AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #1 Skrevet 3. januar 2020 Det er fler tråder om dette, men må få beskrive følelsen og hvor vondt det er for den andre part. Min kone har fått redusert lyst, nå er det over et halvt år siden vi sist var intime sammen, og da var det også et halvt år siden sist. For meg er dette vondt. Jeg lengter etter henne så jeg får vondt inni meg. Ønsker ikke å ha noen andre, og onani fjerner ikke lengselen etter henne. For mens jeg onanerer fantaserer jeg jo om henne, og da blir ikke lengselen noe mindre. Skrive og lese her inne hjelper jo heller ikke men må få skrevet det av meg, da jeg er ganske så fortvilet over situasjonen. Tankene er mange, bør jeg bryte ut og skilles, vil jeg da finne en ny, som jeg kan bli glad i, og som kan bli glad i,meg? Skylder vel å si at sex for meg er mye forbundet med følelser, og få lov til å gjøre så den du er glad i har det godt og nyter. Når vi har hatt sex, har jeg alltid sørget for at hun oppnår orgasme, det er utrolig viktig for meg at hun nyter, da jeg innbiller meg det kan være med å gi lyst til å ha sex igjen. Har tenkt så mange ganger at jeg skal gi henne litt mer tid, vente litt til, så kanskje det endrer seg, men tror ikke jeg er så heldig. Vet ikke om jeg klarer å leve lenger i et forhold uten intimitet... så da er kanskje separasjon og skilsmisse løsningen.. måtte bare få det ut.. Anonymkode: 168fa...354
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #2 Skrevet 3. januar 2020 Uff, jeg føler med deg. Men jeg må få kommentere en ting: "Når vi har hatt sex, har jeg alltid sørget for at hun oppnår orgasme, det er utrolig viktig for meg at hun nyter, da jeg innbiller meg det kan være med å gi lyst til å ha sex igjen." Vær så snill: ikke legg press på henne om å nyte... Det gjør mannen min også, og jeg får så prestasjonsangst og blir så stresset av det at jeg overhodet ikke nyter. Å "kreve" at hun skal få orgasme, er et voldsomt press. Om man føler at oi, nå må jeg komme, ellers blir han lei seg, i stedet for å bare være her og nå og nyte, så er det ikke noe kjekt, og skikkelig turnoff. Anbefaler at du leser "sexual intelligence" (gud som jeg sliter med staving i dag...). Der tas det blant annet opp, det med at å anse orgasme som et must hos partneren er en dreper for lyst og nytelse. Anonymkode: 25131...c4b 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #3 Skrevet 3. januar 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff, jeg føler med deg. Men jeg må få kommentere en ting: "Når vi har hatt sex, har jeg alltid sørget for at hun oppnår orgasme, det er utrolig viktig for meg at hun nyter, da jeg innbiller meg det kan være med å gi lyst til å ha sex igjen." Vær så snill: ikke legg press på henne om å nyte... Det gjør mannen min også, og jeg får så prestasjonsangst og blir så stresset av det at jeg overhodet ikke nyter. Å "kreve" at hun skal få orgasme, er et voldsomt press. Om man føler at oi, nå må jeg komme, ellers blir han lei seg, i stedet for å bare være her og nå og nyte, så er det ikke noe kjekt, og skikkelig turnoff. Anbefaler at du leser "sexual intelligence" (gud som jeg sliter med staving i dag...). Der tas det blant annet opp, det med at å anse orgasme som et must hos partneren er en dreper for lyst og nytelse. Anonymkode: 25131...c4b Kanskje en av feilene vi menn gjør. Tenker liksom det mangler noe dersom hun ikke har fått sin Orgasme, og at hun da ikke er fornøyd med samværet. kanskje slappe litt mer av med det, og nyte nærheten.. ikke tenke så teknisk, er jo verdt et forsøk. TS Anonymkode: 168fa...354 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #4 Skrevet 3. januar 2020 Foreldrerådet har vel en episode om når den ene mangler lyst. Det sexologene ofte anbefaler, er å IKKE ha sex. Bare kos. Nå skriver du ikke noe om hva du gjør, men koser du på henne UTEN å prøve å få det til å ende med sex? Stryker på, masserer, kysser, UTEN å ta initiativ til noe mer? Begynn der. Slutt helt å ta initiativ til sex, men ta iniativ til å være god med henne fysisk uten å ta det videre, og uten å forvente noe i retur. Om man ikke har lyst, og til stadighet blir "antastet" (heh), fører det til en vond sirkel hvor man blir stresset og irritert og får enda mindre lyst hver gang noen prøver å kose på en. Anonymkode: 25131...c4b 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #5 Skrevet 3. januar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foreldrerådet har vel en episode om når den ene mangler lyst. Det sexologene ofte anbefaler, er å IKKE ha sex. Bare kos. Nå skriver du ikke noe om hva du gjør, men koser du på henne UTEN å prøve å få det til å ende med sex? Stryker på, masserer, kysser, UTEN å ta initiativ til noe mer? Begynn der. Slutt helt å ta initiativ til sex, men ta iniativ til å være god med henne fysisk uten å ta det videre, og uten å forvente noe i retur. Om man ikke har lyst, og til stadighet blir "antastet" (heh), fører det til en vond sirkel hvor man blir stresset og irritert og får enda mindre lyst hver gang noen prøver å kose på en. Anonymkode: 25131...c4b Det også sexologene anbefaler er å HA sex... Sånn til orientering. Det sexologene også påpeker er at den partneren som har fallende lyst må jobbe med seg selv, ikke bare feie det under teppet som om det ikke er en del av et samliv mellom to partnere, og partnerne må snakke om det, hva som er deres ønske, hvordan de skal løse det fremover. Slik du skisserer løsningen på problemet er såååå 1980 at jeg ikke har ord for det. Din løsning er ene og alene at den som mister lyst skal ikke ta hensyn til sin partner som fortsatt har sexlyst. Det er en utdatert løsning. Tror du er totalt utdatert som person. Anonymkode: 92173...2de 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #6 Skrevet 3. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det også sexologene anbefaler er å HA sex... Sånn til orientering. Det sexologene også påpeker er at den partneren som har fallende lyst må jobbe med seg selv, ikke bare feie det under teppet som om det ikke er en del av et samliv mellom to partnere, og partnerne må snakke om det, hva som er deres ønske, hvordan de skal løse det fremover. Slik du skisserer løsningen på problemet er såååå 1980 at jeg ikke har ord for det. Din løsning er ene og alene at den som mister lyst skal ikke ta hensyn til sin partner som fortsatt har sexlyst. Det er en utdatert løsning. Tror du er totalt utdatert som person. Anonymkode: 92173...2de Oi så sinna! Ja, sexologene anbefaler å HA sex så fremt man har lyst, nettopp for å unngå å miste lysten.. Jo lengre man går uten sex, jo vanskeligere er det å komme igang igjen. Å ha sex fremmer lyst på mer sex. Men her, om du gidder lese innlegget til ts, har konen allerede mistet lysten. Han trenger altså råd om hvordan han kan få sexlivet igang igjen.. for å HA sex må han jo faktisk få konen med på det.. Jeg vet ikke hvorfor du er så aggressiv og frekk, men jeg kom altså med et råd fra sexologer, gitt i nyere tid, basert på nyere forskning. Jeg har ikke sagt et ord om at det kun er den som har lyst som har ansvar; jeg har svart hva HAN kan gjøre, og det er altså han som har lyst, mens hun ikke har det. Selvsagt har begge ansvar for et godt sexliv, men han kan altså ikke påtvinge henne noe, derav kom jeg med råd til hva HAN som spør om råd kan gjøre selv.. God bedring.. Anonymkode: 25131...c4b
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #7 Skrevet 3. januar 2020 Jeg har en samboer som mener vi har et så godt forhold at han ikke vil ødelegge det med å ha sex med meg. Men jeg har mistet alle følelser. Det hjelper ikke å høre at man er pen og fin og god, når vedkommende ikke tenner på en, og ikke vil ha sex med en. Han fortrekker pixler i stedet. Anonymkode: 35b5d...34c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå