Gjest septemberbrud05 Skrevet 2. juni 2005 #1 Del Skrevet 2. juni 2005 Noen som kan komme emd tips på hvor jeg kan finne boller/fat til blomsterdekorasjonene vi skal ha på bordet? Helst noe som er grønt og ikke koster altfor mye. De må heller ikke være for høye slik at man ikke kan se over bordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberry Skrevet 2. juni 2005 #2 Del Skrevet 2. juni 2005 IKEA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1uke igjen Skrevet 2. juni 2005 #3 Del Skrevet 2. juni 2005 Plantasjen eller MesterGrønn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 2. juni 2005 #4 Del Skrevet 2. juni 2005 Jeg vil også absolutt anbefale IKEA! Spesielt små telysholdere til 9 kroner for fire. Var i et bryllup hvor de hadde puttet en rose i hver, som fløt i vann. Nydelig! Enkelt, stilrent og ikke minst rimelig. Ellers kan du jo ha lave, runde fat med flere blomsterhoder - f.eks roser - flytende i vann. Vi skal ha de telysholderne med hvite roser i. I tillegg har jeg kjøpt en "sølvbolle" på stett og små "sølvkrus" som jeg skal lage dekorasjoner i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MH Skrevet 2. juni 2005 #5 Del Skrevet 2. juni 2005 Jeg var innom på Glasmagasinet i dag. Der hadde de veldig mye forskjellig fat og boller i ulike grønnfarger (grønt er ikke alltid grønt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
21maibrud Skrevet 2. juni 2005 #6 Del Skrevet 2. juni 2005 vi hadde bryllup på Ekebergrest forrige helg og gjorde det veldig enkelt, men har fått veldig mange tilbakemeldinger på at det var flott gjort. vi hadde 9 små bord, med 8 personer rundt hvert. på hvert av bordene hadde vi glassfat fra ikea ("glassklar", den største typen) hvor vi hadde kun èn rosa peon som var mye utsprunget (lettere å flyte, peoner var også i buketten min:), med gresstrå og perlesnor som var tvinnet rundt denne ene blomsten. litt vanskelig å forklare, men jeg kan sende deg bilde om du sender meg en pm. Ellers hadde vi også kjøpt telysestaker fra ikea (9kr for 4 stk), som vi også brukte som bordkort til hver person. skrev på navnet med sølvtusj. Utrolig enkelt, men stilig og stemningsfylt. Også billig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BrudJuli05 Skrevet 2. juni 2005 #7 Del Skrevet 2. juni 2005 The Bride: Hvor fikk du tak i fat og krus i sølv? Ellers har vi også gått til innkjøp av nevnte telysholdere og glassvaser på IKEA. Genialt og billig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søta Skrevet 2. juni 2005 #8 Del Skrevet 2. juni 2005 Bare et tiåps i forhold til fat. Vi hadde tenk å bruke fatene fra ikea - tror de er 29 cm i diameter. etter å ha vært i 2 bryllup forstår jeg at det slettes ikke går! Du må huske at det skal mange glass og tallerkner på bordet - og vanlige bord er ikke akkurat brede. Sjekk det før du handler! Skal nå bruke de tidligere nevnte glassene fra ikea.. Du som hadde sett det i et tidligere bryllup - har du bilder???? Vil veldig gjerne se... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
21maibrud Skrevet 2. juni 2005 #9 Del Skrevet 2. juni 2005 ja, det er selvfølgelig annerledes når man har runde bord. da er det plass til glasskålene som er 33 cm:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 2. juni 2005 #10 Del Skrevet 2. juni 2005 The Bride: Hvor fikk du tak i fat og krus i sølv? Ellers har vi også gått til innkjøp av nevnte telysholdere og glassvaser på IKEA. Genialt og billig Fat har jeg kjøpt på Rafens i Oslo. Krusene (Mint Julep Cups) har jeg bestilt fra nettet. Slik kan de bli med blomster i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 2. juni 2005 #11 Del Skrevet 2. juni 2005 Skal nå bruke de tidligere nevnte glassene fra ikea.. Du som hadde sett det i et tidligere bryllup - har du bilder???? Vil veldig gjerne se... Har dessverre ikke andre bilder enn de fra IKEA... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AlfaR Skrevet 3. juni 2005 #12 Del Skrevet 3. juni 2005 Vi har bryllup i morgen og vi har kjøpt de runde,lave bolene i fra IKEA. Oppi dem skal vi ha vann,flytelys i fra IKEA (telys år også) og kunstige roseblad (røde og hvite fra Panduro.no). Ellers skal vi og ha Bambusstaver med spiral på toppen (ikke helt rette altså). De skal stå i "reagensglass" med stett (kjøpt på IKEA) På bunnen av de har jeg rød og hvit sand og litt vann. Vi pyntet bordene i gårkveld og syntes det ble elegant og enkelt, men stilig. (Vanskelig å skrive med påstøpte lange negler, gitt ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tommeline Skrevet 3. juni 2005 #13 Del Skrevet 3. juni 2005 En måte du kan lage blomsterdekorasjoner på er å bruke dessertskåler i glass som du putter en oasisklump nedi. Og så er det bare å stikke blomster i til de vakreste oppsatser... husk å vanne godt slik at oasisen er våt igjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 3. juni 2005 #14 Del Skrevet 3. juni 2005 En måte du kan lage blomsterdekorasjoner på er å bruke dessertskåler i glass som du putter en oasisklump nedi. Og så er det bare å stikke blomster i til de vakreste oppsatser... husk å vanne godt slik at oasisen er våt igjennom. Ja, man kan ofte bruke skåler man har fra før, det er bare å bruke fantasien. Dessertskåler er en god idé - men jeg ville ikke brukt gjennomsiktige, for da synes oasisen... Et annet tips er å bruke tomme hermetikkbokser som man trekker papiret av. Under papiret er boksene ofte blanke og fine. Og så finnes de jo i mange forskjellige størrelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BrudJuli05 Skrevet 3. juni 2005 #15 Del Skrevet 3. juni 2005 Dessertskåler er en god idé - men jeg ville ikke brukt gjennomsiktige, for da synes oasisen... Du kan få tak i oasis i mange farger har jeg sett, og da kan det nesten være litt fint at man ser det igjennom. Var i bryllup for to uker siden der de hadde rosa og lime som temafarger og rosa oasis i glassvaser - var v fint. TheBride: tusen takk for tipset angående sølvvaser! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mimi Skrevet 4. juni 2005 #16 Del Skrevet 4. juni 2005 Ja, man kan ofte bruke skåler man har fra før, det er bare å bruke fantasien. Dessertskåler er en god idé - men jeg ville ikke brukt gjennomsiktige, for da synes oasisen... Men det geniale er at nå finnes det farget oasis (hvit, limegrønn, rosa, orange....) som kan bli stilig å ha i en glasskål/vase! Spør på blomsterbutikken. Den koster riktignok noe mer enn vanlig oasis, men til gjengjeld trenger man ikke å dekke helt med blomster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå