AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #1 Skrevet 3. januar 2020 Har lyst å forsøke å koke kraft. Men så leser jeg at man kan fryse ned i terninger. Men hvor mange terninger trenger man f.eks per 0,5 / per liter? F.eks om man lager saus eller suppe. Anonymkode: d3aae...889
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #2 Skrevet 3. januar 2020 Kommer vel an på hvor sterk kraften er, hvor lenge du koker den og hvor mye smak du vil ha. Ville bare prøvd meg frem ved å smake. Anonymkode: 9aca5...5ce 6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #3 Skrevet 3. januar 2020 ...og hvor store/små terningene er. Smak deg frem. Anonymkode: 185f9...4f2 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #4 Skrevet 3. januar 2020 Da skal kraften smake mye hvis du skal ha den i terningstørrlesle. Hvorfor ikke bare koke kraft og fryse ned i halv liters bokser. Så har du mye god kraft til suppe. Anonymkode: b788f...b59 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #5 Skrevet 3. januar 2020 Med hjemmelaget kraft fryser jeg ned ca 3-4 dl for en suppe, omtrent halvparten for en saus. Terninger får du neppe mye smak ut av. Men prøv deg frem, som allerede foreslått. Anonymkode: be11a...20f
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #6 Skrevet 3. januar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Da skal kraften smake mye hvis du skal ha den i terningstørrlesle. Hvorfor ikke bare koke kraft og fryse ned i halv liters bokser. Så har du mye god kraft til suppe. Anonymkode: b788f...b59 Fordi det tar mye unødvendig plass i fryseren? Mye lurere å koke inn kraften og fryse i små porsjoner. Anonymkode: b2712...c22
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #7 Skrevet 3. januar 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi det tar mye unødvendig plass i fryseren? Mye lurere å koke inn kraften og fryse i små porsjoner. Anonymkode: b2712...c22 Oppskrifter på internett angir en mengde langt over dette. Av god grunn. Kraften mister smak. Smakssammensetningen blir feil. Den blir så tykk at du ikke får den ut av gryta. Det er noen av grunnene jeg kjenner til at man skal stoppe kokingen der oppskriften angir at du skal det. Anonymkode: be11a...20f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå