Gå til innhold

Noen som vet hvilken smarttelefon som holder lengst?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som er av de mest robuste og som ikke lagger etter 1 års bruk? Kjøper ikke iphone, det selskapet støtter ikke jeg av etiske grunner.

Ser bare at venner og dama ofte må bytte tlf pg at går i stykker i hytt og pine. Faren til samboer bytter støtt og stadig iphon fordi den blir caputt, så kan vel ikke være problemfri dem heller. Dama har iphone og dem holder da.

Har til nå ikke brukt smarttelefon og har hatt en gammel samsung siden 2009. Ja det går faktisk an, men den begynner å falle fra hverandre nå. Så jeg må ha en ny og vurderer utrolig nok en smart telefon. Men gidder ikke kjøpe noe som jeg må bytte ut om kort tid igjen. Jeg driter i specs, det har lite for meg å si når det gjelder tlf.

En tlf som holder og tåler et trykk. Noen forslag?

Anonymkode: 00b25...577

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har stort sett hatt Samsung og har aldri byttet fordi de har gått i stykker, men det avhenger nok mye av hvordan man behandler dem. For at batteriet skal vare lengst mulig bør du lade med USB 2 fra en PC og holde ladingen mellom 20 og 80%. Problemet med Android-telefoner er at de slutter å få oppdateringer etter 1-3 år, og da er de ikke lenger sikre å bruke.

Anonymkode: 363c2...b0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil ha telefon som er veldig solid og vanntett så kan jeg anbefale CAT.

Jeg har selv CAT S41 som er veldig solid og kan brukes under vann, den har også stort batteri som kan brukes til å lade opp andre telefoner. Det eneste jeg ikke liker med telefonen er kvaliteten på kameraet, veldig dårlig bilder når det er lite lys.

Cat har kommet med en ny modell som heter S52, den har noe mindre batteri men et mye bedre kamera. De har den på Elkjøp:

https://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/69748/cat-s52-smarttelefon-sort

Anonymkode: f5a0d...d6d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en Samsung A5 fra 2017 som fungerer helt fint. Det er stort sett IP-sertifiserte telefoner som tåler fukt og slag litt.

Anonymkode: a4f88...c6e

Skrevet (endret)

Telefoner lagger etter ett år fordi de i utgangspunktet hadde dårlige specs - eller rett og slett dårlig bruk av eieren, f.eks. laster ned masse drit. Den begynner ikke brått å henge seg bare fordi den faller ut av senga et par ganger. Mobiler kan også reagere dårlig til oppdateringer noen ganger. Da blir det stort sett fiksa neste oppdatering.

Endret av Anocopy
  • Liker 1
Gjest hva som helst
Skrevet

Apple er for det meste flinkere å oppdatere operativsystemet på iPhone lengre enn det andre mobilprodusenter er. Da slipper man i hvert fall å «måtte» bytte telefon tidlig fordi nye apper ikke er støttet lengre. Jeg har selv ganske god erfaringer med mine iPhones og har hatt dem i mange år, samme med Mac og iPad. 

Tror for øvrig ikke Apple er spesielt mer eller mindre etisk enn de andre store mobilprodusentene... 

AnonymBruker
Skrevet

Alle premium telefoner varer lenge med pen behandling, jeg hadde iphone 4 i 5 år, telefonen ser fortsatt strøken ut men batteriet varer bare 30 minutter.

Anonymkode: 456f2...a70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...