AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #1 Skrevet 3. januar 2020 Vi har nylig flytter til ny kommune. Skal jeg da kontakte helsestasjonen selv for å bli registrert i den nye byen vi bor i, eller tar helsestasjonen kontakt når det er tid for nye kontroller? Min tidligere helsesøster mente at den nye helsestasjonen tar kontakt, men ettersom hun er så distré så er jeg usikker på om det er noe hold i det? Hva er normal praksis? Anonymkode: d0523...7c0
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #2 Skrevet 3. januar 2020 Om din gamle helsestasjon har sendt inn papirer søknaden nye kontakte deg. Vi kontaktet ny selv, fordi vi ikke ville vente på postgang. (Hadde en liten som trengte oppfølging) Anonymkode: 24fed...85b
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #3 Skrevet 3. januar 2020 Her kontaktet nye helsestasjonen oss Anonymkode: ef541...565
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #4 Skrevet 3. januar 2020 Du må be den gamle helsestasjonen sende over journalen til den nye. Når de har fått den, er du i systemet som normalt og de tar kontakt. Sånn var det i alle fall for oss rett før jul 🙂 Anonymkode: 7afce...27a 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #5 Skrevet 3. januar 2020 Det skal skje automatisk. Men, det kan ta litt tid, så skader aldri å ringe for sikkerhetsskyld. Kommer også litt an på hvordan kommunen er og sånn Anonymkode: 5e648...21c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå