AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #1 Skrevet 2. januar 2020 Har hatt han i 5 1/2 år, og er ekstremt glad i han. Men er tvingende nødt, pga sterk allergi hos barn. Noen som har tips til hvordan klare å gjennomføre? Føler at alle øyeblikk blir litt bittersøte. Har lagt opp til mye kos og familietid, med lange turer. Og hunden har vært ekstremt kosete og glad de siste dagene. Er bare så redd han ikke klarer å tilpasse seg et nytt hjem, da han er veldig familiekjær. Noen som har gjort det samme? Og kan dele noen gode tanker i natten. Anonymkode: ae996...242
I'm just a girl Skrevet 2. januar 2020 #2 Skrevet 2. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har hatt han i 5 1/2 år, og er ekstremt glad i han. Men er tvingende nødt, pga sterk allergi hos barn. Noen som har tips til hvordan klare å gjennomføre? Føler at alle øyeblikk blir litt bittersøte. Har lagt opp til mye kos og familietid, med lange turer. Og hunden har vært ekstremt kosete og glad de siste dagene. Er bare så redd han ikke klarer å tilpasse seg et nytt hjem, da han er veldig familiekjær. Noen som har gjort det samme? Og kan dele noen gode tanker i natten. Anonymkode: ae996...242 Kan ikke si annet enn at jeg føler med deg og sender deg en kjempestor klem. 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #3 Skrevet 3. januar 2020 Er det en mulighet for at du kan stikke innom dem og ta ham med deg på tur av og til? Skjønner godt hvor tøft det er for deg, og det vil kanskje bare bli verre både for hunden og deg om du gjør det jeg spurte om. Han vil jo antagelig gå ut fra at han skal være med hjem ... Hadde hund tidligere, og han var overlykkelig når jeg hentet ham de gangene andre måtte passe. Anonymkode: 87604...ba4 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #4 Skrevet 3. januar 2020 Å, dette river i hjertet mitt 😥Jeg vet hvor knyttet man blir til hunden sin. Godt forslag til den over. Kanskje du har mulighet til å besøke han av og til dersom avstand ikke er et problem? Anonymkode: 14f10...cb8 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #5 Skrevet 3. januar 2020 Kan ikke annet enn å sende deg 💙💙💙💙 for jeg kan ikke en gang forestille meg hvor forferdelig du har det nå 💙💙💙 Anonymkode: bf436...717 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #6 Skrevet 3. januar 2020 Huff! Forferdelig situasjon. Har du god kontakt med ny eier? I såfall hadde jeg forhørt meg om du kunne fått tatt med hunden på tur innimellom. Da får dere kanskje en bedre overgang. Og du vil sikkert se at eieren er god og at hunden blir tryggere. Feks var jeg virkelig bekymret de første gangene min hund skulle bli passet da den har en del problemer med atferden, noe jeg var redd hundepasser ikke ville takle selv om hun sa det. Heldigvis er min hund veldig glad i de fleste. Møtte passer ute på tur og etterhvert tok hun over. Da gikk hunden fint med henne og hadde glemt meg. Snudde seg ikke. Så han la ikke merke til at det var jeg som gikk fra han. Kanskje du kan gjøre noe slik? Ha gjerne med kjente leker og tepper som ikke er vasket. Da kan han føle seg trygg på lukten. Anonymkode: ac341...cfd 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #7 Skrevet 3. januar 2020 Jeg ville ventet med å besøke hunden, for ikke å gjøre den forvirret. Er ny eier litt sånn som oss, får du nok bilder og oppdatering om du ber om det Anonymkode: ae578...a05 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #8 Skrevet 3. januar 2020 Føler med deg! Det er virkelig et vondt valg å måtte ta. Leverte hunden selv til nytt hjem, og den forventet selvfølgelig at den skulle få være med oss hjem da vi dro. Jeg drøyde faktisk over 1 år, før jeg besøkte hunden i det nye hjemmet. Hunder er ofte veldig tilpassningsdyktige, men trenger tid for å falle til ro på en ny plass. Ettersom jeg drøyde så lenge hadde han slått seg helt til ro, og ''var hjemme''. Han brydde seg ikke noe om at jeg dro, og det var veldig godt å se. Anonymkode: 42c75...195
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #9 Skrevet 3. januar 2020 Meg over her. Glemte å skrive at jeg fikk daglige oppdateringer med bilder og filmer i starten, og så litt mere sporadisk etterhvert. Følte det var bedre, enn å skulle ''fly ned døra'' dems, og at de skulle få tid til å få knyttet seg til hverandre. Anonymkode: 42c75...195
Jerry Lee Skrevet 3. januar 2020 #10 Skrevet 3. januar 2020 Jeg håper, som andre over, at det er mulig å treffe den innimellom. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #11 Skrevet 3. januar 2020 Takk for gode svar og støtte! Tror nok det beste er å gi hunden ro, men synes dere det er masete å be om oppdateringer? Er så redd for at den ikke skal finne seg til rette. Anonymkode: ae996...242
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #12 Skrevet 3. januar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for gode svar og støtte! Tror nok det beste er å gi hunden ro, men synes dere det er masete å be om oppdateringer? Er så redd for at den ikke skal finne seg til rette. Anonymkode: ae996...242 Hvis jeg overtok en hund (eller hvilket som helst annet kjæledyr) hadde jeg hatt null betenkninger med å sende så mange oppdaterer tidligere eier ønsket. Det skulle bare mangle tenker jeg. Det er klart det er en vond overgang😔 Anonymkode: 7bdfd...6fa 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #13 Skrevet 3. januar 2020 Vi måtte omplassere katten vår da mannen min var super allergisk. Jeg hadde katten før vi møttes og han led i mange år pga han også ble så glad i katten. Men da vi skulle få barn måtte vi omplassere da det var håpløst for mannen min som ikke hadde energi nesten pga allergien og ikke fikk særlig hjelp av medesiner. Vi fant et godt hjem hvor katten fikk mye oppmerksomhet og kos som den egentlig krevde. Det var større barn der så mange og få kos av. Fikk masse bilder og oppdateringer. Inntrykket mitt er at det gikk kjempe fint med katten. Anonymkode: 6a181...892 1
Sliten&kjørt52 Skrevet 3. januar 2020 #14 Skrevet 3. januar 2020 Fra "den andre siden" Jeg tok over en hund som var utsatt for drøy mishandling de første 9 mnd. i livet. Det reddeste dyret jeg har sett, noen sinne. Hunder er tilpasningsdyktige, og finner seg tilrette på utrolige måter. Var ca. i vater, og "happy dog" før ett halvår var gått. Vil tro en trygg hund finner seg raskere tilrette. Vet det er jævlig for deg, -men du har jo ikke mye valg. Vil helst gå godt. ... a.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #15 Skrevet 3. januar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for gode svar og støtte! Tror nok det beste er å gi hunden ro, men synes dere det er masete å be om oppdateringer? Er så redd for at den ikke skal finne seg til rette. Anonymkode: ae996...242 Nei, jeg synes ikke det. Men jeg sender nå bilder uoppfordret til oppdretter innimellom, selv om hun ikke har bedt om det. Håper ikke det oppfattes som masete! Anonymkode: ae578...a05 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå