AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #1 Skrevet 2. januar 2020 Jeg tenker litt at det er det. Men kanskje jeg bare har en tendens til å være litt for opptatt av høflighet. I nærheten av der jeg bor er det en lang bakke med 6 lange trapper, midt på en gravplass. Det tenker jeg det kunne være veldig fint å trene opp og ned en del ganger for å bli i bedre for. Det er ikke snakk om løping (jeg er i dårlig form), men gange opp, og gange ned. Og etter hvert rask gange. Jeg og en venninne. Men jeg vil ikke gjøre det om det oppleves respektløst for noen. Jeg har gått tur der noen ganger, det synes jeg er greit. Anonymkode: 0d314...a4d
Husholdning1 Skrevet 2. januar 2020 #2 Skrevet 2. januar 2020 Noen kan nok oppleve det respektløst. 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #3 Skrevet 2. januar 2020 Ja, det er det. Anonymkode: c36d6...6bb 14
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #4 Skrevet 2. januar 2020 Tur er greit, trening er litt over streken. Anonymkode: 4dbd1...213 7
Lacy Skrevet 2. januar 2020 #5 Skrevet 2. januar 2020 Tenker at om jeg lå der, hadde jeg satt pris på litt liv og røre rundt meg 😝 man trenger ikke spille musikk og slikt 😊 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #6 Skrevet 2. januar 2020 Folk kommer dit for å sørge, så ja. Anonymkode: 4e9af...c2d 10
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #7 Skrevet 2. januar 2020 Ja, det er respektløst. Anonymkode: 13b92...99d 7
Vampen Skrevet 2. januar 2020 #8 Skrevet 2. januar 2020 1 minutt siden, Lacy skrev: Tenker at om jeg lå der, hadde jeg satt pris på litt liv og røre rundt meg 😝 man trenger ikke spille musikk og slikt 😊 Nå handler det ikke bare om respekt for de som «ligger der», men også de pårørende. For mennesker i sorg og krise kan hverdagen og det å se verden gå videre være vanskelig nok i seg selv. På kirkegården bør man slippe det. Og da er det greit å legge mosjoneringen til et annet sted. Om sorgen er ny og rå, så tror jeg fort det kan oppleves som litt feil å se to personer gå opp og ned og opp og med og opp og ned ei trapp, fordi kirkegården virket som et ypperlig sted å komme i form. 11
Ritter Skrevet 2. januar 2020 #9 Skrevet 2. januar 2020 Trene finnes det mange andre steder å gjøre, på et gravsted ønsker man ro. Det er jevnlig pårørende der, og det er respektløst å forstyrre dem. 9
Gjest justloseit Skrevet 2. januar 2020 #10 Skrevet 2. januar 2020 Ikke gjør det. Om noen synes det er greit vil det alltids oppleves respektløst av noen. Jeg ville sett etter et annet sted, bare for å slippe skammen ved å evt bli tilsnakket.
Lacy Skrevet 2. januar 2020 #11 Skrevet 2. januar 2020 2 minutter siden, Vampen skrev: Nå handler det ikke bare om respekt for de som «ligger der», men også de pårørende. For mennesker i sorg og krise kan hverdagen og det å se verden gå videre være vanskelig nok i seg selv. På kirkegården bør man slippe det. Og da er det greit å legge mosjoneringen til et annet sted. Om sorgen er ny og rå, så tror jeg fort det kan oppleves som litt feil å se to personer gå opp og ned og opp og med og opp og ned ei trapp, fordi kirkegården virket som et ypperlig sted å komme i form. Det er sant nok 😊
Aragorn ll Elessar Skrevet 2. januar 2020 #12 Skrevet 2. januar 2020 (endret) Gå turer på kirkegårder synes jeg er helt greit så lenge det ikke er en begravelse som foregår, men man burde kanskje finne et annet sted om man skal jogge, Endret 2. januar 2020 av Aragorn ll Elessar 1
Emmelise Skrevet 2. januar 2020 #13 Skrevet 2. januar 2020 Jeg tenker at om dere bare skal opp og ned et par trapper er det ikke så farlig. Selvsagt se an hvordan det ligger an med andre besøkende. Så lenge du ikke bruker gravstenene som hekkeløp tror jeg det meste er tillatt på området. 2
Sokkar Skrevet 2. januar 2020 #14 Skrevet 2. januar 2020 Eg hadde aldri gjort det, av hensyn til sørgende. Synes man skal vise ekstra respekt ved slike steder. 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #15 Skrevet 2. januar 2020 Det er mange andre plasser å trene. Anonymkode: 5fc32...672 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #16 Skrevet 2. januar 2020 4 minutter siden, Emmelise skrev: Jeg tenker at om dere bare skal opp og ned et par trapper er det ikke så farlig. Selvsagt se an hvordan det ligger an med andre besøkende. Så lenge du ikke bruker gravstenene som hekkeløp tror jeg det meste er tillatt på området. Nei, det finnes regler for oppførsel på kirkegården. Både nasjonalt og lokalt. Anonymkode: c36d6...6bb 4
Apis Skrevet 2. januar 2020 #17 Skrevet 2. januar 2020 Rolig gange tenker jeg er greit, springe eller jogge ikke greit 1
Strålende Skrevet 2. januar 2020 #18 Skrevet 2. januar 2020 Gravplasser er perfekt for å trene hekkeløp. 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #19 Skrevet 2. januar 2020 Jeg pleier å jogge der, men unngår å løpe der det er folk. Anonymkode: a2b72...d66
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #20 Skrevet 2. januar 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det finnes regler for oppførsel på kirkegården. Både nasjonalt og lokalt. Anonymkode: c36d6...6bb Har du link til dette? Anonymkode: dfa5e...ae8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå