Gå til innhold

Blåmerke på katt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har opplevd dette før? Finner absolutt ingenting når jeg googler. Har lest noe om at katter har doble hårsekker. Derfor jeg håper det bare er et vanlig blåmerke som bruker tid på å gå vekk.

Han har nettopp vært hos veterinær for barbering. 1mnd siden, det var da jeg lå merke til det. Merket er på stedet der den værste floken var. En floke han ofte dro i så hardt at han noen ganger klynket seg siden det gjorde vondt.. 😕

Allmenntilstanden er helt normal. Ingen forverring på denne mnd merket har vært der. Eneste google kunne vise til var at han kan ha fått i seg en forgiftet rotte, men det hadde jo gått hurtig for seg ? Redusert allmentilstand osv. Noen få dager. Han har hatt merke i hvertfall 1mnd.

Kan katter ha blåmerker som oss uten noe mer? Hvor lenge kan de være før de reduseres? Får ringe en veterinær og spørre imorgen. Men håper noen har noe erfaring. Katten har ikke vondt når jeg tar på han. 

Anonymkode: 9d55d...c01

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Katter kan få blåmerker ja, spesielt av floker, de drar i huden og ødelegger den. Det vil gå over, men derfor er det viktig at man prøver å unngå for mye floker på pus, det er ikke spesielt behagelig å konstant bli revet i huden av floker :) 

Anonymkode: 61238...cb5

AnonymBruker
Skrevet

MEN, det kan også hende at det er anderledes hudfarge også, feks på svarte katter kan huden være mørk :) 

Anonymkode: 61238...cb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...