Gå til innhold

Mor som bare spiller på mobilen sin...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har barn oppslukt i telefonen sin, hvordan får dere kontakt? Min mor er 60 år, og hun har oppdaget en app med et kortspill hun liker, og nå får man ikke kontakt. Hun spiller i bilen (ikke når hun selv kjører), på kjøkkenet, i sofaen osv. Hun spiller ikke når hun gjør noe annet, som for eksempel å spise middag, men hun spiller ofte hver dag, og når hun spiller så får man ikke noe kontakt neste. Jeg bor i kjellerleiligheten så jeg er innom ganske ofte og jeg sliter med å prate med henne. Noen ganger henter jeg henne fra jobb og hun sitter bare i baksetet og spiller. Jeg kan spørre henne et enkelt spørsmål som "Hvordan var dagen din?" og jeg får ikke svar. 

Jeg blir gal. 😮 Hun tar jo ikke til seg kritikk heller. Jeg har sagt det flere ganger, min far har sagt det flere ganger. Hun er blitt en 60-år-gammel mobilzombi. 

Råd?

Anonymkode: a350c...4b1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kortspill på mobil høres ihvertfall mye sunnere ut enn å være avhengig av f.eks. snapchat eller andre some. 

La nå mora di spille. 

Anonymkode: 6f8a9...7b7

• Liker 4
Skrevet

La nå da moren din være i fred!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kortspill på mobil høres ihvertfall mye sunnere ut enn å være avhengig av f.eks. snapchat eller andre some. 

La nå mora di spille. 

Er det viktigere enn å kommunisere med mannen sin?

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å prøve snakke med henne når hun sitter slik, i alle fall. Bare sagt at vi får treffes når hun er klar for besøk. Ville vel også droppet å frakte rundt på henne om hun ikke kan være til stede i bilen når du gjør henne en tjeneste. Da kan hun vel like gjerne ta bussen. Den ekstra tiden det eventuelt tar, kan gå inn i spillekvota, så slipper andre å bli ignorert den tiden. 

• Liker 11
Skrevet

Køyr på med andre aktivitetar uten henne. Om ho reagerer, er det ei opning for å seie noko om korleis ho verkar på andre. 

Eller lag eit mobilhotell når ho er hos deg. Ulempa er sjølvsagt at då må alle mobiler ligge der, også din.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde det gjaldt en småbarnsmor som forsømte barna sine jeg, haha! La nå gamlemor spille så mye hun vil, bra hjernetrim faktisk:)

Anonymkode: 1f590...2fd

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Om du bor i kjelleren og dere sees ganske ofte, synes jeg du må la henne gjøre som hun vil. Ville ikke sagt noe på det, med mindre jeg var sjelden på besøk eller at hun overså barnebarnet sitt for å spille.

Anonymkode: 731d6...197

• Liker 2
Gjest theTitanic
Skrevet

Det fyller vel et tomrom og som 60 åring så har man mer frihet enn før til å gjøre hva som lyster. Det finnes mye verre ting hun kunne gjort. La moren din i fred. Hun går sikkert lei etterhvert. 

Skrevet

Du kan ha en sånn mobilparkering/ korg i bilen og hjemme hos deg osv som hun må bruke. 

AnonymBruker
Skrevet

Min gamle mor på 60 spilte bejeweled. Kjøpte masse poeng til spillet også..

Anonymkode: a5eae...88a

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Forundret.. skrev:

Du kan ha en sånn mobilparkering/ korg i bilen og hjemme hos deg osv som hun må bruke. 

Det er jo i mora sitt hus... ts bor i kjellerleiligheten...

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo i mora sitt hus... ts bor i kjellerleiligheten...

Mora må jo selvsagt få gjøre som hun vil når hun er hjemme hos seg selv. Jeg gikk ut i fra at TS bor for seg selv i kjelleren, og betaler leie... Tenker at TS er godt voksen og betaler for seg i og med at mor er såpass oppi åra..  

Poenget mitt med første innlegget var at mor må parkere mob når hun besøker TS i kjelleren og er i TS sin bil. Det burde da bare være rett og rimelig, eller? 

Endret av Forundret..
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noen råd selv. Moren min er dessverre helt besatt av Pokémon Go, hun spiller nesten døgnet rundt. 

Anonymkode: c088c...4c2

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke noen råd selv. Moren min er dessverre helt besatt av Pokémon Go, hun spiller nesten døgnet rundt. 

Hehe, hun kommer seg i hvertfall ut i frisk luft:) 

Anonymkode: a5226...8a4

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hehe, hun kommer seg i hvertfall ut i frisk luft:) 

Anonymkode: a5226...8a4

Hun kjører for det meste til raids og for å sloss i gymmer 😂 Ellers så fanger hun mye hjemmefra, men kommer seg nok mer ut enn hun ellers ville ha gjort. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle nesten ønske at min mor spilte Pokémon Go! 😂 Det hadde vært et syn.

AnonymBruker
Skrevet
På 3.1.2020 den 17.13, AnonymBruker skrev:

La nå mora di spille. 

Å være avhengig av noe som går utover livet til familien kan aldri være bra i lengden.... 

Anonymkode: 1942d...e97

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når en er 60 år, så er en tørr bak ørene og bestemmer vel spilletiden sin selv.....

Anonymkode: 13f43...d63

AnonymBruker
Skrevet

Du er for mye sammen med moren din! La henne leve slik hun vil. 

Anonymkode: 1f590...2fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...