Gå til innhold

knær og jogging

Fremhevede innlegg

Gjest joggern
Skrevet

Hei!

Jeg skulle begynne å jogge på tirsdag, og klarte å jogge vel 20 min før jeg fikk utrolig vondt i knærne! :o

Ble så vondt at jeg måtte stoppe opp og gå resten av veien hjem i sakte tempo... Vet jo at det er sunnere å jogge på annet enn hard asfalt, men det er ikke noe annet her jeg bor... Mye stupbratte opp - og nedoverbakker. Det var da jeg løp ganske raskt ned en slik bratt bakke, jeg kjente at knærna ikke klarte mer og jeg måtte stoppe opp. Neste dag kunne jeg neste ikke gå fordi jeg ikke klarte å bøye knærna ordentlig... :roll:

Er det flere enn meg som reagerer sånn på å jogge på asfalt?? Er det normalt å få så vondt tro?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Det er nok ganske normalt, tror jeg. Tenk på det presset de stakkars knærne får i nedoverbakker, de må bære tyngden din mangedobbelt. Jeg får ofte vondt i knærne etter for eksempel lange fjellturer.

Gjest Anna in Wonderland
Skrevet

Du trenger GODE sko! Du kan jo spørre på en sportsbutikk om de har flere tips også

Gjest Gjesta
Skrevet
Du trenger GODE sko!

That goes without saying :wink:

Gjest Virvel
Skrevet

Gode sko og god oppvarming. Mange begynner dessuten alt for hardt, og hvis du ikke er noe særlig trent fra før eller ikke har jogget på en stund, begynner du fort å knirke både her og der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...