AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #1 Skrevet 3. januar 2020 Kjæresten til en kompis tok opp noe med meg i julen. Vi hadde hatt en sammenkomst hos meg. Vi var flere venner. Mine venner, min kjærestes og noen "venner av venner". Hun fortalte meg at typen til en venninne av min kjæreste (vennepar av meg/han) hadde voldtatt en annen venninne av hun som også var på festen. Dette er vist flere år siden, det ble ikke anmeldt og jeg vet egentlig ikke så mye mer om det. Men hun sa at hun vet at hun venninnen som ble voldtatt synes det er veldig ubehagelig å ha han til stede. Og han mener vist det ikke var voldtekt. Hun fortalte at jeg IKKE måtte si dette videre til noen, heller ikke min kjæreste. Men uansett, hva skal jeg gjøre? Jeg fikk inntrykk av at hun fortalte meg dette da hun mener at kanskje vi kan unngå å invitere han hvis hun som ble voldtatt skal være med. Jeg forstår jo dette veldig godt! Men vi alle møtes egentlig jevnlig. Ofte hos oss da vi har størst leilighet, mens andre bor mindre plasser og på hybel da de studerer. Men jeg synes dette er vanskelig siden dette er hemmelig. Og hvis jeg hadde sagt det til min kjæreste så tror jeg han hadde blitt skikkelig sint. Og da vet jeg ikke hva som hadde skjedd, f.eks om han hadde konfrontert han. Det vil jo også være merkelig å "glemme" å invitere han (og jeg liker jo kjæresten hans og hun kunne jo ikke blitt invitert alene). Samtidig så mener jo han at han ikke voldtok og jeg vet jo ikke hva som er riktig, selv om jeg selvsagt tror og håper på at ingen lyger om voldtekt. What to do? Anonymkode: a0427...1ad
megda Skrevet 3. januar 2020 #2 Skrevet 3. januar 2020 (endret) Synd å si det, men det er ikke ditt problem. Du får høre en historie fra en kjæreste til en kompis av en påstått voldtekt av typen til en i utstrakt vennekrets også forventes det at du skal ta et valg om hva som er rett og galt basert på en mening fra en person? Nei, det går ikke og det burde ikke forventes at du skal mene noe om det ene eller det andre. Inviter alle også får du si at det beste er om de ulike partene kan ha en diskusjon og løse opp i dette på en konstruktiv måte. edit: oppsummert dytter de problemet over på deg og gjør deg til en bøddel og dommer som mulig er en rolle du ikke vil ha? Endret 6. januar 2020 av megda 9
Gjest Von Erich Skrevet 3. januar 2020 #3 Skrevet 3. januar 2020 Sånt er vanskelig siden ingen av dere kan vite hva som er sant eller ikke. Kun de det gjelder. Synes ikke dere som ikke har noe med det å gjøre skal blandes opp i det. Du må invitere de du vil.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #4 Skrevet 3. januar 2020 Forstår at du blir sittende litt mellom barken og veden. Som flere sier over her, litt hardt og brutalt så er ikke det ditt problem. Det høres ut som om begge to er veldig uenige i hva som har skjedd, og dette er opp til retten og eventuelt sette en dom dersom dette ligger til grunne. Voldtekter er forferdelig og noe av det værste jeg vet om! Men jeg prøver nå og sette meg i din situasjon som er gjestfri og samler alle. Dette er faktisk ikke noe du kan ta til etterretning når du skal samle vennepar. godt nyttår, kompis. Anonymkode: 7f631...27c 1
venus24 Skrevet 3. januar 2020 #5 Skrevet 3. januar 2020 Jeg ville sluttet å invitere voldtektsmannen. 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #6 Skrevet 3. januar 2020 2 minutter siden, venus24 skrev: Jeg ville sluttet å invitere voldtektsmannen. Samme her! Anonymkode: 0b003...f66
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #7 Skrevet 3. januar 2020 1 time siden, venus24 skrev: Jeg ville sluttet å invitere voldtektsmannen. Ja. Men hvordan skal jeg få det til uten at det blir rart? Da må jeg liksom unngå å invitere kjæresten hans også. Og de i tillegg til andre venner vil sikkert reagere og spørre hvorfor de ikke er invitert, om de er glemt osv. Anonymkode: a0427...1ad
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #8 Skrevet 3. januar 2020 Så lenge han ikke er dømt for dette er han uskyldig. Sånn bør det være. Noe annet er om du droppe å invitere «voldtektsparet». Er jo din fest. Jeg ville invitert og latet som ingenting. Siden du skulle holde infoen hemmelig, betyr jo det du ikke vet noe. Hvis det derimot ikke ble insistert på at du skulle holde det hemmelig, hvor du feks kunne sagt det videre til din samboer..så ville det stilt seg annerledes. Anonymkode: 2b257...b53 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #9 Skrevet 3. januar 2020 Jeg ville sagt til venninna som sladret at den jenta som ble voldtatt må anmelde. Inntil det er en dom i saken kommer dere til å invitere alle. Så får de involverte avgjøre selv hva de vil gjøre når det kommer til festinvitasjoner. Anonymkode: aa5ea...70d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå