffer :) 

Anonymkode: 5a1d4...abe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på det for PTSD, og det hjelper på angsten. Merket spesielt i starten at det drepte matlysten og det var mye kvalme. Går bedre nå og man får normal matlyst etter en stund og stopper når man føler seg mett. Håper det hjelper for deg, og husk å spise regelmessig til tross matlysten er borte - viktig å opprettholde stabilt blodsukker og hjelper på humøret! 

Anonymkode: 4579c...7bf

AnonymBruker
Skrevet

Hadde bulemi og begynte på disse. Det hjalp meg masse. Det er jo vanskelig å si hva som er hva for det skjer jo mye rundt en ofte. ( Jeg flyttet på dette tidspunkt bl. a. til mitt første egne hjem )Men fakta er at jeg etter ett par mnder hadde så kontroll på operspisingen det skjedde så skjelden at jeg sluttet kaste opp. Etter 7 år med minst en gang om dagen, ofte flere.

det betydde ikke jeg var frisk. (Fakta er at nå , 20 år etter er jeg fortsatt litt matskrullete. Men det går helt fint å leve med) og trengte my mer hjelp. Den bakenforliggende årsaken forsvant jo ei.

vil jo ikke si det er sånn for alle. Men gi det noen månder.

Anonymkode: eebc4...b9c

AnonymBruker
Skrevet

Beklager skrivefeil. Men bulemitråder blir stengt her raskt og ville rekke å svare. Håper du får noe ut av medisinene. Men gi det tid. Og gå i terapi for det som ligger bak sykdommen 

❤️❤️❤️

AnonymBruker
Skrevet

Man går ikke ned i vekt av medisinene.

Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. 

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. 

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Med vennlig hilsen,

_popcorn_, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...