Ananamy Skrevet 3. januar 2020 #1 Skrevet 3. januar 2020 Hei! Jeg er gravid å har så vidt kontakt med barnefar. Han har sagt at han er fornøyd så lenge han står som far og får se barnet med meg tilstede. Men jeg vet ikke hvordan noe skal skje. Jeg vet ikke hvem jeg skal snakke med om dette eller noe. Dette er da mitt første barn. Noen som har vært borti dette og kan komme med tips? vil og si det at meg og barnefar bor 3 timer unna hverandre.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #2 Skrevet 3. januar 2020 Så lenge han ikke er voldelig mot deg eller barnet eller har store rusproblemer så er han pliktig å være far og ha samvær pluss betale barnebidrag. Han høres ut som en tulling som tror at å få baby er lett for deg, siden han ikke vil flytte nærmere for å avlaste, som er egoistisk og kynisk siden han ikke vil være mer involvert for egen del heller... Skulle tro det var snakk om hunden til en irriterende tremenning "går bra å se den iblandt om du er med". Skaff seg en time på Familievernkontoret og snakk med de på helsestasjonen eller legen som følger deg gjennom svangerskapet Anonymkode: 0a035...e25
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #3 Skrevet 3. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så lenge han ikke er voldelig mot deg eller barnet eller har store rusproblemer så er han pliktig å være far og ha samvær pluss betale barnebidrag. Han høres ut som en tulling som tror at å få baby er lett for deg, siden han ikke vil flytte nærmere for å avlaste, som er egoistisk og kynisk siden han ikke vil være mer involvert for egen del heller... Skulle tro det var snakk om hunden til en irriterende tremenning "går bra å se den iblandt om du er med". Skaff seg en time på Familievernkontoret og snakk med de på helsestasjonen eller legen som følger deg gjennom svangerskapet Anonymkode: 0a035...e25 Ingen som er pliktig til hveken å være far eller ha samvær, det er faktisk et valg barnefaren selv kan ta. Barnebidrag derimot må han betale . Han kan selv kun velge å kun vare far på papiret. Hans tap, men hans valg Anonymkode: b653c...4c7 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #4 Skrevet 3. januar 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så lenge han ikke er voldelig mot deg eller barnet eller har store rusproblemer så er han pliktig å være far og ha samvær pluss betale barnebidrag. Han høres ut som en tulling som tror at å få baby er lett for deg, siden han ikke vil flytte nærmere for å avlaste, som er egoistisk og kynisk siden han ikke vil være mer involvert for egen del heller... Skulle tro det var snakk om hunden til en irriterende tremenning "går bra å se den iblandt om du er med". Skaff seg en time på Familievernkontoret og snakk med de på helsestasjonen eller legen som følger deg gjennom svangerskapet Anonymkode: 0a035...e25 Hvorfor kan ikke ts flytte nærmere barnefar, hvorfor skal det være hans ansvar? Det er hun som velger å beholde. Anonymkode: f7262...44f 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #5 Skrevet 3. januar 2020 Ta kontakt med Amathea lokalt, de gir råd og veiledning til den som er gravid og alene. amathea.no 👍🏼 Anonymkode: b52b3...f0a 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #6 Skrevet 3. januar 2020 Hvorfor vil du gjøre dette mot barnet? Et barn bør være ønsket av begge foreldre og alt bør ligge til rette for at barnet skal få et godt liv. Har selv barn der far har valgt å være lite til stede og det er en stor sorg for barna. Tenkte selv da han stakk at dette klarer vi fint uten han og at vi ikke trengte han. Men jeg så ikke hva slags sorg det skapte i dem at han valgte å ikke være til stede i hverdagen deres. Han har kontakt med dem, sier han elsker dem osv. Men valgene han tar er alltid til hans eget beste og det merket barna og blir såret av. Alle 3 har med årene hatt behov for profesjonell hjelp. Hadde jeg visst det jeg vet nå hadde jeg aldri tatt så lett på det å få barn Anonymkode: 623f5...ea2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå