AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #1 Skrevet 3. januar 2020 Hei! Jeg skal nå starte andre semester på min bachelor. Dette semesteret er det tre emner. Jeg har i tillegg meldt meg opp til et emne i en annen linje, som fint kan kombineres med mitt løp. Om jeg dropper ett av mine emner eller stryker, men består det på annen linje og tar da 35 sp dette semester, blir graden min ufullstendig? Planen er å søke overgang senere til denne andre linjen. I mitt hode vil graden min da bli mye bredere og relevant enn å kun følge linjen jeg fikk overgang til dette semester. Er jeg helt på viddene her? Anonymkode: 26b8d...851
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #2 Skrevet 3. januar 2020 Forstår ikke helt overgangene du snakker om. Om det andre faget du tar kan telle kommer an på om det erstatter frie studiepoeng eller et obligatorisk fag. Hvis det skal erstatte et obligatorisk fag (som trengs for å få graden) må det ha et tematisk overlapp og du må søke om å få det godkjent som del av graden. Alt dette avhenger av hvordan ditt studieprogram er bygget opp. Anonymkode: 34de9...055
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #3 Skrevet 3. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Forstår ikke helt overgangene du snakker om. Om det andre faget du tar kan telle kommer an på om det erstatter frie studiepoeng eller et obligatorisk fag. Hvis det skal erstatte et obligatorisk fag (som trengs for å få graden) må det ha et tematisk overlapp og du må søke om å få det godkjent som del av graden. Alt dette avhenger av hvordan ditt studieprogram er bygget opp. Anonymkode: 34de9...055 Jeg skal søke overgang fra studiet jeg nå går på til et annet senere i løpet mitt. Evt kan dette ekstra emnet dette semester da inngå i frie studiepoeng? Kan jeg da ta ene emnet, som er obligatorisk, f.eks neste semester? Anonymkode: 26b8d...851
Chiyo Skrevet 3. januar 2020 #4 Skrevet 3. januar 2020 (endret) Hvis du vil ha den graden du tar nå, så må du fullføre de fagene den graden krever. Det spiller ingen rolle om du har fått studiepoeng fra en annen linje med andre fag. Det er ikke garantert om disse fagene kan brukes i en annen grad om du bytter. Endret 3. januar 2020 av Chiyo
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #5 Skrevet 3. januar 2020 25 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skal søke overgang fra studiet jeg nå går på til et annet senere i løpet mitt. Evt kan dette ekstra emnet dette semester da inngå i frie studiepoeng? Kan jeg da ta ene emnet, som er obligatorisk, f.eks neste semester? Anonymkode: 26b8d...851 Det kommer helt an på hvordan studieprogrammet ditt er lagt opp. Hvorfor skal du søke overgang senere? Da risikerer du å måtte ta flere av de grunnleggende fagene i det nye programmet før du kan gå videre med for eksempel bacheloroppgave. Om du kan ta det andre emnet neste semester kommer jo an på om det blir tilbudt da. Dersom du stryker dette semesteret vil trolig en konte være i begynnelsen av neste semester. Men du bør absolutt snakke med en studiekoordinator som kjenner til graden(e) du ønsker å ta og hvilke emnekombinasjoner som er godkjent. Anonymkode: 34de9...055
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå