Gjest Deltidsmamma Skrevet 3. januar 2020 #1 Skrevet 3. januar 2020 Vi har en nydelig rottis på 22 mnd som har fått en del ting. Hun var verdens tryggeste hund, vi hadde henne med oss på jobb. Jeg jobber i Psykiatrien på et sykehjem og det ble til at de eldre følte det var topp å ha henne og også de pårørende syntes det var tipp topp. Vi har jobbet med henne fra hun var ung. Hun kom i fra Italia , vi hentet henne der da hun var 12 uker og hadde henne hos oss mens vi var på ferie der nede, vi har leilighet og er der ca 6-7 uker hver eneste sommer. Oppdretteren er veldig god, og vi har fått masse skryt for henne,og planen var at hun skulle bli besøkshund/ terapihund ved siden av redningshund. I oktober blir hun kjempesyk for oss, hun kaster opp og hadde null kontoll på blære/ avførings delen. Hun var innlagt i 3 dager. Sakte men sikkert kom hun seg på beina, og vi var 2 ganger i uka frem til midten av November for å ta blodprøver, fysio osv.... og hun virker som en lykkelig hund igjen, og alt er bra...... eller nei. Nå er hun skeptisk ovenfor fremmende, vil ikke hilse, livredd for rullestol, barnevogner, lyder hu ikke vet hvor kommer fra. Nyttårsaften var plutselig et mareritt for henne, i fjor var det tipp topp men ikke i år. Hun har også fått et grusomt utslett på magen, de sier det er allergi, og da står jeg der, jeg vet ikke. Vi kan bruke imunterapi, som en behandling men det er ingen garanti for at det hjelper. Jeg syntes synd på henne, og vet liksom ikke hva jeg skal gjøre. Noen forslag?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #2 Skrevet 3. januar 2020 Jeg tenker at dette er ikke riktig plass for å be om råd til dette dessverre. Ta kontakt med forskjellige veterinærer og hør hva de tenker. Har dere forsøkt å bytte fôr for å utelukke fôrallergi? At hun har blitt redd og engstelig kan være fordi hun har smerter. Kanskje ultralyd eller røntgen av magen kan være lurt hvis det ikke er prøvd? Anonymkode: 37e44...b81 2
Gjest Deltidsmamma Skrevet 3. januar 2020 #3 Skrevet 3. januar 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at dette er ikke riktig plass for å be om råd til dette dessverre. Ta kontakt med forskjellige veterinærer og hør hva de tenker. Har dere forsøkt å bytte fôr for å utelukke fôrallergi? At hun har blitt redd og engstelig kan være fordi hun har smerter. Kanskje ultralyd eller røntgen av magen kan være lurt hvis det ikke er prøvd? Anonymkode: 37e44...b81 Jeg har sikkert vært hos haug av dyrleger men ingen finner ut konkret annet enn det alle har til sammen, nemlig det at blodprøvene viser allergi, mot det meste men de finner ikke noe på ul eller rgt heller.
Tabris Skrevet 4. januar 2020 #4 Skrevet 4. januar 2020 Det kan godt være at hun reagerer slik fordi hun har vondt og ikke føler seg i form, det er vanskelig for oss å vite. Allergi viser ikke på UL eller røntgen. Allergi "mot det meste" er til lite hjelp så jeg ville bedt dem om å utrede mer så du får litt mer å gå etter. Finne allergifor hun kan gå på. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå