Isaccis Skrevet 3. januar 2020 #1 Skrevet 3. januar 2020 Det vil si, har unge nevøer som ikke har sett noen av dem, og jeg er usikker på hvilken rekkefølge som er best å velge? De er smarte nok til å skjønne storyen selv om vi starter med de eldste, og jeg er redd de eldste kanskje kan miste litt av glansen sin hvis vi starter med de nyeste med dertil special effects osv.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #2 Skrevet 3. januar 2020 Hopp iallefall over episode 1. For galaksen og kraftens skyld! Anonymkode: fddd9...984 3
Thjelp Skrevet 3. januar 2020 #3 Skrevet 3. januar 2020 Ville ha startet med 4,5,6 vis de ikke aner noe om det, starter en på nr1 så er hele «No, I Am Your Father» opplagt. 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #4 Skrevet 3. januar 2020 1,2,3,4,5,6,7,8,9 4,5,6,1,2,3,7,8,9 4,5,6 1,2,3,4,5,6 6,5,4,1,2,3 1.2.3 7.8.9 Anonymkode: 4c7e6...39e
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #5 Skrevet 3. januar 2020 Søppel alt sammen. Finn noe annet. Anonymkode: c9dbd...cc3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #6 Skrevet 3. januar 2020 Episode 4 først. Altså den som ble utgitt først, i 1977 eller hva det var. Anonymkode: 8b620...2f1 3
jabx Skrevet 3. januar 2020 #7 Skrevet 3. januar 2020 Start med den opprinnelige trilogien.. og stopp der også. De andre er stort sett dårlige. 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 3. januar 2020 #8 Skrevet 3. januar 2020 Akkurat nå, jabx skrev: Start med den opprinnelige trilogien.. og stopp der også. De andre er stort sett dårlige. Det at du synes de er dårlige betyr ikke at de er dårlige. Man burde se alle så kan man selv avgjøre hva man synes er bra eller dårlig, Man burde ikke la andre personer avgjøre hva man synes er bra eller dårlig. Uansett så er jeg enig med deg filmene etter den originale trilogien er sortsett dårlige eller middelmådige. Men jeg kommer aldri til å fortelle noen og ikke se dem siden folk burde se filmene så kan de selv avgjøre hva de synes om dem. Dette er alt jeg kommer til å si i denne tråden.
Djækklåsst Skrevet 3. januar 2020 #9 Skrevet 3. januar 2020 11 minutter siden, jabx skrev: Start med den opprinnelige trilogien.. og stopp der også. De andre er stort sett dårlige. Ikke alltid jeg er enig med deg, men her er jeg helt på linje. Det holder med de gamle filmene, å se episode 1-3 først vil ødelegge hele opplevelsen. Kan selvsagt se de etterpå om man vil, men ikke nødvendig.
Kniv & gaffel Skrevet 5. januar 2020 #10 Skrevet 5. januar 2020 Se dem i rekkefølge etter når de ble publisert. Det vil si at du begynner med episode 4, 5 og 6. 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #11 Skrevet 6. januar 2020 Jeg er uenig med flertallet og mener du bør begynne med episode 1. Når du ser slutten på episode 3 og begynnelsen på episode 4 etter hverandre, så skjønner du hvorfor. Hint; Luke i solnedgang/soloppgang. Det er episk! Anonymkode: a55d5...aef
Djækklåsst Skrevet 7. januar 2020 #12 Skrevet 7. januar 2020 På 6.1.2020 den 15.54, AnonymBruker skrev: Jeg er uenig med flertallet og mener du bør begynne med episode 1. Når du ser slutten på episode 3 og begynnelsen på episode 4 etter hverandre, så skjønner du hvorfor. Hint; Luke i solnedgang/soloppgang. Det er episk! Anonymkode: a55d5...aef Luke i solnedgang osv er da helt uten betydning med tanke på at episode 1-3 spoiler mye av det sentrale som skjer i episode 4-6. 1
jabx Skrevet 11. januar 2020 #13 Skrevet 11. januar 2020 På 3.1.2020 den 19.48, Aragorn ll Elessar skrev: Det at du synes de er dårlige betyr ikke at de er dårlige. Man burde se alle så kan man selv avgjøre hva man synes er bra eller dårlig, Man burde ikke la andre personer avgjøre hva man synes er bra eller dårlig. Uansett så er jeg enig med deg filmene etter den originale trilogien er sortsett dårlige eller middelmådige. Men jeg kommer aldri til å fortelle noen og ikke se dem siden folk burde se filmene så kan de selv avgjøre hva de synes om dem. Dette er alt jeg kommer til å si i denne tråden. Vel, for min der blir det litt som med f.eks. seriene Lost og Game of Thrones. Siste sesong av GoT og særlig siste episiode av Lost ødela resten av seriene for meg. Den andre Star Wars-trilogien var ikke like ødeleggende, men filmene som har kommet de siste årene... nei, de har ødelagt for meg (men ikke så mye som Lost eller GoT, må det sies).
Mona Sax Skrevet 15. januar 2020 #14 Skrevet 15. januar 2020 La dem selv få velge, men anbefal dem på det sterkeste å begynne med 4, 5 og 6, og gjør dem oppmerksomme på at det er en "twist" i den opprinnelige trilogien som vil bli ødelagt for dem dersom de begynner med episode 1, så sant de ikke har fått det med seg alt da, det er ganske vanskelig å unngå i disse dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå