Gå til innhold

1. halvåret på skolen høst 2019

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har barn født i desember og som har begynt på skolen høsten 2019? Hvordan har det gått med det første halvåret? Hvilke tilbakemeldinger fikk du av læreren? Hvordan har det barnet på skolen nå? Stemte det med forventningene dine? Er barnet ditt født i begynnelsen eller helt på slutten av desember?

Anonymkode: 53243...8ec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vurderer du utsatt skolestart til eget barn? 

Anonymkode: aee10...fb3

Skrevet

Har ikke selv men kjenner andre. Det har gått helt fint men det er så forskjellig fra barn til barn. Du kan ha et barn som er født i juli - men som ikke er så langt fremme hverken på stillesitting eller tegnetester men et annet barn fra desember kan det mye bedre. Førsteklasse er jo ikke 7t med stillesitting eller pugging heller så de får jo tid til å venne seg til det. :) 

Skrevet

Jeg har ikke desemberbarn som var skolestarter i fjor, men jeg har et desemberbarn (født 1. desember) som går i sjette klasse så jeg kan svare litt likevel. Faglig sett var han mer enn klar for skolen. Han har alltid ligget foran de andre i klassen i de fleste fag og gjør det fremdeles nå i sjette klasse. Sosialt sett er han derimot mer på linje med jevnaldrende. Tilbakemeldingene fra lærerne har jevnt over vært om en gutt som er litt ukonsentrert og trenger påminnelser, men som er sterk faglig, svært kunnskapsrik, hyggelig. sosial og inkluderende. Han har det veldig godt på skolen, trives og har gode venner. Med tanke på det faglige nivået hans kunne vi nok ha ønsket noe mer utfordringer, men synes likevel skolen og lærerne er dyktige og flink til å se ham og det har jevnt over vært som forventet. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...